Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

8/2, 2014 kl. 03:20, av Huldran

Odjuret

Del 4 av 9 i serien Mardrömmen

För att tala klarspråk: Att möta en man, som verkligen kan tillfredsställa en kvinna, är något de flesta kvinnor önskar sig. Men bara för att det är en vuxen man, betyder det inte att han kan knulla som en man. Även om han försöker!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

12 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#21

Silicon Messiah

Inser helt sonika att jag kan ha varit otydlig i mitt inlägg nedan. Jag menade med "hålla sig borta från sexhistorier", inte sexhistorier som fenomen, utan webbsidan sexhistorier.se

26/2, 2016 kl. 18:51

#20

Huldran

Till läsarna av novellen 'Mardrömmen'. På förekommen anledning!

Jag, om någon, är väldigt medveten om att både kapitel tre och fyra i 'Mardrömmen' ÄR speciellt otrevliga. Kapitel tre är brottet. Kapitel fyra är ett försök till förklaring till en persons sjuka beteende och varför. Utan dessa två kapitel fungerar inte novellen som tänkt.

När jag började publicera de nio delarna, var jag noga med att informera om att den var barnförbjuden på olika sätt, med allt vad just detta kunde innebära av språk och händelser. Innan hade jag även förklarat detta för Frk H, The Boss, vilken då givit sitt tillstånd. Det är dessutom informerat i varje kapitel, att detta är en löpande text, där inget kapitel är fristående. Att samtliga delar hänger ihop. Ändå har jag förstått att flera har läst serien just på det sättet; som delar. Vilket gör att novellen riskerar att blir svår att förstå, då texten rycks ur sitt sammanhang.

Novellen till sin helhet, är apart. Den passar inte för alla och den väcker lätt debatt. Är egentligen en kriminalnovell. Men då den även innehåller ett stort mått av sexrelaterade händelser av olika slag, tyckte jag ändå att den kunde publiceras på Bubblan.

Varför den skrivits är min hemlighet och kommer så att förbli.
Hälsning, //Huldran.

26/2, 2016 kl. 17:36

#19

blåögd

Just så Jaca. Just så.

Glömde en sak i min kommentar, förutom att stava rätt, och det är att *självklart* envar och allas rätt att tycka precis vad man vill om något man läst. Även negativa saker. Om detra säger jag inget, utan reflekterar endast över beteendet att i olika utsträckning förfäras över en flaggade novell så till den milda grad att takt och ton får lämna plats för känsolyttringar eller grövre. Säger inte att så skett här specifikt, men det händer ofta. Alltför ofta.

Återigen, för att avsluta mitt raljerande med fokus på det relevanta. Tack Huldran för en enastående berättelse. Ja, jag tycker det.

26/2, 2016 kl. 15:58

#18

Jaca

Med risk för att verka tjatig så måste jag ställa mig bakom i det Blåögd poängterar i sitt inlägg. Den är mästerligt skriven och man fastnar i den, som i en bra film och man vill bara ha mer av den. Sedan att den har passerat lagens råmärken är en annan sak och vad gör inte det. Bara att slå upp en kvällstidning. Att den dessutom flaggad för att vara i gråzonen gör det mycket lättare att avgöra om man nu inte finner det smakfullt att läsa den.

Sen att var och en ska få tycka vad dom vill är helt klart och att skriva en fiktion är tillåtet.
När den dessutom är skriven på detta sätt så gör det den bara mer fängslande och i fantasins värld är allt tillåtet.
När dessutom författaren påpekar att detta är en kriminell fiktion så ska man ta till sig den som en sådan. Nu säger jag INTE att det är så i detta kommentars fällt men har själv blivit påhoppad på en annan sida när jag poängterar att novellen jag publicerat är en ren fantasi och inte verklighetsförankrad på något sätt.
Har fått allt ifrån hot till längd på fängelse straffet jag ska få.
Det är liksom om vissa har svårt att ta till sig förklaringen att det är en fantasi, en fiktion som jag då skrivit.

Att sedan samma person gillat och kommenterat med glädje andra former av sex som inte har med människor att göra är en annan sak, det blir liksom svårt att ta denna person på allvar då!!

Ser detta mästerverk som en erotisk deckare som man inte kan lägga ifrån sig innan man läst klart den så kan inte annat än ge den högsta betyg, men det är i enlighet med mitt tycke och fastän jag inte har så mycket över till tvång och hot.
Men å andra sidan så följer jag maniskt Crimenal Minds och jag gillar inte mord för det utan mer spänningen.

Vill INTE starta en diskussion här utan vill bara säga hur jag ser på saken och hoppas att det kommer en fortsättning snart. Hur lång novellen än är så känns den för kort när man har kommit till sista raden i mitt tycke!!
//Jaca

26/2, 2016 kl. 14:29

#17

blåögd

Den här serien är något av ett mästerverk i mitt tycke. Eller ja, den ÄR det. Säga vad man vill om innehållet eller snarare de skeenden och personer den beskriver men detta återifnns i verkligheten vare sig man vill det eller ej! Att inte bara våga utan faktiskt lyckas förvandla detta till något fängslande, spännande, bitvis upprörande och engagerande är en bedrift. Det högaktar jag författare för! Här har jag misslyckats. Har läst och INTE sagt detta innan. My bad. Måste ju leva som jag lär! Mästerligt skrivet, kort och gott!

--

Angående att bli upprörd/störd över läst innehåll tänker jag så här (och detta är baserat på flera iaktagelser och inte bara den här och nu. Det är således inte riktat personligen till någon. Inte nödvändigtvis i alla fall):
En novell som tydligt är flaggad, som en tjänst åt läsaren, är enkel att välja bort. Om man ändå inte gör det, så ligger det på läsaren tycker jag.Inte förffattaren.

Sen är det så oerhört intressant hur fiktion kan vara så provocerande. För även om detta beskriver saker som finns i verkliga livet, är det fortfarande fiktion. Om det varit olagligt eller omoraliskt att beskriva hemskheter i olika former, hur ska vi då se på t.ex. serien om Harry Potter?

Där har jag en teori, att om man bara klär in en berättelse i tillräckligt mycket rekvisita, så går det bra. Då kan barn och känsliga vuxna läsa, ta del av och till och med roas av saker som faktiskt är vidriga. Som t.ex. en ung, föräldralös pojke, som bor hos elaka styvföräldrar, forstras för att offras i kampen mot ondskan, går i en skola där penalism är djupt rotad, han blir mobbad och utsatt för sadistiska lärare, där elever lemlästas eller mördas.
I mångt och mycket en minst lika brutal sagovärld som verkliga världen. Och det är okej! Det är hitte-på! Det är ett pedagogiskt sätt att förklara svåra saker, att roa. Det finns både mord och tortyr av barn i den och ändå läses den av barnfamiljer!

Med detta sagt. Fiktion måste få vara fiktion. Det BLIR svårare att acceptera det (eller förstå) om det inte handlar om troll, drakar och trollstavar. När fiktionen ligger nära verkligheten, utan smink och rekvisita. Och fiktion måste få beskriva otrevliga eller rent av olagliga saker.

För att hjälpa känsliga läsare, eller läsare vars preferenser inte stämmer med ett förmodat provocerande innehåll, flaggas de. En tjänst som är ypperlig. Inga konstigheter.

Jag lämnar denna kommentar här, trots allt. Den kanske hör hemma annorstädes men jag tycker mog att den platsar här.

Eventuella fortsatta diskussioner, däremot, ber jag att den som vill föra (med mig då, i detta fall) göres i min gästbok.

/B-Å

26/2, 2016 kl. 10:21

#16

Huldran

TACK för din kommentar, Silicon Messiah. DU fattar vad det här handlar om! Det är hanterat nu. På rätt plats - i gästboken.

26/2, 2016 kl. 00:54

#15

Silicon Messiah

Blev lite nyfiken när jag såg de nya kommentarerna. Har väl inte riktigt följt upp med att läsa hela serien, men tycker man att det här är för mycket så ska man ju hålla sig borta från sexhistorier. Snacka om förfall på den sidan.
Välskrivet, hur som helst, men det vet du. Kan tänka mig att du skriver mer än "bara" sexnoveller.

25/2, 2016 kl. 22:39

#14

Smajlis

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

25/2, 2016 kl. 22:18

#13

Huldran

Smajlis! Det skall Du inte göra. Detta är en kriminell fiction.

Verkligheten kan vara så här, inte alltid så vacker. Finns i vilken dagstidning som helst. Här bara lite tydligare!

25/2, 2016 kl. 21:48

#12

Huldran

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

25/2, 2016 kl. 21:46

Läs in fler