Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

23/11, 2013 kl. 21:34, av Bess

De nakna låren gjorde mig galen

Del 1 av 3 i serien 50-plussaren öppnade en ny värld

Jag flämtade av upphetsning där intill Lisbet i bilen, sneglade på hennes blottade lår och drömde om hur jag älskade med den långt äldre kvinnan och hennes väninna. Men jag förstod inte att samma tankar fanns hos henne.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#12

Bess

:-D
Ja, jösses, Huldran, vilken totalförvirrad ung man kapten Blåbyxa skulle ha tvingats hantera om bilen stoppats för rutinkontroll - eller vinglig körning...
"Om jag är påverkad? Men kära konstapeln, titta vad som sticker fram under kjolen där bredvid, läs sen mitt födelseår på körkortet och TÄNK EFTER! Du har väl själv varit ung!? Ja, jag är påverkad. Jag är drogad, överdoserad av en fontän egenproducerade hormoner som pumpar runt salighet i mitt blodomlopp!"

11/12, 2013 kl. 18:29

#11

Huldran

Underbart målande ord, beskrivande känslor. Farligt att läsa sådant här. Även som yngre kvinna på passagerarsätet kan man bli lite sentimental, när minnets luckor öppnas. Inte i första hand erotiskt; andra strängar kan också fås att vibrera. Tiden går så fort. Tack Bess.

Jag kommer ändå att fortsätta med kjol eller klänning. Det dimhöljda, oförutsedda äventyret i själva resan - vad om helst kan ju ske...
Även om konstapel Blå kanske skulle kategorisera bilresan som trafikfarlig.

11/12, 2013 kl. 00:56

#10

Bess

Men snälla Saltie, låt oss få våndas... ;-)

10/12, 2013 kl. 21:38

#9

Bess

Intressant att orden "underbart" och "hemskt" kan passa ihop, men när det gäller vissa minnen så gör de verkligen det. Jag håller med till 100! Och jättetack för dina värmande ord, Deep!

30/11, 2013 kl. 10:03

#8

Deep

Men herre jösses vad väl och underbart (be)skrivet! Verkligen känner all förhoppning och förvirring men framför allt all längtan och upphetsning. Åh vilket underbart lidande!
Väcker en del underbart "hemska" minnen från förr. Jösses!
Tack Bess. Stort TACK, för en underbar novell.

30/11, 2013 kl. 07:56

#7

Bess

Tack, Nils och Kattt. I nästa episod kommer huvudpersonen att lämna dagdrömmarna.

26/11, 2013 kl. 18:19

#6

kattt

Vilken härligt förvirrande text, känner igen hur tankarna kan vandra när upphetsnikgenntar över

26/11, 2013 kl. 13:21

#5

Nils

Men hur blev det igentligen .Var det en dröm i bilen som nästan blev till en utlösning?Du kan fortsätta med om det blir något på bryggan som nämndes i verkligheten.

26/11, 2013 kl. 11:47

#4

Bess

Jag läste din kommentar till "Den dygdiga prostinnan" för några dagar sen, och satt en stund och tittade på din lilla bild av ögat. Då insåg jag hur jag skulle beskriva Monas djupa blick i utedasset.
Tack för hjälpen att finna orden, Mrs_Robinson. Och naturligtvis ett stort tack för dina värmande ord.

24/11, 2013 kl. 18:13

#3

Mrs_Robinson

Herre gud alltså. Gaaaah! Det är galet bra du skriver Bess, underbart målande ord som bara flödar över bildskärmen och sänder mig till samma ställe huvudpersonen befinner sig, så man inte klarar att tänka.
Och gud vad synd om Lisbet då :) att bara flyktigt få känna på hans hand. Jag hoppas innerligt att han tar sig i kragen och besöker Zorn-kullorna efter klockan tre en dag.
Tänk om det fanns sådana unga män :)
5+ hur lätt som helst.

24/11, 2013 kl. 16:33

Läs in fler