Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

9/7, 2020 kl. 10:19, av Mlucky

Första kvällen i fjällstugan

Del 1 av 2 i serien Nyår i fjällen

Ett litet företag med fyra anställda som firar nyår i fjällen med sina respektive. Värdparet har planer för att krydda till det hela och när omröstningen är klar har alla röstat ja...

Det lilla IT-företaget hade haft ett fint år. Ägaren Jörgen, med två anställda Oscar och José hade blivit uppköpta av ett företag som drevs av Alexandra. Alexandra hade en stuga i fjällen som låg vansinnigt vackert på en sluttning. Det gick bra att åka skidor ändra fram till stugan, bara det fanns snö. För att fira det framgångsrika året och för att visa att hon hade goda intentioner med företaget hade hon bjudit in sina tre anställda, med respektive till stugan att fira nyår. Det fanns en liten twist här dock, ingen (utom Alexandra och Peter) visste varför varje man tilldelats ett spelkort…

 

Nedan har ni gänget som åkte:

 

Alexandra, 32 år, ägare av företaget. Hon hade jobbat sig upp efter gymnasiet, hon var riktigt smart och hade under de senaste åren genom sitt företag förvärvat andra lönsamma företag. Hon älskade livet och dans.

Peter, 28 år, Alexandras pojkvän, de träffades via dansen. Peter var en träningsvillig snickare som gärna slutade tidigt på fredagar för att laga en god middag till honom och Alexandra. Hjärter Kung

Jörgen, 58 år, tidigare ägare av företaget men numera anställd. Han startade upp företaget under 90-talet och har levt ett gott liv där han vårdat sin hälsa under detta. Han såg fram emot att få gå hem klockan 17 på dagarna de sista åren innan pensionen. Spader Kung

Elisabeth, 57 år, gift med Jörgen. Elisabeth var en sjuksköterska med mer energi än resten av avdelningen tillsammans. Hon hade ett smittsamt skratt och spred energi i alla sammanhang. Hon hade ett antal genomförda Göteborgsvarv på meritlistan. 

Oscar, 47 år, anställdes för 12 år sedan av Jörgen. Oscar älskar friluftsliv och spenderar mycket av sin lediga tid i skog och mark. En bra dag enligt Oscar spenderades med motorsåg, bössa eller fiskespö. Ruter Kung

Stina, 42 år, gift med Oscar. Egenföretagare som frisör. Hon hade jobbat stenhårt hela sitt yrkesverksamma liv med att hålla sin salong flytande och de senaste åren att gå med vinst. Hon var social och hade lärt sig att prata med alla sorters människor under åren. 

José, 37 år, hans farmor och farfar hade flytt från Chile på 70-talet. Hans pappa växte upp i Sverige och för José var det självklart att identifiera sig med båda kulturerna. José var skicklig medarbetare som hade en passion att arbeta med trä på fritiden. Klöver Kung

Isabella, 34 år, sambo med José. Isabella hade sitt ursprung i Mexiko. Hon var arkitektstudenten som förälskade sig i Sverige och José. Isabella var ganska lugn och blyg, när hon ställde sig på dansgolvet för att dansa salsa växte det fram något förföriskt i henne. 

 

 

Gänget anlände till stugan två dagar före nyårsafton, det var gnistrande väder med 10 minusgrader och massor med snö. Tyvärr för sällskapets del krånglade Alexandras app så hon hade inte kunnat fjärrstyra värmen på det sätt hon brukar kunna. De möttes av en stuga med en innertemperatur på bara 14 grader. 

Alexandra är aldrig rådlös, medan sällskapet packade upp sina grejor i varsitt sovrum så skickade hon Peter att starta igång bastun samtidigt som hon själv gjorde upp en brasa i kaminen i stugan. När alla installerat sig i respektive sovrum samlades de i allrummet där kaminen var. Alla var väldigt imponerade över takhöjden och ljuset i stugan. De överöste Alexandra med komplimanger och tack för att de fick följa med.

 

Nu åkte det fram några flaskor med bubbel, Alexandra förklarade att eftersom killarna var gentlemän borde tjejerna få nyttja bastun först. Så blev det bestämt, tjejerna gick till bastun och killarna stannade vid kaminen och samspråkade samtidigt som Peter tog fram en låda med hantverksöl som han bjöd de andra på. Han ville gärna imponera och komma på god fot med dem snabbt då han var nykomlingen i gänget. Oscar konstaterade snabbt att om Peter hade så här bra smak var han välkommen att haka på nästa fiskeresa. Jörgen som vanligtvis drack Norrlands Guld erkände också att ölen var väldigt goda även om han tyckte att 35-40kr för en öl var i svettigaste laget. José var den som var mest lyrisk, han hade aldrig trott att öl kunde smaka så här och började genast googla om hembryggning och diskutera humlesorter med Peter som och också visade på stort intresse.

 

I bastun var stämningen på topp, värmen och bubblet gjorde att tjejerna snart var fnittriga och glada. Elisabeth och Stina ”tävlade” om vem som kunde vara gladast och trevligast. Alexandra tittade lite i smyg mot Isabella, hon log och tecknade med fingrarna att de andra bara babblade när de fick ögonkontakt. Isabella nickade leende. Stina och Elisabeth gick ut för att duscha av sig lite och när de kom tillbaka brydde de sig inte om att handdukarna låg kvar ute i duschrummet. Alexandra lyfte lite på ögonbrynen och frågade om de glömt något men de viftade bara undan hennes fråga. Hon kände hur en liten tävlingsdjävul kröp fram i henne och tänkte att om inte ni tänker skyla er så gör inte jag det heller. Hon släppte demonstrativt handduken med ett leende på bastulaven innan hon gick ut för att duscha av sig.

 

Efter en stund i bastun bytte grupperna plats killarna gav uppskattande blickar när de möttes i duschen och stämningen var väldigt avslappnad mellan alla åtta. Peter och Alexandra utbytte några fraser om hur planen fortlöpte, det är ju väldigt viktigt att alla är med på en här grej om det ska funka. De bestämde sig för att börja styra samtalen för att se vad som hände.

 

- Hur funkar samlivet då grabbar? Ni ser ut att må bra och respektive ser ut att vara i bra form. Trivs ni med livet? Säger Peter

- Det funkar väldigt bra, svarar Jörgen. Elisabeth är pigg och med på det mesta.

-Isabella var lite blyg när vi träffades men nu lever hon verkligen ut. Dansen har gett henne självförtroende och hon tar verkligen för sig. José ler när han tänker på hennes utveckling.

- För oss har det varit lite trögt, börjar Oscar. Stina känner sig inte attraktiv och då vill hon heller inte ha sex…

- Men vaddå, Stina är ju skithäftig, svarar Jörgen. Snygg, stark, smart och häftig på alla sätt. Får hon inte höra det Oscar?

- Nja, jag kan inte är så bra på att berätta det som jag borde, erkänner Oscar.

Peter ser sin chans och flikar in:

-Vi kanske ska se till att våra respektive får lite härliga upplevelser under de här dagarna?

- Absolut! José och Jörgen håller med.

- Hur menar du med härliga upplevelser, undrar Oscar?

- Jag tänker så här, säger Peter. Vi kanske ska blanda om i paren…

Det blir tyst i bastun…

- Hur menar du? Jörgen kan till slut inte vara tyst

- Jag menar så här, när det blir dags att gå till sängs så går vi till våra sovrum. Tjejerna får lotta vem de spenderar natten med. Vad tror ni om det?

Stämningen i bastun har gått från avslappnad till spänd.

- Alexandra sitter där ute med tjejerna och frågar dem samma sak. Ingen kommer att tvingas in i något de inte vill.

Till sist tog Jörgen till orda:

- Ja alltså, om vi ska göra det här tycker jag att alla får rösta anonymt. Vi skriver ja eller nej på en lapp som vi ligger i en låda och skakar om. Är ni med på det?

Alla i bastun nickade.

 

Ute i allrummet var volymen och stämningen hög. Alexandra hade fått i tjejerna mera bubbel och tilltugget och värmen från kaminen gjorde att alla kände sig riktigt bra form. När hon sen nämnde tanken på att blanda om i sovrummen under resan blev stämningen aningen avvaktande. När killarna sen kom ut från bastun och la fram förslaget blev det till sist så att alla åtta gick med på att låta omröstningen styra. Ingen trodde väl innerst inne att det skulle bli åtta ”ja”

 

När resultatet var ett faktum och alla åtta hade rösta ja så var stämningen på väg upp igen. Stina som ville ha lite ordning och reda undrade hur det skulle gå till. Peter berättade att han var hjärter kung, Jörgen Spader kung, Oscar ruter kung och José klöver. Damerna skulle helt enkelt få dra ett kort ur kortleken på hela fyra kort. 

- Jag vill ändå ha lite mer koll på läget, säger Stina. Kan vi inte lotta nu så vi får lära känna varandra lite innan det är dags att gå till sängs?

De andra tyckte att det var en strålande idé!

Alexandra blandade de fyra kungarna och spred ut dem över bordet. Stämningen var snudd på elektrisk när hon vände upp det första kortet som var spader kung. Hon log och nickade mot Jörgen som log fånigt tillbaka.

Elisabeth vände upp ruter kung. Oscar såg inte jättenöjd ut men nickade artigt mot Elisabeth.

Stina vände upp klöver kung och bet sig finurligt i läppen när hon tittade på José.

Kvar till Isabella var alltså hjärter kung. Peter såg väldigt nöjd ut när han mötte de mörka ögonen med sin blick.

Alexandra som var den som mest bestämd i gänget tittade på Jörgen.

- Vi kan väl prata i enrum i ert sovrum? Jörgen nickade snudd på sammanbitet samtidigt som han sneglade mot sin fru. Hon bara log tillbaka. Jörgen ledde Alexandra in i sitt sovrum som stängde dörren bakom dem. Det tog inte lång stund innan de andra i stugan hörde vad som pågick därinne.

Stina som nu började vara riktigt på g, slet tag i José. Hon praktiskt taget hoppade på honom och kysste honom passionerat när de kommit in i sovrummet. Hon spände ögonen:

- Jag minns inte senast jag var så här sugen. José förde ner handen innanför hennes trosor och log när han kände hur våt hon var. Stina knuffade ner honom på sängen och klädde av sig samtidigt som hon klättrade över honom. När hon sen grenslade honom och lät hans hårda kuk glida in i henne för fösta gången den natten log båda två samtidigt som ögonen möttes.

 

Ute i allrummet satt de andra två paren kvar. Elisabeth som tolkade Oscars kroppsspråk och minspel kände att han var minst nöjd med sin lott. Hon satte sig bredvid honom och de började prata.

- Du får säkert en annan lott imorrn Oscar.

Oscar insåg att han hade avslöjat sig.

- Du är jättefin Elisabeth, vi kan väl ta det lite lugnt bara, ok?

Elisabeth log tillbaka, hon gick och knackade på i sitt sovrum (Alexandra hade tystnat). Smet in och hämtade en kort morgonrock. Hon gick in på toaletten och bytte om till den. Bara den. Sen satte hon sig i soffan med Oscar igen, hon tänkte för sig själv att jag ska nog få igång dig! Oscar såg hur hon visade mer och mer ben i morgonrocken och var till slut tvungen att erkänna för sig själv att han gillade det han såg.

 

I den andra soffan satt Isabella och Peter, de hade blygt börjat prata med varandra och flyttade långsamt närmare och närmare varandra. När Peter sen försiktigt la sin hand på hennes lår böjde hon sig fram och kysste honom. Kyssen blev hetare och hetare, två ivriga människor som ville mer! Peter reste sig halvt från soffan och gick ner på knä framför Isabella. Hon tittade förskräckt på honom och nickade mot Oscar och Elisabeth men Peter bara log tillbaka. Samtidigt som Isabella lyfte på sin höft så att Peter kunde ta av henne trosorna tog Elisabeth Oscars hand och ledde in honom i bastun.

 

Peter kysste Isabella längs låren, hon hade svårt att sitta still nu. Höften rörde sig och låren gungade fram och tillbaka. När Peter sen nådde upp med läppar och tunga mellan hennes ben tog det inte lång tid innan hon kom för första gången. Peter satte sig i soffan och på skakiga ben reste sig Isabella och grenslade honom för en långsam och retsam ritt. Peter kom nästan omedelbart. När han kände hur han slaknat lyfte han upp Isabella och bar henne till sitt sovrum. Natten hade bara börjat…

 

I bastun stod Elisabeth framåtlutad framför Oscar och låtsades ordna till handtaget på vattenhinken till bastun. Oscar lutar sig lite närmare så att han till sist kan sticka in tungan mellan hennes läppar. Elisabeth stönar och vickar på rumpan för att hjälpa Oscar komma åt överallt. Samtidigt smeker Elisabeth sig själv när Oscar slickar henne. Oscar tittar upp och ser svetten rinna längs hennes rygg. Han tar lite svett på sina fingrar och gnider in tummen. Tummen glider in i Elisabeths rumpa och masserar mellanväggen. Hon kommer så starkt att benen nästa sviker sig. Elisabeth får pusta ut en stund innan hon till slut sätter sig på laven nedanför Oscar och tar sig an hans stenhårda och längtande kuk. Hon tar den i munnen och utforskar den ivrigt. Herregud tänker hon, det här har jag inte gjort på säkert 20 år med Jörgen… Det tar inte lång tid innan Oscar mumlar att han kommer och hon hinner precis dra sig undan så att första strålen träffar henne över brösten.

Tillsammans går de ut i duschen och de kysser varandra mjukt samtidigt som de utforskar varandras kroppar med händerna. Det dröjer inte länge innan Oscar står för fullt igen. Elisabeth vänder rumpan mot honom och han får tränga in i henne stående bakifrån. Han lägger sin arm runt hennes midja och smeker henne till hennes andra orgasm för kvällen samtidigt som han tömmer sin sats i henne.

När de duschat klart går de tillsammans till Oscars sovrum där natten fortsätter…

5 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.