Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

1/4, 2016 kl. 16:49, av Smajlis

En kväll på klubben

Ett experimentbord skall invigas på klubben och ett frivilligt offer finns på plats. Men har hon verkligen förstått vad som väntar? Skall hon orka hela vägen?

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

7 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#1

Huldran

En novell med ett perfekt språk - om samtliga 'dom' bytes ut mot 'de'. Där detta är tillämpligt. Jag är nu medvetet petig. I övrigt ett absolut flytande språk.

Novellen då? Jag försöker förstå kvinnan, som vill prova detta. Men kan inte. Den lilla information som finns, är knappt gripbar. Är det utmaningen i att bli tagen av männen runt bordet som är grejen? Att vara totalt utlämnad för deras nycker. Eller ligger utmaningen i uthålligheten, där mängden orgasmer fungerar som måttstock? Jag vet inte. Kanske beroende på, att jag inte är så duktig på detta med BDSM? Resten klarar jag av, mer än väl!

Det finns ingen dialog i novellen. Vilken kan ge någon större klarhet. Inga tankar, som kan ge vägledning. Jo, kvinnan vet att hon kommer att vara totalt ensam. Att även hennes manliga ledsagare kommer att deltaga som en av männen. Men vad hon tänker under den inledande stunden och senare, när de roterande varven på podiet börjar, förmedlas inte till läsaren.

Varje gång en orgasm närmar sig, borde hon överösas av intryck. Så många och så kraftiga (speciellt i detta sammanhang!), att kvinnan oundvikligen borde treva efter ledstången att hålla sig fast i! Det är endast den monterade mätaren, som ger olika utslag i texten.

Alltså, jag hittar inte glöden eller mänsklig känsla i novellen. Sensualitet, liderlighet eller det korta ordet 'kåt' finns det ingen plats för. Det är väl just detta, vi som skriver, försöker förmedla? Jag upplever inte att författaren talar till mig som läsare. Kommunikationen har aldrig etablerats. Tråkigt.

Kanske vore det bra om någon annan läsare med analytisk näsa, kunde släppa något uttalande. Jag kan ju ha fel. Det gäller att gardera sig! //Huldran.

2/4, 2016 kl. 09:25