Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

31/3, 2014 kl. 21:55, av WAMPyrellagirls

Kortleken

Ordet kort kan betyda olika saker, men Magda trodde knappast att det kunde vara så intressant med en kort-lek.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

11 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#8

WAMPyrellagirls

Tack för den lilla historielektionen, Huldran.
När vi skrev "Kortleken" tänkte vi på träbaronerna, men givetvis får läsarna själva lägga in de miljöer som kommer fram då de läser.

21/4, 2014 kl. 21:52

#7

Huldran

Tack! Jag skulle just plocka fram ord som horhus, can-can och franska kort, när jag såg att Bess redan hade hittat dessa i gaslampans sken. Även träbaroner, som dessa skogsägare kallades för. Annorlunda och charmigt, något kort.
Kuriosa:
Det stora hålet i damernas benkläder, var för att de skulle slippa knäppa upp hela överdelen. Toalettbesök skedde genom nämnda stora hål! Glad Påsk. 5p.

18/4, 2014 kl. 05:09

#6

Bess

=D

8/4, 2014 kl. 22:04

#5

WAMPyrellagirls

TACK återigen för kommentarerna.
Men Bess, givetvis är den kortfattad för den handlar ju om kort! ;)

8/4, 2014 kl. 21:18

#4

Bess

Old fashion med en känsla av svenskt horhus, vilda westernbordell, can-can och franska kort.
En litet för kortfattad men ändå ack så charmig novell!
/Bess

7/4, 2014 kl. 20:43

#3

Morgonrodnad

Jag blev glad av denna. Vet inte varför, men tanken på att man kan fantisera om kungar, knektar och damer i ett kortspel känns ny och rolig :) Tack för läsningen!

3/4, 2014 kl. 05:47

#2

WAMPyrellagirls

TACK Deep!
Alltid kul att få en och annan kommentar.

1/4, 2014 kl. 19:26

#1

Deep

Så blev denna morgon också God. Tack!

1/4, 2014 kl. 07:21