Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

7/3, 2013 kl. 11:32, av Mellors

Kvinnan i bastun

Lika njutningsfullt som själva samlaget kan förförelseprocessen vara. En medioker könsakt kan bli till ett härligt minne om den föregåtts av en sensuellt laddad upptakt.

 

Gemensam bastu var ett för mig okänt begrepp innan jag bevistade min första fackliga kurs. Kursgårdens relaxavdelning erbjöd bubbelpool; en minimal simbassäng; solarium och bastu. I den sistnämnda samsades både kvinnor och män. Förvisso förväntades de badande vara anständigt draperade och skylda, någon total nakenhet var det inte fråga om således.

   Under kursen gjorde jag inte avkall på mina träningsrutiner, utan sprang några kilometer varje eftermiddag. Efter löprundan passade det bra att sätta sig i bastun. Så gjorde jag den sista kursdagen. De tidigare dagarna hade jag varit ensam i bastun, men denna sista kväll var det flera som sökte sig dit. Det vankades avslutningsmiddag och folket ville väl göra sig fina och välluktande inför denna.

   När jag klev in i det ångande heta utrymmet var redan fyra personer där. På den övre laven, som jag brukade sitta på, satt en kvinna utsträckt. Nederst satt två herrar och en kvinna med varsin ölburk. Jag fnös för mig själv över oseden att dricka alkohol i bastun, plus det ohyfsade i att dricka direkt ur burken.

   Jag tog plats i det övre hörnet, irriterad över kvinnan som nästan halvlåg på laven och därmed upptog större delen av utrymmet. Hon gjorde inte minsta ansats att lämna mig mer utrymme. Med förhoppningen att de övriga skulle gå ut strax lutade jag mig mot väggen och blundade. När jag strax därpå kände något mot låret blev jag ännu mer förargad. Nog kunde människan låta bli att sparka på mig. När beröringen inte upphörde insåg jag att kvinnan inte rörde mig av misstag. Hon strök stortån mot mitt ben strax nedanför handuken jag hade om midjan. Rörelserna var diskret taktfasta och liknade smekningar.

   Nyfiken vred jag på huvudet och tittade på foten som rörde vid mig. Jag lät blicken fortsätta upp längs den smäckra vristen och gracila vaden. Mitt på låret var en vit frottéhanduk draperad. Bäst som jag studerade det frestande kvinnolåret lyftes handduken och knät drogs upp. Min blick sökte sig nästan automatiskt uppåt och jag fann mig strax stirrande in i ett blottat kvinnokön. Trots den svaga belysningen kunde jag tydlig skönja de lätt rosa fuktglänsande blygdläpparna.

   Hur länge jag satt och stirrade hänfört på den nakna vulvan vet jag inte. Efter en stund lyfte jag i alla fall blicken för att åter fastna för en yppig barm som nätt och jämt doldes av det vita tyget. Andhämtningen hade ökat drastiskt och jag erfor hur ett behagligt pirr infann sig i underlivet. Utan att jag kunde kontrollera det började min lem i sakta mak fyllas med blod. Jag kunde inte sluta titta, istället för att vrida bort huvudet tittade jag upp mot kvinnans ansikte och mötte hennes blick.

   Hon såg på mig med halvslutna ögonlock och en antydan till ett leende på läpparna. Det var ett välformat ansikte kring vilket ett mörkbrunt hår med inslag av grå stänk utgjorde inramning. När en tungspets plötsligt uppenbarade sig mellan hennes läppar var det som om jag fått ett slag i magen. Det gick runt i huvudet på mig och jag hade ingen aning om vad jag skulle ta mig för. Jag andades häftigt med öppen mun och kände hjärtat bulta allt våldsammare.

    Samtliga mina kroppsfunktioner signalerade allt mer stegrande köttsligt begär. Jag var som hypnotiserad av den okända kvinnans sensuella ögon och förföriska uppenbarelse. Vår ögonkontakt bröts då hon med ögonen sökte sig ned efter min kropp. Hon studerade mig noggrant samtidigt som hon med fingertopparna strök sig smekande över bröstet. Hennes blick stannade upp nedanför min midja, jag tittade nedåt mot samma ställe och kunde generat notera att handuken uppvisade en lätt utbuktning.

   Så reste hon sig och började gå mot dörren. Jag försökte förvirrad komma på vad jag borde företa mig. Det var alldeles uppenbart att hon frestade mig och jag måste bemöta detta. Skulle jag följa efter henne eller sitta kvar oberörd? Att följa henne till duschen utanför var en idé jag snabbt avfärdade. Detta då det män och kvinnor hade varsin sådan. Jag bestämde mig för att gå och duscha för att sedan förhoppningsvis komma ikapp henne utanför. Just när jag skulle till att resa mig insåg jag att min penis stod i stram givakt. Så kunde jag knappast visa mig.

   Det tycktes ta en evighet innan erektionen ville avta så pass att jag kunde gå ut. För att skynda på förloppet slappnade jag av och reciterade tyst bibelstycken, psalmverser och annat avtändande. Jag blundade, men så fort jag slutit ögonen uppenbarade sig kvinnans lockande sköte för min inre syn. Det kändes som jag plöjt mig genom halva gamla testamentet innan min lem åter antagit en någorlunda anständig skepnad och jag vågade mig ut i duschen. Jag ställde blandaren på iskallt för att svalka brånaden av mig.

   Påklädd och ute kunde jag konstatera att kvinnan var borta. Jag letade i hela relaxavdelningen utan att finna den förföriska varelsen. Moloken styrde jag så stegen mot mitt rum för att byta om inför middagen. Värmen och upphetsningen i bastun hade gjort mig utmattad, jag lade mig naken på sängen. Där såg jag åter det utmanade kvinnokönet för mig och väckte till liv minnen av erotiska äventyr. Jag mindes brottandet i sängen med Johanna som trettonåring, hur Ann-Britt hade ridit mig på badrumsgolvet och upphetsningen jag erfarit med styvmoderns svägerska en natt för många år sedan. Erektionen återvände vid dessa minnen och jag kände mig tvungen att lätta på trycket.

   Jag fattade med handen tag om ståndet. Flera minnen dök upp när jag började dra förhuden fram och åter. Bilder flimrade förbi, som när Sussi slukade min lem och anblicken av Helenas bröst när jag öppnade hennes morgonrock. Jag såg Bettan ligga utsträckt framför mig i tältet och tjejen i sextiotalsutstyrseln med särade ben på motorhuven. Den tydligaste bilden var av kvinnan i bastun, och det var hennes ögon jag såg för mig när det gick för mig. Jag duschade igen och gjorde mig redo för middagen.

   I matsalen fick jag syn på henne. Hon satt vid yttre änden av ett långbord tillsammans med deltagarna i en annan kurs. Jag stod ett tag i dörren och tittade mot henne men hon såg inte mig. Min kurs hade sitt bord i andra änden av salen, men jag fann en plats från vilken jag hade fri sikt mot kvinnan. Med förhoppningen att hon skulle få syn på mig satte jag mig där. Jag har just inga minnen från den middagen. Hela tiden hade jag uppmärksamheten riktad mot kvinnan från bastun, förväntansfullt hoppades jag hon skulle få syn på mig.

   Om hon var särskilt vacker vet jag inte, jag var förblindad av hennes utmanande beteende på bastubänken. Hon bör ha varit i femtioårsåldern med en kropp som nog skulle fått Zorn att sträcka sig efter sina penslar. En kortärmad blus stramade lockande över hennes runda barm och låren avtecknades sig under en knälång kjol. Att sitta hela middagen och studera hennes uppenbarelse väckte liv i min åtrå.

   Hon vände inte huvudet mot mitt håll en enda gång. Hon talade och skrattade, åt och drack men hela tiden med fokus på sina bordsgrannar. När hon lutade sig fram kom hennes byst att vila mot bordskanten. Vid ett tillfälle under efterrätten såg jag hur hon kupade sin hand om bröstet, nästan omärkligt smekte hon det med fingertopparna. Jag suckade, tog en stor klunk vin och kunde bara konstatera hur min lem styvnade.

   Äntligen bröts taffeln. Med bultande hjärta såg jag föremålet för mina köttsliga lustar resa sig och gå mot mitt håll. Jag såg de vaggande höfterna och den inbjudande barmen komma närmare. När hon passerade försökte jag fånga hennes blick, men hon såg mig inte nu heller. Besviken reste jag mig, grubblande över situationen. Hade jag gjort något fel? Vad skulle jag ha gjort annorlunda? Eller hade hon bara retats med mig i bastun? Jag mindes hur min sexiga kurskamrat Sussi hade eggat pojkarna med blickar och antydningar, fått dem att förvänta sig ett erotiskt äventyr, för att sedan ignorera dem. Kanske den här kvinnan var road av samma lek.

   Uppfylld av besvikelsen och missräkning drog jag mig mot utgången. Hela kvällen hade luften varit laddad av förhoppningar och sensualitet, nu ville jag bara gå till sängs. Jag bestämde mig för att återvända till mitt rum och onanera igen. I dörröppningen stod kvinnan som eggat mig och talade, jag beslöt göra ett sista kontaktförsök och gick mot henne. När bara ett par meter skilde oss åt vände hon sig om och började gå emot mig. När vi möttes såg hon mig äntligen och hoppet tändes inom mig när hon dessutom gav mig ett leende, men hon fortsatte bara förbi mig. Just när hon passerade kände jag en hand mot min höft.

   Jag vände mig om och stirrade, mycket indiskret, efter henne. Hon rörde sig elegant och hennes skinkor gungade rytmiskt med varje steg. Jag andades häftigt och slutade inte följa henne med blicken förrän hon försvann in genom dörren till damrummet. Hon hade smugit ned något i min byxficka. Jag stoppade ned handen och kände genast att det var en nyckel, en rumsnyckel av samma sort jag hade till mitt rum. Försiktigt som om den skulle kunna upplösas i min hand om jag var för ivrig tog jag upp den och läste numret. Besvikelsen hade vänt i förhoppning, jag gick ut som på moln.        

   Jag kramade nyckeln krampaktigt i byxfickan, genom tyget kände jag mitt styvnade organ. Lite osäker var jag ännu på vad som förväntades av mig. Skulle jag gå till hennes rum och vänta, eller skulle jag låta henne hinna dit först. Var dörren låst så hon inte kom in, eller hade hon lämnat den olåst när hon gick till middagen? Om så var fallet hade hon planerat allt i förväg, kanske redan i bastun. Mitt hjärta bultade. Efter att en lång stund gått omkring i funderingar beslöt jag att leta rätt på rummet.

   Med bultande hjärta och svetten pärlande i pannan stod jag så till sist framför hennes dörr. Hela kroppen darrade av förhoppningar och kättja när jag kände på handtaget, dörren var olåst. På ostadiga ben klev jag in genom dörren och drog försiktigt igen den bakom mig. Rummet såg ut som mitt, antagligen som alla på kursgården. Den enda belysningen var sänglampan, som kastade sitt ljus över sängen nedanför. På den låg föremålet för min brinnande åtrå på sidan med en bok i handen. Det enda hon hade på sig var ett par glasögon.

   Jag stod stilla mitt på golvet och beundrade den sensuella uppenbarelsen. Hon lade från sig boken och reste sig på armbågen. Med den fria handen strök hon sig över ett svällande bröst. Hon tittade på mig över glasögonen, mätte mig med blicken på samma sätt som hon gjort i bastun. Den här gången gjorde jag inget för att försöka dölja utbuktningen i byxorna, utan lät den svälla i takt med att jag studerade den nakna kvinnokroppen.

– Du tog tid på dig, sade hon till slut, ska du stå där hela kvällen?

Jag visste inte vad jag skulle säga, men beslöt mig för att inte ens försöka komma något svar. I stället började jag tyst klä av mig, hela tiden under den nakna kvinnans lystna blickar.

 

19 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#6

RuterEss

Mmmm ... visst har man varit "där". Inte så långt som upp på rummet förvisso, men situationen. Avgränsad miljö, nya bekantskaper nära inpå, moralen underförstått utestängd från anläggningen man besöker, alla närvarande införstådda med vad som skall/kan hända. Vissa uppgjorda på förhand. Andra på jakt och med förhoppningar.

Snygg o het beskrivning av individen och gruppdynamiken.

18/3, 2021 kl. 07:18

#5

Huldran

'No sex' och ändå så härligt erotisk. Det är lätt att sätta sig in i historien. Hur skulle jag själv göra? Hur skulle Du göra?

25/8, 2018 kl. 00:46

#4

Huldran

Tack, Mellors! Den här gillar jag. Helt riktigt, kvalitet, bra språk och en äkta känsla. Lite kort? Ja, så blir det ibland, men berättelsen fortsätter i läsarens huvud. // Huldran.

5/4, 2015 kl. 06:18

#3

Baluns

Ta´t lugnt Nils. Ge Mellors lite tid bara, så kommer det säkert en fortsättning. Hellre kvalité än kvantitet ;-)

13/3, 2013 kl. 21:11

#2

Nils

Varför i helvete berätta du inte allt som skulle hända.

13/3, 2013 kl. 11:08

#1

Baluns

Underbart berättat. To be continued ;-)

7/3, 2013 kl. 18:49