Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

5/5, 2015 kl. 20:36, av Morgonrodnad

I nattens sista timma.

Del 3 av 3 i serien Fruktad fiende, älskad främling.

Inget för den otålige!

Den tredje delen i serien, ett år försent visserligen men så kan det gå när livet gör sig påmint. Konstruktiv kritik är som alltid önskvärt.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

16 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#13

MalmöLars

Fantastiskt

25/3, 2023 kl. 20:30

#12

MalmöLars

Fantastiskt

25/3, 2023 kl. 20:29

#11

blåögd

Du får det verka så enkelt. Det är det säkert inte, men som läsare är det lätt att tro det då man dras med i denna berättelse så lätt. Det är en angenäm resa du tar oss på och allt dukas fram perfekt. Har länge velat skriva något inom sci-fi eller fantasy men tycker det är så svårt och det är klart, läser man sådana här fantastiska berättelser blir man rätt... ödmjuk. Men ja, inspirerad likaså. Tack. Igen. För underbar läsning. Hoppas du, när helst det blir, skriver mer om något. Vad som helst.

30/8, 2021 kl. 14:18

#10

Sixtenjr

En mycket bra novell. Väl valda formuleringar. Fin beskrivning av av de tvås känslor

Ja visst Morgon rodnad. Kroppslig kärlek öppnar alla dörrar, ger lydka.





29/7, 2019 kl. 16:17

#9

roljoh

Oj vad akademiskt snack det blev.
Jag hoppar över allt detta och tänker ta till mej berättelsen innehåll en gång till och njuta en gång till. Underbart.

6/1, 2016 kl. 02:28

#8

Morgonrodnad

Oj, jag känner mig lite överväldigad...

Emmiis och Blyerts, jag tackar och bugar och niger och bockar och allt sånt där man kan tänkas göra när man uttrycker tacksamhet. Tänk om ni visste hur glad jag blir... Sitter och smilar och allt :) Ett mycket trevligt avslut på veckan! Tack igen!

17/5, 2015 kl. 19:47

#7

Blyerts

Det finns många noveller i Bubblan, men få eller ingen som når så himmelska höjder som denna. En intrig som är genomtänkt och ett språk som är kompromisslöst.
Meningsbyggnaden är komplicerad och lätt att gå vilse i, men du har hållit ihop det med en lätthet som imponerar!
Jag lyfter på min imaginära hatt och tackar för god läsning!

17/5, 2015 kl. 02:46

#6

Morgonrodnad

Huldran, Du vet vad jag tycker och tänker om dina ord! Jag är jätteglad att du fått behållning av min saga, samt att du läser så noggrant och gärna kommer med påpekanden och konstruktiv kritik. Det tycker jag om.

Nosey, Tack för de fina orden! Det är en smaksak, det här med huruvida en text bör kräva koncentration eller inte. Många som är ute efter erotiska noveller tror jag vill slippa tänka så långt som det bara går, medan andra, inklusive jag själv, tycker om lite hjärnstimulans. Det gör uppenbarligen du också, och det glädjer mig :) Tack igen!

12/5, 2015 kl. 10:35

#5

Nosey

Vilken berättelse! Läste all tre delarna i följd för att följa berättelsen i dess helhet. Detta är en berättelse i högsta klass, erotisk utan att missa takten. Beskrivningen av två världar med olika krav och behov, makt och samarbete, frihet och slaveri. Litterär, ja, i en stil som leder tankarna till klassiska romaner i sin form som kräver koncentration vid läsandet. Jag brukar reagera när meningsbyggnaden inte fungerar, inget sådant här, långa och korta meningar som verkligen gav ett härligt tempo i berättelsen.
Djupt imponerad av din berättelse!

12/5, 2015 kl. 05:54

#4

Huldran

Först vill jag säga; denna text är litterär! Samtliga tre delar, vilka Morgonrodnad skrivit, är att betrakta som litterära! De är inga sexnoveller med siktet inställt på läsarens eventuella egna orgasmer.

Dessa tre har ett språk och variation, enligt min uppfattning, som ligger på en klart högre nivå, än de gängse novellerna på Bubblans sida.
Texten kan säkert för somliga upplevas som tillkrånglad och aningen komplicerad. Men den läsare, vilken ger sig tid att sätta sig in i dess labyrinter och förstå vad orden betyder, kommer snart att få behållning.

Mannen, vilken kämpar mot sig själv och sina fördomar, tycker att han är till för att allsmäktigt lydas. Då speciellt av den kvinnliga slaven. Hon, vilden av lägre stående ras, som inte alls tycker som han. Senare, de två kombattanterna, mannen och kvinnan i ordstrid kämpande emot, men också med varandra. Först i trots och med en viss grymhet. Senare med en sexuellt laddad underton. Som slutligen med ökat begär når sitt klimax och övergår till ren handling.
Sensuellt, ja. Hårdare tag, ja.

Att poängtera. Vissa meningar är långa, speciellt i de första styckena. Därför är det viktigt av läsaren, att förstå vikten av kommateringen och vad den avser. Själv har jag flera gånger läst om hela stycken, för att inte förlora upplevelsen. Det är värt att göra det!

Tack, Morgonrodnad! // Huldran.

11/5, 2015 kl. 17:25

Läs in fler