Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

20/9, 2015 kl. 13:03, av Mr_Solen

Att komma ut

Som ung tjej är det inte lätt när man får känslor som man inte först förstår. Att sen av en slump möta en tjej där "kärlek vid första ögonblicket" uppstår gör att hela livet förändras. I detta fall verkligen till det bättre.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

Mr_Solen

Hej tack åter för de varma orden. Min tanke först var att skriva i Eva formen men kände att "jag" blir mer personligt. Dock valde jag att ha kvar första delen i "Evaform" och den får då bli som en summering av vad som hänt innan. (som kan berättas av någon annan).

Tänk er en tjusig film där en röst berättar, till massa svart/vita bilder, bakgrunden. Sen går allt över i färg och hela filmen drar igång.....:-)

21/9, 2015 kl. 06:44

#2

Huldran

Hej, mr_Solen. Tack för den här novellen. Det känns som om den medvetet är skriven som av en tonåring. Ja, den skall väl vara det om man går i nionde klass.

Ett intressant ämne. Uppvaknandet på den andra sidan. Jag har egen erfarenhet. Står någonstans mitt emellan, även om män väger över.

Yaz har redan påtalat de språkliga 'avvikelserna'. Namnet 'Eva' finns fortfarande kvar. Jag har hittat fem (5) stycken. Mig stör det inte denna gång, då jag ändå förstår innehållet.
//Huldran.

21/9, 2015 kl. 02:41

#1

Mr_Solen

Hej tack för påpekandet. Jag hade fått bort alla Eva utom ett i stycket som börjar med "Nytt läsår" Nu lade jag även till "prolog" i första delen vilket jag fick för mig att det skulle vara. Det blir så ibland när man ändrar sig mitt under skrivandet.

Hoppas det vart tydligt.

Kul att du gillade historien och visst kan det bli en fortsättning. :-)

20/9, 2015 kl. 21:44