Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

10/2, 2014 kl. 03:03, av Huldran

Överraskningar

Del 5 av 9 i serien Mardrömmen

Ett telefonsamtal och ett oväntat möte, inte helt behagligt. Information från en sargad. Gömda minnen från förr, som kommer till ytan. Betyder dessa något? En tragisk överraskning, men kanske en ledtråd? Därefter natten... natten...

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

6 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

Deep

Det börjar bli ganska kallt nu, mitt badvatten... Hur i hela friden ska man kunna släppa den här serien?

Gillade kopplingen till dina övriga verk. Fick mig att snabbt känna igen Eva-Lena, som en kär gammal vän.

8/3, 2014 kl. 08:43

#3

Mrs_Robinson

Holy Moses så spännande.

5 points

10/2, 2014 kl. 19:24

#2

Huldran

Mellors, vilka ord Du ger mig! Jag vet inte om jag kan ta emot dina vackra ord! Jag bara skriver, försöker inget annat. Men just nu förblindas jag av tårar i mina ögon.

Jo, en sak till. Du har verkligen förstått vad serien handlar om. Inte endast det ögonblickliga, utan vad som sker i djupet.
Tack.

10/2, 2014 kl. 16:48

#1

Mellors

Svenska Akademien filar redan på ett utkast till motiveringen av nästa Nobelpris i litteratur. Så här långt har man kommit:

"Huldran lyckas på ett mästerligt sätt väva samman den klassiska kriminalhistoriens alla komponenter med livfulla skildringar av sensualitetens såväl ljusa som mörka sidor på ett sätt som frammanar både njutning och djupt obehag. Hennes förmåga att behärska språket vittnar om bildning och finess vilket i kombination med hennes narrativa talanger ger berättelserna en krydda av realism, som får läsaren att grubbla över var gränsen går mellan fiktion och verklighet"

/"Mellors"

10/2, 2014 kl. 15:02