Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

27/11, 2014 kl. 13:41, av Mellors

Linn -ett misstag?

Detta är en text som det tagit mycket lång tid att skriva och processen har varit plågsam. Jag vet ännu inte om det är rätt att presentera den. Historien är sann, dessvärre, och att skriva den är en form av terapi och botgöring i ett.

Med ett leende på läpparna och begynnande erektion återvände jag från fönstret till min fåtölj och den väntande boken. Åter hade jag stått och kikat genom persiennerna på flickan i elevhemmet mittemot när hon hade herrbesök. Nästan en gång i veckan sedan terminens början hade samma skådespel uppförts. De första månaderna hade hon haft olika partners varje gång, men den senaste tiden var det två killar som turades om att besöka henne. Jag undrade om de kände till att de delade älskarinna. 

Förmodligen var flickan exhibitionistiskt lagd eftersom hon alltid inledde akten naken med sin partner framför fönstret i det upplysta rummet. Det var inte mer än ett tjugotal meter mellan elevhemmet och personallängan i vilken jag bodde. Sannolikt kunde flera av folkhögskolans lärare avnjuta skådespelet hon bjöd på. Från mitt övernattningsrum på andra våningen var sikten i alla fall utmärkt.

Tyvärr befann sig flickans säng utom synhåll, varför könsaktens fullbordande fick lämnas åt fantasin.

Med en suck lutade jag mig tillbaka i fåtöljen och tog upp boken. Tanken på det älskande paret mittemot hängde sig dock kvar och hindrade mig från att koncentrera mig på boken. Efter en termin som lärare på folkhögskolan mitt i obygden var jag ganska uttråkad och föreställningarna hos flickan tvärsöver var en av få ljuspunkter. Även när hon var ensam visade hon gärna upp sig naken, och jag hade lekt med tanken på gå över vid ett sådant tillfälle och knacka på. Jag inbillade mig att hon skulle ta emot mig med både öppna armar och sköte. Det som fick mig att avstå var tanken på att mina kollegor då skulle få bevittna ett skådespel med mig i den manliga huvudrollen. Alltså nöjde jag mig med att följa hennes erotiska äventyr från läktarplats.

I bland kändes det som om jag gått i kloster. Emellanåt, i synnerhet efter att ha tjuvkikat på flickan mittemot, funderade jag på att skaffa en älskarinna. Fördelen med att vara lärare på en folkhögskola var att man faktiskt fick ha förhållanden med sina elever. En yngling i en av mina studiergrupper brukade till exempel ses smyga ut från en kollegas rum i min korridor. Det slog mig den här kvällen att jag inte hade haft sex på nästan ett år. Det var en fredagskväll och jag bestämde mig för att åka in till centralorten till helgen för att pröva lyckan på någon av de två dansrestaurangerna. Vältalig, vältränad och väldansande brukade jag sällan misslyckas när jag föresatte mig att hitta en kvinna att tillbringa natten med.

Åter tog jag upp boken för att läsa vidare då det knackade på dörren. Klockan var nästan tio och det hörde inte till vanligheterna med besök så sent. Jag var klädd i pyjamas och morgonrock och kanske inte helt presentabel, men gick ändå för att öppna. Utanför stod Linn och såg närmast skräckslagen ut, tryckt mot bröstet höll hon en bok. Nästan skamset undrade hon om hon väckt mig. Det hade hon inte, svarade jag, och frågade sedan vad som stod på.

Linn höll fram boken, det visade sig vara första delen i en trilogi som hon lånat av mig några dagar tidigare. Hon förklarade att hon just läst ut den och bara måste få läsa fortsättningen. Med blicken i golvet ursäktade hon sig och undrade om hon kunde få låna den. Skrattande släppte jag in henne och förklarade att en sådan läslust måste uppmuntras. Jag visade henne på bokhyllan och bad henne leta rätt på boken. Själv satte jag mig i fåtöljen igen och studerade min läslystna elev. Hon var en av dem jag övervägt försöka förföra och ta till älskarinna.

Särdeles vacker var hon inte, snarare vardagligt söt. Hon var liten och nätt med tilltalande former, de nästan obefintliga brösten fick henne att framstå som yngre än de sjutton år hon var. För mig som alltid föredragit äldre kvinnor med yviga former var hon inte idealisk, men förmådde likväl väcka min åtrå. När hon stod med ryggen mot mig kunde jag lugnt studera hennes kropp, och jag gjorde det med sådan inlevelse att jag kände hur begäret växte i mig. Min andhämtning blev häftigare och jag kände hur lemmen ville styvna.

Det föll mig in att hon kanske alls inte var ute efter läsning. Hon kunde faktiskt ha väntat till följande dag med att be om boken. Dessutom hade hon sett så generad ut när jag öppnade att hon nog hade tankarna på annat än Tolkien. Sedan första dagarna på skolan hade Linn sökt mitt sällskap, dröjt sig kvar i klassrummet efter lektionerna och satt sig hos mig vid lunch. Visst var hon genuint intresserad av litteratur och ovanligt begåvad, men hon kanske ändå sökte mer än bara intellektuell stimulans hos mig. I hennes ålder hade jag haft samma intressen som hon och dessutom varit helt ointresserad av jämnåriga flickor. Som sjuttonåring hade jag låtit mig förföras av flera medelålders kvinnor och hade regelbundet sex med en dam som var drygt trettio år äldre. Jag anade att Linn var som jag och att hennes sena besök inte var annat än ett sätt att visa sig tillgänglig.

Var hon dessutom inte lite väl utmanande klädd? I sina tighta jeans och alldeles för korta tröja som blottade väldigt mycket hud, i synnerhet när hon sträckte sig mot det översta hyllplanet var hon lockande. Till vardags var hon betydligt mer respektabelt utstyrd. I och för sig var hon helgledig, men jag kunde inte frigöra mig från den smickrande tanken på att hon klätt sig lite mer inbjudande för att tilltala mig.

Linn hade precis hittat boken hon sökte när jag bakifrån tog ett stadigt tag om hennes höfter. Hon stelnade till när jag böjde mig fram och kysste hennes smäckra hals. Alldeles som paralyserad lät hon mina läppar och tunga leta sig upp genom det långa rödbruna håret till örsnibbarna. Samtidigt sökte sig mina händer in under hennes tröja och jag rös av att känna hennes nakna mage mot mina handflator.

Jag vände henne mot mig, tog boken ur hennes hand och lät den falla till golvet. Linn såg på mig med uppspärrade ögon och munnen halvöppen som om hon var förskräckt över mitt närmande. Hennes armar hängde slakt efter sidorna när jag kysste henne och jag insåg att hon var den passiva typen. Först när mina händer trevande närmade sig hennes bröst reagerade hon, fast inte som jag väntat. I stället för att omfamna mig försökte hon skjuta mig från sig. Jag tolkade hennes reaktion som att jag gick för fort fram och lät händerna leta sig bakom henne i stället.

Med handflatorna pressade mot min bröstkorg tog Linn emot mina kyssar, dock utan att ge mig sin tunga. Jag hade hennes länder i ett stadigt grepp och pressade mitt underliv mot hennes. Hon doftade underbart och hennes lena hy smakade salt. Någon extrem skönhet var hon som sagt inte, men jag viskade ändå i hennes öra hur vacker och sensuell hon var. Något direkt gensvar fick jag inte och drog slutsatsen att jag skulle få göra grovjobbet i det jag planerade för oss båda.

Varligt men bestämt förde jag flickan bort från bokhyllan mot sängen. Motsträvigt lät hon sig styras och hela tiden såg hon nästan förskrämt på mig med sina stora bruna ögon. Hennes blyghet och skygga blick gjorde mig än mer tänd, jag undrade om hon rent av var oskuld. I så fall var det ännu mer smickrande att kommit till mig för att låta mig ta den. När jag började smeka av henne tröjan protesterade hon lite vagt, men jag hyssjade henne och fortsatte lite mer kraftfullt.

Med naken överkropp framgick det tydligare hur små Linns bröst var. De försvann helt i mina handflator när jag kupade händerna över dem. Till en början var bröstvårtorna inte styva men efter att jag kysst och slickat dem en stund reste de sig. Känslan av de toppiga flickbrösten i min mun gjorde mig het av åtrå och jag rörde henne med allt större iver. Kanske lite väl bryskt lade jag omkull henne på sängen. När mina hetsiga fingrar började knäppa upp jeansen gjorde hon en ansats att hindra mig.

Snart satt hon framför mig i bara trosorna. Genom det tunna tyget kunde jag tydligt se hennes könshår avteckna sig som en mörk triangel. Hela hennes späda kropp var spänd och stenhård när jag smekte av det sista plagg som skylde hennes dygd. Med milt våld lyckades jag sära på hennes sammanpressade lår för att komma åt det hägrande skötet. På frågan om hon blivit slickad någon gång svarade hon inte, och hon sa inget när jag lät mina läppar söka sig utefter lårets insida mot hennes kön. Linns slidöppning var bara en springa när min tunga började bearbeta den. Sakta kände jag blygdläpparna vidgas och hur saven började sippra fram. Under hela tiden som jag ömsom slickade och ömsom smekte hennes kön sa hon inte ett ord. Det slog mig att hon kanske var rädd och att jag måste gå varligt fram.

Den nakna flickkroppen låg som paralyserad på sängöverkastet när jag reste mig, fortfarande stående mellan hennes ben. Utan iver tog jag av mig morgonrocken. Linns ögon blev stora när hon fick syn på utbuktningen under mina pyjamasbyxor. När jag väl stod lika naken som hon stirrade hon fortfarande med nästan skräckslagen min på mitt lem som pekade rakt upp.

Ivrig av lystnad placerade jag mig mellan Linns lår. Först verkade det som om hon inte ville släppa dit mig, men efter att ha lirkat lite befann jag mig snart i läge. Med mig ovanpå sig slappnade hon till sist av, hon vred huvudet åt sidan på kudden och blundade. Hon hade dock mina överarmar i ett stadigt grepp. Än mer upphetsad kysste jag hennes hals och små bröst och kunde känna hur hon andades allt häftigare.

När jag trängde in i henne gnydde hon lågt och greppet om mina armar hårdnade. Hon var trång och varm, väldigt trång till en början men snart slappnade hon av lite. Jag placerade mitt ansikte mot hennes hals och njöt av doften från hennes kropp och hår. Det var länge sedan jag varit med en kvinna, så jag kanske älskade henne lite väl häftigt. Hon kunde förstås inte undgå att märka när det gick för mig. Även Linns späda kropp stelnade till när jag kom i henne och hon gnydde åter något.

Efter att vi fullbordat vår akt markerade Linn att jag skulle flytta mig, så jag befriade henne från tyngden av min kropp. Jag hade hoppats att hon skulle stanna hos mig över natten, men i stället reste hon sig utan ett ord. Med ryggen vänd mot mig klädde hon sig och gick, utan att ta boken med sig. Det var då jag började ana att något var fel.

Mina aningar förstärktes av att jag varken såg eller hörde av henne på hela helgen. På måndagen fick jag veta att hon hoppat av kursen och farit från skolan. Alla undrade förstås vad som tagit åt henne, jag var den ende som trodde sig veta. Inte bara visste jag orsaken, jag var den...

6 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

oklar

Jag instämmer med Cenande.
Om jag vore dig Mellors, så skulle jag söka min botgöring genom en självanmälan hos Polisen.

25/12, 2017 kl. 20:40

#4

Mellors

Cenande har rätt i detta nog är ett illa valt forum. Våldtäkt...tja. Problemet är väl att jag först långt senare insåg att situationen inte var som jag uppfattade den i stundens upphetsning. Även om forumet var illa valt kan det aldrig vara fel att påminnas om hur lätt det är att göra en annan människa illa. Det gäller även i vardagen. Hur vet vi att vi inte sprider fördomar genom att yttra ogenomtänkta ideer, eller mobbar någon med en impulsiv kommentar? Jag har gjort det, utan att mena något illa... Huldran uppfattade min text som jag tänkt, fast hon och jag kan ju ha fel.

30/12, 2014 kl. 20:44

#3

Huldran

Ja, jag håller med dig, Cenande. Ordet underhållande vad fel valt av mig. Men novellen som sådan är välskriven och lättläst. Inga stavfel eller andra konstigheter. Beträffande att vidare diskutera det valda ämnet, vill jag hänvisa dig till Mellors gästbok. Den privata delen! God afton.

30/11, 2014 kl. 23:18

#2

Cenande

Tycker att det är väldigt obehaglig berättelse som gjorde mig väldigt obehagligt berörd. Din berättelse handlar ju faktiskt om en våldtäkt (som dessutom är baserad på en verklig historia) och även om du beskriver att den till viss del är en "bot" så känns det här som helt fel forum för en sådan historia, då folk ju ändå ffa läser för att bli upphetsade. För henne har det troligtvis varit en fruktansvärt traumatisk händelse och jag finner det väldigt olämpligt att göra sexuell underhållning av det hela.

30/11, 2014 kl. 17:28

#1

Huldran

Välskriven, underhållande och lättläst. Men jag ser inte din text som som en erotisk berättelse. Mer som ett erkännande av - - just det, ett misstag. Nu har Du ändå bekänt genom att presenterat den och jag bedömer den som sådan. 5p.
Välkommen tillbaka Mellors! // Huldran.

28/11, 2014 kl. 10:55