Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

6/6, 2014 kl. 12:48, av Mrs_Robinson

Slavflickan Azura - Innan stormen

Del 5 av 5 i serien Slavflickan Azura

Azura får bundsförvanter bland mäktiga män, men även fienden verkar ha sitt vakande öga på henne.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

19 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#18

Mrs_Robinson

... när jag hade skrivit färdigt nedan kommentar började hjärnan ticka - den sade till mig att hahaa, här har du en nöt att knäcka när det gäller tidsföljden i berättelsen och en twist uppenbarade sig som kan få allting att stämma precis som det är OCH det låste även upp en tilltänkt ny vändning... Jag har inte riktigt vetat vart det ska bära hän härefter.
Så tack Nightcare för din uppmärksamhet!

Det är så viktigt med research när man placerar sin story i någorlunda historia, för jag gör inte anspråk att detta är fantasy - egentligen, för då skulle det vara tillåtet.

Tack också för boktipset, hade inte koll på Maia. Måste läsa.

En annan gigantisk sak som man helt suveränt ser förbi är ju språket. En till början obildad tös kan språka med alla, oavsett om de kommer från Siam, Nubien eller Skandinavien... hehe, det ni.

Och Hailey, nawww, har du läst detta fler gånger - tack så innerligt, det är bästa betyg man kan få.

2/7, 2022 kl. 10:32

#17

Mrs_Robinson

Hej Hailey och Nightcare! Tack för ert beröm. Ber om ursäkt att jag inte dykt upp tidigare för att svara. Jag har nu i flera års tid haft ett mycket krävande jobb som suger musten ur min skrivarlusta samt att när jag väl skriver har jag skrivit annat än erotik.

Med det sagt - Nightcare, ja, svenska är inte mitt modersmål, jag kommer från ett grannland som nu söker Natomedlemskap tillsammans med oss ;)

Fasiken! Jag gillar inte att jag inte gjort min läxa ang. anakronismen, haha! Islam har dock inte skapats riktigt än men Gud kallades för Allah (eller Jahve, eller Elohim) pre-profeten Muhammed. Så berättelsen placerar sig några hundra efter Jesus när romarriket var som mest utbrett. Så mycket riktigt, de mycket senare Vikingarna är en kolossal miss av mig ;)
Du får ursäkta mig som läsare och leka med idén att tiden har tillfälligt blivit mer relativ än vad brukligt är. Det är det enda sättet jag får ihop det hela så som det står nu.
Kanske borde jag gå in och ändra texten till "Nordmän" istället av Vikingar, då kunde det i rimlighetens gräns, med hjälp av mycket fantasi, hållas för en tänkbar händelseförlopp.
I mina tankar är Azuras värld bara i sin linda vad gäller den Arabiska gryningen.
Men kommer att tänka på att Bysantiska riket kan ändå betraktas som ett alternativ och att romare ändå kunde vara viktiga i sammanhanget men att de kommer från Konstantinopel. Där skulle även Vikingarna kanske kunna finnas.

Ja, det var väldigt intressant, tack, värt att fundera och ack så viktigt att göra sin hemläxa :)

2/7, 2022 kl. 08:48

#16

Hailey

Återvänder gång på gång till din novellserie. Den är bara helt UNDERBAR.

27/6, 2022 kl. 10:37

#15

Nightcare

Så fantastiskt välberättat och fängslande, både litterärt och erotiskt. Du målar upp en hel egen världsbild, samtidigt som ett enskilt människoöde.
Den påminner mig om fantasyromanen Maia av Richard Adams. Och det är inget dåligt betyg.
Du nämner att svenska inte är ditt modersmål. Och visst blir det något enstaka fel någonstans. Men framför allt har du en sådan fantastisk språkbehandling, som slår många infödda svenskar på fingrarna. Det är en njutning att läsa.
Ser verkligen fram emot fortsättningen, och hoppas att den kommer snart.
En liten reflexion om anakronismen bara. Du nämner vikingar, och islam verkar vara i full sving eftersom de nämner Allah hela tiden. Så det placerar berättelsen någonstans 800-1000 e.kr. Men nu nämner du romarna och deras eventuella expansionsplaner. Men vid den tiden hade romarriket fallit för hundratals år sedan. I alla fall västrom. Så hur får du ihop det?

14/8, 2021 kl. 08:18

#14

Hailey

Herrejösses för en helt UNDERBAR berättelse.... så välskriven - man kan fullständigt se för sig hela scenariot. Elva stjärnor på en skala på tio.

21/2, 2021 kl. 20:34

#13

Mrs_Robinson

Å-ja MartinL (& övriga), så ledsen att Azura har varit frånvarande så länge.
Jag har börjat på nytt om än att Vivian trängde sig på mellan allt.
Det går lite trögt måste jag säga. Om jag bara kämpar på lite så kanske det lossnar, jag vill ju också veta vad som kommer att hända :D
Era ord uppmuntrar mig, så innerlig tack.

15/7, 2020 kl. 10:08

#12

MartinL

Andra gången som jag sträckläser novellerna, nu måste det till fortsättning för spänningen är olidlig (kl 2 på natten).

15/7, 2020 kl. 02:04

#11

Mrs_Robinson

Tack alla för berömmet :)
Lapar i mig som en katt lapar grädde.
Jag ska försöka få till en fortsättning nu när jag åter har semester (swemester) och sprillans ny laptop. Håll tummarna och vad det nu är ni vill hålla.

10/7, 2020 kl. 15:06

#10

blåögd

Sträckläste och kan bara konstatera att detta är så underbar läsning. Jag uppskattar en bra story och intressanta, trovärdiga karaktärer. Och jag älskar fantasy och historiska skildringar. Det är är så bra skrivet att jag glömde bort varför vi är här inne - läsa erotik - och bara rycktes med i berättelsen.

10/7, 2020 kl. 11:49

#9

TG64

En absolut fantastisk serie! Däremot så beklagar jag att ingen fortsättning kommit på så lång tid...
Kan det månne vara en bokutgivning i tanke som tidigare antydits? Mig personligen får det gärna komma sexfria avsnitt om det behövs för fortsättningen! Även att Azura skulle få utbildning av sin livvakt skulle vara intressant och historiskt sett var vikingarna anlitade som legoknektar i de områden där handlingen verkar försiggå, och då det antyds ett anfall av romarna så vore det ju ett passande förslag från Azura? Önskar sannerligen många fler delar då man kan liknas vid ha läst en bra bok som saknar de sista viktiga sidorna just nu...

20/12, 2019 kl. 17:31

Läs in fler