Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

6/7, 2016 kl. 14:41, av Blyerts

Alice 2

Alice mamma visar sig vara en besvärlig dam

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

27 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#6

Blyerts

Huldran!

Astrid? Jag har velat till det för mig.
Det skulle stått Alice men jag har väl sluntit med både finger och tanke.
Astrid hör inte hemma här. Hon skall vara i en helt annan berättelse om idag finns som
E-bok.
Så var det!

10/7, 2016 kl. 06:23

#5

Huldran

Hej! Har läst och förstått. Eller kanske inte? Så skulle jag vilja börja min kommentar, även om andra uttrycker sig på ett annat vis.

I övrigt vill jag hålla med författaren, även om jag normalt tycker om dialoger.

Jag tänker också ibland på katastrof i ett tema. Men fungerar det? För tidigt i våras fick jag en veritabel och offentlig utskällning av en läsare här på Bubblan, vilken tydligen blandat ihop det skrivna ordet med budbäraren. Trots att läsaren troligen är en tänkande person. Kanske bara alltför känslig? Så ämnet katastrof kan bli en katastrof. Men förhoppningsvis klarar Du av det. I övrigt undrar jag vem Astrid är som plötsligt nämns?

10/7, 2016 kl. 00:42

#4

Blyerts

Jag tackar för vänliga kommentarer!
Själv tycker jag den är rätt pratig och har inte riktigt den skärpan som skulle vilja att den hade.
Men! Jag funderar på en fortsättning som slutar i en katastrof för alla inblandade.
Jag tycker inte om katastrofer, men den katastrof ser jag fram emot!

9/7, 2016 kl. 16:34

#3

Jaca

Stämmer in i föregående kommentarer, helt lysande och ser fram emot en fortsättning.

9/7, 2016 kl. 13:20

#2

Deep

Av alla unika stilar här på Bubblan, lyser din i en alldeles egen nyans. En till synes enkel vokabulär. Intensivt effektiv meningsuppbyggnad. Tillsammans skapar det satser och stycken så avskalade att det gränsar till det kala. Ändå upplever jag dina texter sprängfyllda. Jag gillar dem, trots att passagerna av erotik är effektivt marginaliserade även de.

9/7, 2016 kl. 09:52

#1

blåögd

Tycker om den här. Mer fokus på relationer. Mycket känsla bakom. Upp och ned. Precis som livet är. Sällar mig till modern som är orolig över att det går fort, men jag vill tro på kärlek och det förnuftiga i att vara galen - vid rätt tillfälle. Ser fram emot fortsättningen med tillförsikt och spänning!

6/7, 2016 kl. 17:39