Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

25/1, 2019 kl. 11:49, av Pappi

Dantes infernaliska frestelse

Lina, en lätt vinterdeprimerad kvinna i sina bästa år, flyr snö och slask och får uppleva sydländsk hetta.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

7 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

Joki.uo

För min del tycker jag om det utdragna och det nyanserade språket.

30/1, 2023 kl. 10:23

#2

Pappi

Helt klart lite utdragen Huldran, jag var nog inte helt på det klara med vart jag var på väg. Ibland tror jag att det kan vara värt att dra igång en resa/en historia/en romans/en affär/en berättelse och inte veta vart det ska sluta, att spela säkert kommer bara ge förutsägbara resultat. Jag fann att Lina och Dante ändå borde få något vackert och finstämt av mig, men vi kunde ha hamnat i ett biktbås som förvandlades till ett glory hole eller i en nattvard som plötsligt visade dig vara ett enormt swingers party.

1/2, 2019 kl. 23:58

#1

Huldran

Pappi. Jag vill säga att inledningen är utmärkt och ger den kommande turisten en känsla av semester. Därefter börjar den historiska delen, vilken slutligen leder till både irrgångar och vacker kärlek.
Kanske något utdraget? Men väl värd att läsa. //Huldran.

31/1, 2019 kl. 22:40