Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

12/11, 2017 kl. 16:58, av Huldran

Åldringen

”Så mjuka och vackra lår Du har. Som alabaster... Jag måste bara få känna lite grann”, viskade Silverräven och lät handen sakta vandra uppåt.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

12 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#14

Huldran

@Must. TACK! för att Du läste och gillade min novell. Sanningen är närmare än man tror i novellen. Under sex års tid var jag God Man/Kvinna åt än gammal dam. Det är henne det handlar om.

Hon trodde att Silverräven var en av hennes tidigare beundrare. Men var det inte. Hon dog tre månader innan hon skulle fylla 90 år! RIP Gertrud.

//Huldran.

11/9, 2021 kl. 02:07

#13

must

fint och ömsint

10/9, 2021 kl. 12:40

#12

Huldran

TACK, Knacke för att Du gillar det jag skrivit!

15/12, 2017 kl. 12:42

#11

Knacke

Söt och romantiskt och med ett lyckligt avslut, tycker jag.

14/12, 2017 kl. 12:25

#10

Huldran

OJ! Vad glad jag blir, hunken07! Kul att Du förstod vad jag menade med de 72 unga och virila kavaljererna. Det gäller att vara påläst!

12/12, 2017 kl. 10:56

#9

hunken07

Skickar ett stort, stort rött hjärta till dig som tack för en novell fylld av vemod över det som flytt, empati och ett ljuvt vinddrag av den eviga kärleken.
Om jag fick chansen att välja hur mina dagar ska sluta, skulle det mer än gärna vara i just ett sådant självande ögonblick.
Och ja, jag tror att all de 72 unga kavaljererna står och väntar på henne.
Inshalla ...

10/12, 2017 kl. 16:08

#8

Huldran

TACK allesammans! Era kommentarer värmer. Kanske kommer det en fortsättning på vad som händer i den andra änden av tunneln, där tillvaron alltid är ljus och vacker.

Kanske står det 72 stycken unga, vackra och oskuldsfulla män och väntar på Astrid vid Pärleporten? Vad då, vet ni inte? Då har ni inte läst den rätta boken. //Huldran.

25/11, 2017 kl. 00:16

#7

blåögd

Tack! Tack för en underbar novell! Så otroligt vacker novell. Någon viskade i mitt öra att det fanns ett mörker i den, men jag håller inte alls med i så fall. Detta är en av de ljusaste novellerna jag läst på länge. Tonen i språket är, förvisso, fylld av ironi ja till och med sarkasmer. En ton av lätt bitterhet kanske? Men novellen, berättelsen... fylld av hopp, kärlek och intimitet. Hur du beskriver tankar och känslor är få förunnat att bemästra. En novell fylld av liv, ironiskt nog (med tanke på... ja... just det).
Detta var underbart och värmde precis rätt en kylig och... hal dag. (Inte hal på SÅ vis, under fötterna!)

17/11, 2017 kl. 09:25

#6

Blyerts

En härlig novell med en annorlunda infallsvinkel Så underbar och så rar i sin enkelhet

16/11, 2017 kl. 22:35

#5

lp521813

Gillade den här novellen, livet tar ju slut en dag och varför inte på detta vis?
Livsbejakande och välskriven novell, tack Huldran!

15/11, 2017 kl. 17:34

Läs in fler