Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

25/5, 2014 kl. 21:11, av Huldran

Trollpackan som inte fick...

När jag var liten läste min mor ofta sagor för mig. Eftersom vi bodde på landet med närhet till skog och berg, blev det ofta sådana som handlade om tomtar och troll, stora och små, onda och snälla.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

12 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#14

Huldran

Tack Mrs_Robinson och Fröken Vagina för att ni läst min något krångliga rebus. Solen kommer att lysa idag också, så trollen håller sig borta!

9/6, 2014 kl. 05:42

#13

Mrs_Robinson

Jag har varit borta länge... märker jag. Vet inte bakgrunden till denna "saga" om hur det är att vara i Bubbellandet och känna sig så annorlunda, oönskad, nästan förintad och sedan till slut tvungen att göra om sig radikalt...
Känner mig lite märklig efter läsningen, fundersam. Känner inte igen detta liksom, men det är från en annan verklighet än min.
Bra skrivet dock men lämnar så mycket mellan raderna att jag finner det lite irriterande. He he. Så kan det vara. Om text väcker känslor så måste det vara bra, eller hur?

5/6, 2014 kl. 22:38

#12

Huldran

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

5/6, 2014 kl. 15:14

#11

Huldran

Stort tack för att Du läst den så många gånger. Ja, novellen är lite av en rebus. Kanske inte så lätt att lösa för alla...
Mvh //Huldran.

5/6, 2014 kl. 15:14

#10

Huldran

Kommentaren raderad av artikelförfattaren.

5/6, 2014 kl. 15:11

#9

Huldran

Tack allesammans för att ni har läst min nästan sanna fantasi. Jag tror inte att det blir något mera på detta tema, har så att säga ingen ledstång att hålla mig i. Men den var rolig att skriva med tanke på utmaningen.
lp; skriva en roman? Det blir Frk H's uppgift att skriva biografin över Bubblan. Kanske på årsbasis, som inom den hårda affärsdrivande verkligheten utanför Bubbellandet?
Kram på er allihop! //Huldran.

28/5, 2014 kl. 14:57

#8

lp521813

Otroligt välskriven, och när man vet något om bakgrunden, skrämmande novell.
Det skulle gå utmärkt att skriva en roman om spelet bakom kulisserna på Bubblan.
Som sagt en grymt fokuserad och förtrollande saga!
Oavsett om man gillar den eller inte, är det en fempoängare.
Säger inte mer..

28/5, 2014 kl. 13:40

#7

Fröken H

Eva A
Trollpackor, troll och tomtar hör till sagornas värld men de kommer alltid finnas kvar så länge folk tror på dem och ger dem näring att hävda sin närvaro..

Huldran. Udda och bra författad saga. :)
Fick mig att spåna på ny novellutmaning som får utspela sig i något sagoland lång lååångt borta.. Någon som tror Shrek och Åsnan skulle platsa i en erotisk novell? ;)

28/5, 2014 kl. 11:22

#6

Morgonrodnad

Ja, den här lilla sagan uppfattas ju på ett helt annat sätt när man läser i ljuset av kunskap. Ack så fel det kan bli...!

27/5, 2014 kl. 22:41

#5

Huldran

Tack, snälla ni för era vackra ord, Morgonrodnad och DanielG! Jag ville prova på ett nytt koncept, helt främmande för mig. Fick även hjälp på traven efter ha läst några rader, som tidigare skickats till mig. Tack igen!

27/5, 2014 kl. 14:36

Läs in fler