Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

22/3 kl. 08:05, av Plutten1

Slutet på ett äktenskap....

"Johan ser med skräck och förtvivlan hur Michael, hennes chef, bryskt drar upp Linas korta kjol, avslöjande hennes bleka ben och smeker dem med en oroande intensitet. "

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

Plutten1

@Huldran, oftast är det en tragedi för om inte mannen så familjen i sig. Generellt verkar det vara som när en kvinna lämnar eller är otrogen med någon annan. Då är det något som startat långt tidigare.

Män och kvinnor är och fungerar olika. Vi män tar det oftast hårdare när en kvinna är otrogen och det är sällan det fungerar att "komma" tillbaka.

Vill dock poängtera att otrohet i ett förhållande är INTE ok, oavsett vem som gör. Däremot har man en överenskommelse internt a la "öppet förhållande" eller liknande är det en annan sak. Alla förhållanden är olika ;-)

Och ja, den här berättelsen är "mörk". Kanske lite för mörk för en del. Dessvärre har jag en ännu mörkare story som jag tänkt lägga upp, men vi får se vad admin säger :-)

Tack! Jag lyssnar på folk och som jag nämnde. Tidigare fick jag kritik för att det var för "korta" indelningar. Nu testar jag tvärtom.... igen

Ha det gött

//Plutten

16/4 kl. 17:52

#2

Huldran

Ett äktenskapsbrott är förvisso ett svek - men det behöver inte vara, eller bli en tragedi!

Plutten, Du målar upp en väldigt svart bild, som Du dessutom hela tiden bygger på i texten. Den bild personen (här mannen) KAN stå inför, precis i det ögonblicket när själva handlingen / sveket sker.

Dagen efter, eller två, tre dagar efter när det äkta paret fått talas vid och lugnat ner sig, kan det finnas möjligheter att få fram orsaker till det inträffade. Det ärliga svaret på frågan VARFÖR detta hände, kommer att bli av stor betydelse för paret!

Mikael, kvinnas chef är endast en figur i sammanhanget. Ett irritationsmoment vid sidan av.
-----
Texten i novellen är klart träffande och riktigt bra, dock något för svart, enligt mitt tycke.

Grattis även till att Du har presentera den såsom Du nu gjort och inte som tidigare i ett ena platt stycke!

Hälsningar, //Huldran.

15/4 kl. 19:04

#1

MalmöLars

En tragedi, men välskriven

22/3 kl. 17:25