Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

31/3, 2014 kl. 22:03, av Bess

Blues Brothers

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#8

Huldran

Detta är texten framför många andra! Denna kan jag läsa hur många gånger som helst (helst tillsammans med några av låtarna i bakgrunden). Varje gång känna hur kättjan stiger i min kropp och önska att närheten till synden kommer snart. Tack än en gång, Bess! /Huldran.

13/6, 2018 kl. 22:10

#7

Mrs_Robinson

Det här är musik och poesi! Det är suggestivt och välförfattat. I löööööve Blues Brothers och hela upplägget gör musiken rättvisa. Alldeles underbar. Full pott från mig också.

31/3, 2015 kl. 18:04

#6

DanielG

Manliga strippor är väl inte min grej ;) ..men novellen är riktigt bra skriven och din beskrivningar mustiga och "rika", det är något suggestivt och drömlikt över det hela som skruvar upp sexigheten ytterligare. Ska läsa mer av dig för du skriver riktigt bra.

11/4, 2014 kl. 08:42

#5

WAMPyrellagirls

RIP John Belushi, men Bess du gav mig en skön historia och nu fyller jag min mp3 med lite Blues Brothers, inför nästa tripp till USA. ;)

9/4, 2014 kl. 00:07

#4

Bess

Huldran, Deep, Morgonrodnad och Saltie - tack för era ord! Det värmer så oerhört att få den här kritiken från er, en handplockad skara av Bubblans absolut skickligaste skrivare!

"Sweet home Chicago" är lånad från filmen Blues Brothers. Tror att snart sagt varenda bluesartist gjort sin tolkning av låten. Och nu även Bess! Man måste ju nån gång leva upp till sin musikaliskt inspirerade signatur. =D
/Bb (Bess)

5/4, 2014 kl. 11:17

#3

Morgonrodnad

Riktigt, riktigt underbar novell, Bess! Den ackompanjerade musiken allena är värd fler stjärnor än vad som ryms i min lilla stash.

Jag är oerhört sugen på en fortsättning, men tänker inte be dig att skriva en. Det här är ett litet mästerverk som står bäst på egna ben, tror jag.

Om Deep bugar så niger jag. Djupt!

3/4, 2014 kl. 05:25

#2

Deep

Helt underbar!
Fem poäng för idén och minst fem till för utförandet.
Jag bugar. Djupt!

1/4, 2014 kl. 20:07

#1

Huldran

Suggestivt, kättjefullt, den rökiga luften andas brunst. Bravo, Bess. Åh vilken musik!! Alltsammans ger kalla, men vällustigt rysande kårar genom min kropp. 10 stjärnor får Du. Detta var ett vällustigt piller utöver det vanliga!
Tack // Huldran.

1/4, 2014 kl. 01:30