Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

18/7, 2017 kl. 12:52, av Blyerts

Julia

-Ja, vi! Du skall inte tro att du kommer undan.
-Tänk på att jag har klarat mig hittills och jag är trettio nästa år. Du skall inte tro att du skjuter på sittande fågel!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

35 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

Jummi

Har läst om den för vilken gång vet jag inte, men den är fortsatt lika bra. Saknar nya alster från Blyerts.

19/11, 2023 kl. 13:14

#4

blåögd

Jag blir aldeles varm inombords av din berättelse. Den har allt som jag kommit att uppskatta och förvänta mig av något du skrivit. Till att börja med är den känsla du målar upp helt underbar och något av en signatur för många av dina berättelser. Lite trumpen, tvivlande berättareröst men där du också målar upp så många av de känslor, tvivel och tankar vi nog ofta har inför kärlek och känslor. Och nya människor som vi möter och som berör. Samt inte minst livsavgörande val, även de som först verkar vara små och banala.

Jag funderade länge på vad inledningen skulle ha med berättelsen att göra (först trodde jag att det var den kvinnan som egentligen skulle vara den kvinnliga huvudpersonen) men när sista raden är läst nickar jag förstående och med ett leende. Så klart. Du väver ofta in någon form av dramatik som fungerar som en god katalysator i berättelsen och det funkar utmärkt även denna gång.

Det som jag mest av allt tar till mig är en underbar kärlekshistora som känns så otroligt genuin i hur den förmedlar personernas tankar och känslor. Snyggt Blyerts, mycket snyggt! Tack för god läsning.

22/7, 2017 kl. 15:36

#3

urban42

Som vanligt en mycket trevlig novell. Välkommen med fler.

21/7, 2017 kl. 14:45

#2

Blyerts

Mozart6

Tackar, tackar!

21/7, 2017 kl. 13:57

#1

mozart6

Jag brukar inte kommentera noveller men här känner jag att jag vill göra ett undantag.
Jag brukar läsa dina noveller och man blir lika glad varje gång det kommer en ny.
Denna är ett mästerverk som vanligt.

21/7, 2017 kl. 11:55