Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

2/3, 2009 kl. 11:02, av Hannes II

En trevlig tjej

När längtan efter någon att krama blir för stor så är det bra att ha vänner som kan komma till hjälp.

Jag satt och tittade ut genom fönstret på kaféet. Det hade snöat under natten och gatukontoret hade inte hunnit ploga undan all snö än så utanför pulsade människorna genom djupa drivor. Förmodligen så skulle allt smälta bort så fort allt blivit plogat. Jag följde en ung kvinna med blicken där hon pulsade fram med några kassar med julklappar. Att det skulle vara så svårt att hitta en trevlig tjej att vara tillsammans med! Jag hade inte haft ett riktigt förhållande sen jag läste på universitetet och det var flera år sedan dess.

- Hej Hannes, hörde jag Lasses röst bredvid mig.
Jag tittade upp och där stod han med ett stort leende tillsammans med sin nya tjej Anna. Lasse var min absolut bästa kompis och vi hade känt varandra sen lekskolan och även umgåtts sedan dess.
- Hej, svarade jag.
- Anna skulle träffa en kompis på stan så hon hängde med, sa han och slog sig ner vid bordet.
- Hej Hannes, sa Anna och slog sig även hon ner.
- Hej, sa jag, - helt okey.

Anna krängde av sig den långa vinterkappan hon hade på sig och jag kunde bara fascineras av vilken tur Lasse alltid hade med tjejer! Återigen gled mina tankar in på mina egna problem med att hitta någon att leva med.

- … så då tänkte jag att jag kunde träffa Elin här, sa Anna.
Lite generad rycktes jag tillbaks till verkligheten. Jag hade inte hört allt vad Anna sagt men jag nickade och såg ut som om gjort det. Anna fortsatte att prata på utan att ge oss killar en chans att svara och jag tittade frågande på Lasse som bara skrattade. Han hade berättat att Anna tyckte om att prata men det här var nästan för mycket. Plötsligt så tystnade hon tvärt i en mening och störtade upp.

- Hej Elin, tjoade hon och kramade om någon.
Jag hann skymta ett blont hårsvall innan det försvann i Annas omfamning.
- Hej Anna, sa den blonda tjejen när Anna släppte henne.

De mest blåa ögon jag någonsin sett tittade på mig bakom ett par glasögon med svarta bågar. Elin var ganska anonym och alldaglig i sitt utseende men hennes ögon var helt fantastiska och hon log mot mig när hon räckte fram handen.
- Hej, sa hon, - Elin heter jag.
- Hannes, svarade jag och log tillbaka mot henne samtidigt som jag fattade hennes hand.

Elin krängde av sig sin jacka och slog sig ner på stolen bredvid min. Jag tittade lite på henne där hon satt bredvid mig och pratade med Anna. Hon var lång, slank och det blonda axellånga håret var uppsatt i en kort liten tofs vilket inte hindrade att håret krusade sig runt öronen på henne. Hennes fingrar var långa och smala men naglarna var kortklippta och täckta med ett grått nagellack. Efter en stund så vände sig tjejerna mot Lasse och mig för att prata och jag kunde bara konstatera att Elin var en trevlig och lättsam tjej som var lätt att prata med! Plötsligt så tittade Anna på klockan och ropade förskräckt till.

- Oj Elin, vi måste skynda oss nu om vi skall hinna, sa hon.
- Okey, sa Elin och började att ta på sin jacka.
- Vad skall ni göra? Frågade jag.
- Elin skall ha fest ikväll, sa Anna, - och vi måste hinna ordna allt i tid.
- Jaha, sa jag.
- Förresten Hannes! Du kan väl också komma i kväll? Sa Elin, - om du inte skall göra något annat förstås.

Jag hade tänkt åka över till min syster och hälsa på min systerdotter en stund. Hon hade precis fyllt fem år och hon avgudade mig och jag gjorde allt för att skämma bort henne till min systers stora förtvivlan. Egentligen så var det ganska patetiskt! En lördagskväll och så var min enda dejt min systerdotter.

- Nej det går jättebra, svarade jag, - men känn dig inte tvungen att bjuda in mig.
- Det är ingen fara, sa Elin, - då syns vi i kväll.

Anna gav Lasse en kyss innan tjejerna gick och både Lasse och jag följde de båda tjejerna med blicken. Med ett mycket nöjt leende på sina läppar så vände sig Lasse mot mig.

- Vet du vad Hannes? sa han, - egentligen så har Elin och du ganska mycket gemensamt.
- Hur då? frågade jag lite nyfiket.
- Hon är florist, sa han.

Själv var jag trädgårdsarkitekt och arbetade i familjeföretaget så jag fattade direkt vad Lasse menade. Mina föräldrar och min syster och nu även jag, drev en större handelsträdgård. Jag hade alltid svurit på att jag inte skulle börja arbeta i familjeföretaget och direkt efter gymnasiet så började jag till och med att läsa juridik för att inte ens riskera att hamna där. Redan efter ett par månader så insåg jag att jag hade hamnat fel och lite frustrerad så hade jag hoppat av studierna och åkt till Australien för att arbeta på en vingård tills nästa läsår började.

Direkt när jag kom hem så började jag läsa på lantbruksuniversitetet och efter avslutad examen så arbetade jag ett år på en konsultfirma. Sen hade Lasse övertalat mig till att börja i familjeföretaget! Lasse hade läst till arkitekt och efter två år på en arkitektbyrå så hade han tröttnat och på något sätt så måste han ha övertygat min familj om att vi skulle göra något tillsammans.

Hela familjen arbetade tillsammans och pappa var formellt VD men han tyckte bättre om att arbeta ute i odlingarna och växthusen så mamma fick fungera som en inofficiell VD samtidigt som hon skötte ekonomin och allt som hade med administration att göra. Min syster som var hortonom ansvarade för odlingarna och Lasse och jag gjorde det vi var bäst på och det gjorde vi så bra att ryktet om oss började spridas. Behovet av att ta ett helhetsgrepp på både byggnationer och trädgårdar syntes oändligt och vi funderade även på att anställa en inredningsarkitekt för att få med insidan.

Lasse hade ritat ett läckert kontor till oss som vi låtit uppföra bredvid handelsträdgården och där arbetade vi och tog emot kunder. Det var smidigt att ha kontoret nästan mitt i odlingarna eftersom det bara var att gå ut i växthusen för att visa kunden vilka växter som skulle passa.
Däremot så hade jag inte vågat släppa min lägenhet inne i stan. Mamma och pappa hade flyttat ifrån mitt barndomshem och min syster med familj hade flyttat in. Som kompensation hade jag fått avträdet, en liten länga som låg en bit ifrån huvudgården men jag hade som sagt inte vågat flytta in utan hyrde ut huset. Trädgården hade jag dock planerat in i minsta detalj och så fort jag bestämde mig för att flytta så visste jag hur den skulle se ut. Egentligen så väntade jag nog bara på att kunna flytta in tillsammans med någon och det var ju det som var problemet: att hitta en trevlig tjej!

- Jaha, sa jag, - var då?
- Du vet tvärgatan vid stortorget?

Jag viste precis vilken blomsterhandel som Lasse menade och det var utan jämförelse den bästa blomsterhandeln i stan. Personalen var kunniga och utbudet var stort. Man saluförde förutom blommor och accessoarer även en del möbler och andra inredningsdetaljer. Jag försökte dra mig till minne om jag sett Elin där och kanske så var det en lång blond tjej som arbetade där som skulle kunna vara hon.

- Arbetar hon där? Frågade jag.
- Hon driver verksamheten, sa han.
- Du menar att det är hennes butik?
- Japp!
- Wow, sa jag mycket imponerad.
Lasse nickade och flinade lite kryptiskt åt mig innan han tog en slurk ur kaffekoppen.
- Kom förbi mig vid sex i kväll så går vi gemensamt till Elin. Anna är redan där så vi kan ta en whiskey innan vi går, sa Lasse.

Jag skrattade till lite för mig själv. Whiskey var Lasses nya stora intresse vid sidan om Anna och han hade målmedvetet byggt upp en imponerande samling. Själv så föredrog jag vin och jag planerade redan för att ha en vinkällare när jag flyttade till huset. Plötsligt så greps jag av en känsla av missmod! Hela jorden var full av människor men trots det så var det omöjligt att hitta någon att dela livet med. Lasse misstolkade nog min sinnesstämning som eftertanke inför kvällen.

- Det blir lugnt ikväll, sa han, - Annas och Elins kompisar är schysta.
- Blir det många? Frågade jag.
- Ett tjugotal skulle jag tippa.
Jag nickade lite och tittade ut genom fönstret igen.
- Och det är inget uppklätt! Kom som du brukar vara.
Det brukade Lasse säga och så kom han själv i slips och kavaj medan jag själv såg ut som något katten släpat in. Kavaj och slips var i och för sig inte min grej utan ledigt och lätt skulle det vara.

*
Långsamt pulsade jag mig fram genom snön till Lasses lägenhet. Gatukontoret hade fortfarande inte plogat och framåt kvällningen så hade temperaturen sjunkit så snödrivorna var hårdfrusna och svåra att forcera. Jag stampade av kängorna i trappuppgången innan jag tog trapporna upp till Lasses lägenhet. Han öppnade nästan direkt efter att jag ringt på och tacksamt klev jag in i värmen och befriade mig från de bylsiga vinterkläderna.

Det var befriande skönt att få sjunka ner i en av Lasses designfåtöljer med ett glas whiskey i handen och bara låta värmen omsluta kroppen. Whiskeyn värmde gott i kroppen samtidigt som vi samtalade lite om veckan som varit till mjuk jazz av Rigmor Gustavsson. Egentligen så var det lite förvånande att Lasse lyssnade på jazz men jag misstyckte inte! Ett glas tillsammans med en god vän och lite jazz kunde aldrig vara fel!

Elin bodde bara några kvarter bort och Lasse och jag pulsade oss dit när klockan började närma sig sju. Redan i trappuppgången så kunde vi höra sorlet och musiken längre upp i huset och namnskylten på dörren bara bekräftade det vi redan listat ut, vilken lägenhet som var Elins. Det var Anna som öppnade när vi ringde på och hon gav Lasse en kyss och mig en snabb kram innan hon släppte in oss.

- Hej, välkomna, tjoade Elin när hon fick syn på oss.

Hon gav oss båda en snabb kram och den korta kramen fick mig att än mer inse hur mycket jag saknade någon att krama. Anna stack varsin öl i händerna på oss och skuffade in oss i vardagsrummet. Jag tog en snabb liten husesyn samtidigt som jag hälsade på alla och jag kunde konstatera att den lilla tvåan verkligen var läcker! Vardagsrummet dominerades av ett stort panoramafönster med en grym utsikt över hustaken och en stjärnklar kväll som denna så var natthimlen en magnifik fond.

- Gillar du utsikten? Frågade plötslig någon vid min sida.

När jag vred på huvudet så kunde jag se att det var Elin som stod bredvid och log stort mot mig. Hela hennes uppenbarelse dominerades av hennes blåa ögon men jag kunde konstatera att hon var av min längd och mycket slank i kroppen. Hon påminde lite om en ballettdansös och det skulle inte förvåna mig om hon dansade eller hade gjort det.

- Helt fantastiskt, svarade jag.

Vi stod och pratade ett bra tag och ganska snabbt kom vi in på våra arbeten. Till min stora förvåning så var hon väldigt insatt i mitt arbete och jag insåg att Lasse måste ha berättat mycket för henne. Frågan var bara varför! Hon imponerade stort på mig och det visade sig att hon hade kunskaper långt utöver hennes floristprofession. Hon var helt uppenbart mycket ambitiös, väldigt driven och idéerna bokstavligen sprutade ur henne. Jag blev nästan lite besviken när Anna kom och avbröt oss.

- Dags att äta lite, sa Anna.
- Vad blir det? frågade jag.
- Tapas, svarade Elin.
- Har du fixad det själv? Frågade jag.
- Nästan men med lite hjälp av Markus där borta, sa hon och pekade på en av gästerna.
- Han driver tapasrestaurangen nere vid systemet, sa Anna.

Jag viste precis vilken restaurang det var. Den var lätt stans bästa restaurang och jag var en frekvent gäst där. Jag minglade runt lite samtidigt som gästerna formerade sig i en typisk svensk matkö. Det var som näst sist jag plockade åt mig av maten med bara Elin bakom mig. Vi slog oss ner på ett par kuddar på golvet bredvid soffbordet och började äta. Maten var underbart god och jag kunde bara ösa beröm över Elin som log tacksamt mot mig och tackade lite generat.

Tiden bara sprang iväg och lång in på natten när alla gäster gått hem så satt Elin, Anna, Lasse och jag och diskuterade livet stora frågor över varsitt glas rödvin. Elin och jag satt i var sin fåtölj medan Lasse och Anna satt i soffan. Allteftersom tiden gick så gled Anna och Lasse allt närmare varandra i soffan och jag kunde inte annat än att titta lite avundsjukt på deras mys.
Jag mötte Elins blick när Lasse och Anna förlorade sig i varandra och kysste varandra djupt utan att bry sig om Elin eller mig. Elin log och nickade lite menande mot Lasse och Anna. Jag log tillbaka mot henne och det glittrade till lite Elins ögon. Lite generad slog jag ner blicken och snurrade lite på vinglaset.

När jag tittade upp igen tittade Elin fortfarande på mig och hon nickade lite med huvudet mot köket. Jag nickade till svar att jag förstått och vi lämnade det kyssande paret i soffan och gick ut i köket. Elin fnissade till och tittade på mig samtidigt som hon satte ner sitt vinglas på köksön.

- Typiskt Anna att hångla så där offentligt, sa Elin.
- Ganska typiskt för Lasse med, svarade jag och skrattade till.
- Du då? frågade hon.
- Jo jag gillar att hångla jag med, sa jag med ett skratt.
- Knäppskalle, sa Elin och slog till mig mjukt på armen med öppen hand, - jag menade att hångla offentligt förståss!
- Fattade jag väl, svarade jag och log, - jag är nog lite mer diskret i offentligheten.
- Jag med, sa Elin och tog en klunk ur vinglaset, - men jag gillar att hångla.

Vi stod tysta ett tag och bara tittade på varandra. Elins klara blåa ögon fick mig att rysa till lite av upphetsning och jag slog lite besvärad ner blicken. "En trevlig tjej" dök plötsligt upp i mitt huvud. Elin var verkligen en trevlig tjej och insikten fick mig att bli alldeles varm i hela kroppen. Vi hade pratat och skrattat hela kvällen och det verkade som om Elin trivdes lika bra i mitt sällskap som jag gjorde i hennes. Innan jag hann tänka längre så dök plötslig Annas rufsiga huvud upp i dörröppningen.

- Lasse och jag tänkte sticka nu, sa hon.
- Förvånar mig inte, sa Elin med ett skratt.
Jag kunde se hur generad Anna blev när Lasse dök upp i dörröppningen han med.
- Vad snackar ni om? Frågade han.
- Om hur trevligt ni såg ut att ha det i soffan, sa jag och flinade.
Jag kunde se hur besvärad han blev men snabbt svarade han:
- Du skulle bara veta.

Vi skrattade till allihopa och Lasse drog Anna intill sig och kramade om henne. Jag skulle ha gett vad som helst för att få gjort detsamma med Elin just då men allt jag kunde göra var att titta avundsjukt på Lasse och Anna.

- Stick ni, sa jag, - jag hjälper Elin att röja undan.
- Schyst, sa Lasse.

Elin och jag följde efter Lasse och Anna ut i hallen och jag ställde mig så att jag kunde se Elin medan de tog på sig ytterkläderna. Elin stod lutad mot väggen och hon vände på huvudet och tittade åt mitt håll lite då och då. Varje gång vi fick ögonkontakt så pulsade det av värme genom min kropp och det kändes som om jag fick slita blicken ifrån Elin för att jag inte skulle försvinna bort i hennes blåa ögon.

- Vi syns på måndag på kontoret va? frågade Lasse.
- Japp, svarade jag.

Anna kramade om mig innan hon gav Elin en kram. Hon viskade något till Elin som snabbt sneglade åt mitt håll samtidigt som hon rodnade tydligt.

- Visst, kunde jag höra henne svara Anna.

Elin stängde ytterdörren efter Lasse och Anna och jag smet ut i vardagsrummet för att börja plocka bort glas och tomflaskor som stod utspridda överallt.

- Snällt att du hjälper mig, sa Elin.
- Det är inget besvär, svarade jag.

En halvtimme senare så hade vi röjt undan det värsta även om det fanns kvar lite chipsrester på golvet som krasade under fötterna när man trampade i det.

- Jag dammsuger imorgon, sa Elin.
- Okey, svarade jag.

Egentligen så hade jag ingen lust att gå därifrån men jag kunde inte komma på något bra argument för att vara kvar så jag drog mig mot hallen jag med.
- Jag har haft jättetrevligt ikväll, sa jag.
- Jag med, svarade Elin, - snällt av dig att hjälpa mig att plocka undan.
- Det var bara trevligt, sa jag.

Jag tog på mig ytterkläderna så långsamt jag kunde utan att det för den skull skulle vara uppenbart. Elin följde mig hela tiden med sina intensivt blå ögon medan jag klädde på mig.

- Tack för ikväll, sa jag och lyfte armarna för att ge henne en kram.

Elin gled djupt in i min famn och trots ytterkläderna så kunde jag känna värmen från hennes kropp när hon besvarade min kram hårt. Vi stod länge, mycket längre än brukligt, och kramade om varandra. Med en kraftansträngning så slet jag mig ur omfamningen och jag kunde se på Elin hur besviken hon var.

- Hej, sa jag och öppnade ytterdörren.
- Hej då, hörde jag bakom mig när jag började ta mig ner för trappen.

Innan trappans mjuka rundning skulle föra mig ur synhåll från Elins ytterdörr så tittade jag upp och fick se henne stå där i dörröppningen och titta efter mig. Jag lyfte handen i en hälsning och hon besvarade min vinkning innan hon stängde dörren. Det var svinkallt när jag kom ut på gatan och gatukontoret hade fortfarande inte lyckats få undan snön. Jag pulsade mig fram och helt genomsvettig klev jag in i min egen lägenhet en dryg halvtimme senare.

Jag tog en snabb dusch innan jag trött kröp ner i min säng och drog täcket upp till hakan. Det gula skenet från gatukontorets plogbilar svepte över mitt tak medan jag låg och funderad lite på kvällen som gått. Det sista jag såg för mitt inre innan jag somnade var Elins blåa ögon.
*

Lasse kom glidandes in på mitt kontor och slog sig ner på skrivbordet. När jag frågande tittade upp på honom så flinade han bara mot mig.

- Och? Frågade jag.
- Middag hos mig nästa lördag, sa han, - Elin är också bjuden.

Innan jag hann svara så försvann han ut genom dörren till kontoret och allt jag kunde göra var att sitta ensam kvar och fundera över vad det var som hände. Elin var det inga konstigheter med! Vi hade träffats vid två tillfällen och jag måste i sanningens namn erkänna att jag började gilla henne ganska bra. Hon var för att använda mina egna ord "en trevlig tjej" och det jag sett hittills fick mig bara att bli mer intresserad.

Lasses och Annas beteenden hade jag svårare för! Jag kunde inte för mitt liv lista ut vad det var de höll på med. Lasse brukade aldrig bry sig om mina tjejbekymmer och Anna kände jag ju knappt så vad hon höll på med översteg mitt förstånd. Med en suck reste jag mig för att hämta en kopp kaffe.

*
På lördagen pulsade jag precis som några veckor tidigare genom de oplogade gatorna på väg hem till Lasse. När väl gått upp för gatukontoret att snön inte skulle smälta bort så hade de som bångstyriga barn tvingats insett att de var tvungna att göra något åt eländet och plogat rent gatorna. Men den glädje som håller i sig! Redan på natten så hade det börjat snöa igen och därför så fick jag åter igen pulsa fram genom snödrivorna.
Doften av glögg slog emot mig när Lasse öppnade ytterdörren.

- Tjena, sa han, - kom in.
- Tack, svarade jag och pulsade in.

Jag hade snö långt upp på knäna och jag fick låna en liten borste av Lasse för att få bort all snön. Tacksamt gled jag ner i ett par stora fårskinnstofflor som Lasse hade ståendes i hallen.

- Tjejerna är i köket, sa Lasse.

Det var med barnsligt spänd förväntan som jag gick efter Lasse ut till köket. Jag hade fjärilar i magen på ett sätt som jag inte kunde komma ihåg när jag haft senast.

- Hej Hannes, sa Anna och gav mig en kram.

Jag besvarade kramen snabbt för jag ville komma vidare till Elin. Elin log mot mig när jag omfamnade henne och om jag inte inbillade mig helt fel så kändes det som om hon kröp upp i min famn. Kramen var oändligt för kort och jag kunde känna hur det hettade lite på kinderna av upphetsning när Elin kröp ur min famn.

- Här lite glögg, sa Anna och räckte fram en mugg mot mig.

Jag tog emot muggen och smuttade lite på den varma drycken samtidigt som jag sneglade på Elin. Hennes intensivt blåa ögon fick mig nästan att sätta glöggen i halsen och jag hostade till.
som ett resultat av den starka glöggen.

- Det vill du inte veta, sa Anna och fnissade, - det är ett gammalt familjerecept men akta dig för att andas ut i närheten av något levande ljus.

Jag skrattade till och smuttade igen på den starka drycken.

- Visst är den fin fin? Sa Lasse.

Jag nickade som bekräftelse och sneglade bort på Elin som stod och smuttade på sin egen mugg. Vi stod i köket och pratade samtidigt som Anna snodde runt och lagade till maten med benäget bistånd av Lasse. Efter en stund fick jag flytta på mig för att Lasse skulle in i ett skåp bakom mig och jag kom att hamna nära Elin. Efter en liten stund så stod vi så nära varandra att våra armar vidrörde varandra och varje rörelse som Elin gjorde skickade små vågor av värme genom min kropp.

Anna placerade oss i klassisk korsposition vid matsalsbordet med mig vid sin sida och Lasse rakt över. Efter en stund kunde jag känna Elins fötter mot mina och hon tittade lite busigt på mig när vi tåflörtades med varandra.

- Jag hjälper dig, sa jag till Anna när hon bad Lasse om hjälp med att bära ut dom tomma tallrikarna till köket.

Lasse och Elin drog sig mot Lasses soffgrupp medan jag själv tätt följde efter Anna med famnen full av disk. Jag sköljde snabbt av all disk medan Anna plockade ner den i diskmaskinen. Vi pratade lite allmänt medan hon laddade kaffekokaren och plockade fram kaffekoppar och assietter.

- Du Hannes, sa Anna plötsligt med låg och allvarlig röst.
- Mmm, svarade jag.
- Elin är väldigt sårbar och är du inte intresserad av henne så måste du göra det klart för henne omedelbart så att hon inte blir sårad, sa Anna och naglade fast mig med blicken.
- Har jag gjort något fel? Frågade jag förvånat.
- Det var Lasse som berättade om sin kompis som kanske skulle kunna passa Elin och jag gick med på att låta er träffas innan Elins fest, sa hon.
- Jaha, svarade jag lite frågande.
- Ni verkade ju att komma bra överens och Elin gillar dig ganska bra så för att inte såra henne så…
- Du Anna, sa jag, - jag beundrar din omtanke om Elin men tror du inte att Elin och jag kan reda ut det där själva?
- Nej, sa hon hårt, - du vet inte allt om Elin.
- Nähä, sa jag, - Vill du berätta?

Anna suckade lite och tittade granskande på mig.

- Jag gillar Elin, sa jag, - och det sista jag vill är att såra henne.
- Jag tror på dig Hannes, sa Anna och log för första gången sen vi börjat prata.
- Så..?
- Elin var mobbad under hela sin grundskoletid, sa Anna, - mer berättar jag inte utan Elin får berätta mer om och när hon vill.
- Okey, sa jag, - jag är tacksam för att du berättat det här för mig och nu vill jag fråga dig en sak.
- Vad då? Sa Anna och såg förvånad ut.
- Eftersom du bryr dig om Elin så mycket så vill jag veta vad du tycker om mig helt ärligt? Sa jag.

Anna var nog inte helt beredd på min fråga men hon fann sig fort.

- Det lilla vi träffats har bara bekräftat det Lasse berättat och jag tror att du har ett ärligt uppsåt och kan vara bra för Elin, sa hon och log.
- Det var snällt sagt, sa jag, - men det var inte det jag frågade om.
- Du är okey, sa Anna och gav mig en kort kram
- Bra, sa jag, - för jag tycker bra om dig med för du har fått ordning på Lasse och det behöver han.

Vi skrattade till båda två.

- Ta det försiktigt med Elin bara och stressa inte igenom något, sa Anna.
Innan jag hann svara så stack Lasse in huvudet genom köksdörren.
- Hej! Vad håller ni på med? Frågade han.
- Tjejsnack, svarade jag.

Anna började gapskratta direkt och när jag såg Lasses förvånade min så kunde jag inte hålla mig jag heller. Anna skrattade så att hon kiknade och hennes skratt triggade mitt eget ännu mer och efter en stund så kunde inte heller Lasse hålla sig. Han skrattade så tårarna rann utan att veta varför och när Elin frågande stack in huvudet genom dörröppningen så kunde inte hon heller hålla sig. Långsamt dog skrattet ut men tog ny fart när Anna berättade att "tjejsnack" var orsaken till att vi skrattade.

- Ni är ju inte kloka, sa Lasse och skakade på huvudet.
Tillsammans hjälptes vi åt att bära ut koppar och kaffe. Lite oväntat så gled Lasse ner i en av fåtöljerna och Anna följde hans exempel. Jag tittade lite förvånat på Lasse som ryckte på axlarna och nickade mot Anna.

- Sätt er i soffan, sa Anna.

Jag satte mig i den lilla designsoffan och Elin slog sig ner tät bredvid mig. Lasses skinnsoffa var underbart skön att sitta i och jag sjön ner djupt i den samtidigt som Elin lutade sig lite mot mig. Tiden bara sprang iväg där vi satt och pratade och hade trevligt. Elins närhet i soffan distraherade mig och det var fler än en gång som Anna eller Lasse fick fråga mig något flera gånger för att jag inte hört upp. Elin verkade trivas lika bra som jag i soffan och efter en stund så låg våra händer emot varandra mellan oss. Jag ville mer än något annat ta Elins hand i min men jag vågade inte och jag inbillade mig att Elin kände det samma.

Det var närmare midnatt när Elin och jag klädde på oss för att gå hem var och en till sitt. Anna och Elin viskade med varandra när de kramade om varandra och både Lasse och Anna flinade åt oss när vi tackade och gick. Elin drog ner mössan djupt i pannan när vi kom ut och jag kurade ihop mig och drog upp axlarna i ett försök att stänga kylan ute. Vi pulsade fram tillsammans en bit innan jag var tvungen att svänga av för att komma hem till mig.

- Jag har haft jättetrevligt ikväll, sa Elin.
- Jag med, sa jag.
- Tack för sällskapet, sa jag och kramade om henne.

Elin besvarade min kram och hon log stort mot mig efteråt.

- Tack detsamma, sa hon.
- Vi syns, sa jag och började vända mig bort.
- God natt Hannes, sa Elin, - dröm sött.
- Detsamma, sa jag och tittade efter henne när hon gick.

Efter en stund vände hon sig om och jag besvarade hennes vinkning. "Ja du Elin" tänkte jag, "Du är verkligen en trevlig tjej". Jag låg vaken länge innan jag somnade och tänkte på vad som hänt under kvällen. Minnet av Elins varma kropp mot min i soffan, hennes klingande skratt och underbart blåa ögon följde mig in i sömnen.

*
På måndagen innan julafton så gick jag ner till Elins butik. Jag hade visserligen en ursäkt för att gå dit men i sanningens namn så gick jag dit för att få träffa Elin. Det var fullt med folk i butiken sådär några dagar före julafton men Elin sken upp när hon fick syn på mig. Hon lämnade över sin kund till en av de anställda och kom fram till mig.

- Hej, sa jag.
- Hej, svarade hon, - har egentligen inte tid att prata men….
- Men jag har faktiskt två ärenden, sa jag.

Jag kunde se att hon blev lite besviken så snabbt fortsatte jag.

- Ett blomsterärende och ett annat.

Det glittrade till lite i Elins blå ögon och hon sken upp.

- Okey, sa hon, - vilket vill du börja med?
- Jag behöver en julgrupp till min syster, sa jag.
- Och vad hade trädgårdsarkitekten tänkt sig? Fnissade Elin till.
- Något traditionellt utan hyacinter, svarade jag.

Det var med fascination jag tittade på när julgruppen snabbt växte fram under Elins flinka fingrar.

- Så, sa hon och ställde upp det inslagna arrangemanget på blomsterdisken.
- Det andra är lite privat, sa jag och ångrade mig nästan.
- Kom, sa hon och försvann ut bakom disken.

Jag följde efter henne ut till ett litet personalrum där hon bjöd mig på en kopp kaffe. Vi pratade lite allmänt och jag kunde se hur spänd hon var.

- Jo, sa jag nervöst efter en stund, - får jag bjuda dig på bio eller fika i mellandagarna?
- Bio skulle vara jättekul, svarade hon glatt.

Vi bestämde att vi skulle träffas på fredagen utanför biografen och jag fick en snabb kram innan vi gick ut i butiken igen. Elin vinkade åt mig när jag försvann ut med julgruppen i famnen.

*
Kylan bestod i mellandagarna och jag stod och trampade utanför biografen medan jag väntade på att Elin skulle komma. Jag hade varit där en halvtimme innan vi bestämt och jag ångrade min tidiga ankomst i takt med att kylan tog över i min kropp. En dryg kvart innan utsatt tid kom Elin trampandes i snön och hon hade dragit ner mössan ordentligt i pannan och lutade sig lite mot den kalla vinden. Jag vinkade till henne och hon sken upp när hon fick syn på mig.

- Hej, sa hon och kramade om mig.

Jag besvarade tacksamt hennes hälsning och kram.

- Skall vi gå in? Frågade jag.
- Ja inte vill jag stå kvar här ute i kylan inte, sa hon och drog mig i armen.

Kön till kassan var lång men jag hade förbeställt biljetter och tack och lov så var kön till förköpsautomaten nästan obefintlig. Elin drog av sig mössan och knäppte upp sin vinterrock medan jag hämtade ut biljetterna.

- Popcorn? Frågade jag.
- Självklart, svarade Elin, - bio utan popcorn finns inte.

Överlastad av den stora popcornbunken trängde vi oss in till våra platser i den välfyllda salongen. Det var premiär på julens stora äventyrsfilm och alla biljetter var givetvis utsålda. Stämningen var hög i salongen och vi slog oss ner i de bekväma fåtöljerna. Elin ställde bunken med popcorn mellan oss och vi började genast äta samtidigt som vi tittade på reklamen.

En dryg halvtimme in i filmen var popcornen slut och Elin ställer ner den tomma bunken på golvet. Hon gled lite närmare intill mig och när jag snuddade hennes hand med min så smög hon in sin hand i min och flätade ihop fingrarna med mina. Resten av filmen satt vi och smekte varandras händer och jag kände mig nästan besviken när filmens eftertexter började rulla. På vägen ut från biografsalongen så pratade vi om filmen samtidigt som vi höll varandra i handen.

- Du kommer på min och Lasses nyårsfest va? frågade jag.
- Givetvis, svarade Elin.

Vi stod och pratade ett tag till innan Elin gav mig en kram. Hon kramade mig hårt och jag kramade henne hårt tillbaka. När Elin gled ur min famn så sökte våra händer automatiskt efter varandra och vi stod stilla och tittade på varandra en stund.

- Då syns vi på nyår, sa Elin och började vända sig bort.

Mjukt höll jag kvar hennes hand i min. Elin tittade lite förvånat på mig innan hon långsamt lutade sig mot mig och gav mig en puss på munnen. Innan hon hann försvinna så besvarade jag hennes puss.

Vi stod stilla länge utan att göra eller säga något innan Elin åter lutade sig mot mig. Mjukt smekte hennes varma tunga över mina läppar och jag släppte villigt in henne i min mun. Våra tungor strök över varandra en gång innan hon lite rödblommig mjukt drog sig ifrån mig.

- Vi syns sen, sa hon och vinkade lite innan hon försvann bort.

Jag stod länge och tittade efter henne medan hon pulsade fram genom snön. Allt jag kunde tänka på när jag gick hem var Elins underbara tunga! Smaken, formen och känslan av Elins tunga tillsammans med hennes blåa ögon var det sista jag såg framför mig innan jag somnade.

*
Lasse och jag hade satsat på en rejäl nyårsfest och vi skulle ha den i våra kontorslokaler. Kontoret var väl tilltaget med ytor och väldigt ombonat! Känslan av kontor undertrycktes av alla växter och arkitektritningar som fanns i lokalerna. Vi hade satsat på catering och dukat upp i konferensrummet där vi lätt fick in det dryga trettiotalet gäster.

Tillsammans med Lasse och Anna så stod vi och hälsade alla gästerna välkomna när de kom. Allt tråkigt var fixat sedan länge och cateringen hade varit där och lämnat all maten och alla välkomstdrinkar var upphällda och redo att serveras. Stämningen var från början hög och jag stod och pratade med en kamrat när Anna petade mig i sidan. Jag tittade lite irriterat på henne innan jag fick syn på Elin.

Elin hade på sig en svart kostym där alla knapparna i den figursydda kavajen var knäppta. Jag såg ingen topp eller skjorta under utan kunde bara ana något vitt glansigt som jag bara kunde gissa var en behå. Hennes skor med klack gjorde hennes redan långa ben ännu längre och kostymbyxorna satt otroligt snyggt på henne. Håret hade hon satt upp lite slarvigt med en klämma och sminkningen var sparsmakad men mycket effektfull. Glasögonen hade hon lagt av och jag förmodade att hon hade linser istället.

Hon såg otroligt oskuldsfull ut samtidigt som hela hennes uppenbarelse fick blodet att dunka hårt i min kropp av upphetsning. Elin kramade om Lasse och Anna innan hon kom fram till mig. Hon log stort mot mig innan hon gled in i min famn och kramade om mig hårt.

- Hej Hannes, sa hon.
- Välkommen, fick jag ur mig till svar.

Bredvid oss stod Lasse och Anna och båda flinade stort mot oss. Jag kunde känna hur genansen blossade på mina kinder när Elin snappade åt sig en välkomstdrink samtidigt som hon räckte ut tungan åt Anna som flinade som svar.

Jag hade svårt att koncentrera mig på min roll som värd eftersom min blick hela tiden sökte sig till Elin. Hela tiden så kunde jag känna hur hennes klara blåa ögon följde mig med och det fick min kropp att bli het av upphetsning.

Anna hade givetvis bordsplacerat oss så att jag satt mitt emot Elin med Lasse och Anna vid sidan om oss. Elins heta blickar distraherade mig hela middagen och jag hade svårt att följa med i vad som hände runt omkring. Vinglaset stod nästan orört framför mig men jag vågade eller ville inte bli onykter av rädsla för att göra något fel med Elin.

- Skål, sa Elin och lyfte sitt vinglas till läpparna utan att släppa mig med blicken.

Jag höjde mitt egna glas som tack och läppjade lite på det sträva sydafrikanska vinet. Bredvid mig surrade Anna men jag kunde inte koncentrera mig på vad hon sa utan Elin upptog hela min värld. Efter desserten bröt vi upp från borden och snabbt röjdes de undan för att skapa plats till ett dansgolv. Vi hade svängt runt en stund när Elin gled intill och tog min hand. Hennes ögon glittrade när hon började dra med mig bort från dansgolvet.

- Ta henne, tjoade Anna.

Elin tog mig med bort till mitt kontor och när vi stängde dörren om oss så skapades en liten bubbla av lugn som stängde ute skrålet från nyårsfesten utanför.

- Du vet den där gången på kaféet, sa Elin efter en stund.
Jag visste precis vilket tillfälle hon menade och nickad.

- Alltså Anna berättade om sin nya kille Lasses kollega! Att han höll på med blommor som jag och att han verkade trevlig. Och en gång när vi var på stan så såg hon dig och pekade ut dig.
Hon gjorde en liten konstpaus och tittade lite generat på mig.

- Fortsätt, sa jag.
- Jag tyckte att du såg trevlig ut och för att göra en lång historia kort så planerade Anna och Lasse så att vi skulle träffa dig och Lasse på kaféet och om det stämde så skulle jag bjuda med dig på min fest.
- Du menar att Lasse och Anna var med och parade ihop oss? Frågade jag.
- Dom hjälpte nog till lite, sa hon och rodnade.
- Jag är mycket tacksam för att dom hjälpte till, sa jag.

Försiktigt la jag upp handen på Elin höft som svarade med att mjukt glida upp med sin hand på min arm. Jag lutade mig lite närmare Elin som inte gjorde någon ansats till att dra sig undan.
- Jag är nog lite kär idig, viskade jag.
- Och jag i dig, viskade Elin tillbaka samtidigt som hon lät sin fria hand glida upp om min nacke.
Elins hand var varm och mjuk i min nacke och jag la upp min fria hand på hennes höft och drog henne intill mig. Elin lät armarna glida upp om min hals och när våra läppar vidrörde varandra så besvarade hon min kyss fullt ut. Hennes tunga lirkade sig in i min mun och mjukt smekte vi varandras tungor.

- Jag har längtat efter det här sen vi var på bio, viskade Elin i mitt öra.
- Jag med, svarade jag.
- Du, sa hon, - kan vi inte åka hem?
- Skall vi inte vänta till tolvslaget? Sa jag förvånat och tittade på henne.

Elins blåa ögon glittrade och hon log stort mot mig.

- Jag har väntat så länge på att träffa en trevlig kille att jag inte har lust att stå här och vänta längre, sa hon.
Jag skrattade till lite.
- Jag har gjort precis samma sak, sa jag, - letat efter en trevlig tjej!
- Då kan vi väl ha trevligt tillsammans, sa Elin och log pillemariskt.
- Något speciellt du tänker på? Frågade jag samtidigt som jag drog henne lite hårdare intill mig.
Elin svarade med att pressa underlivet hårt mot mig.
- Jag har inte älskat med någon på evigheter, viskade hon, - så jag har jättemycket att ta igen.

Hon väntade inte på mitt svar utan kysste mig hungrigt och med hetta. Jag lät händerna glida ner över hennes rumpa och när jag pressade henne hårt mot mig så stönade hon in i min mun.

- Kom, sa hon och tog min hand.
Elin drog med mig bort till Lasse och Anna som stod och pratade med Markus och hans tjej.
- Vi sticker, sa Elin.

Jag har nog aldrig sett Lasse le så stort någon gång! Tjejerna kramade om allt och alla medan vi killar lite mer återhållsamt gav varandra en dunk i ryggen. Eftersom klockan var långt innan tolvslaget så var det inga problem att få en taxi och ganska snart så var vi på väg hem till min lägenhet.

*
Vi gick runt i min lägenhet hand i hand på husesyn. Elin försökte verka intresserad och titta överallt men båda två så viste vi att det enda som spelade någon roll var attraktionen mellan oss. Blickarna Elin gav mig skvallrade om vad hon egentligen ville och jag var pinsamt medveten om mina egna signaler. Slutligen hamnade vi åter i mitt sovrum som dominerades av min stora säng.

Elin vände sig mot mig och utstuderat långsamt började hon knäppa upp knapparna i kavajen. Precis som jag misstänkt så hade hon bara en behå på sig under och jag stönade till av upphetsning när hon blottade den glansiga vita behån. Hon tog av sig kavajen och vek elegant ihop den innan hon la den ovanpå min herrbetjänt. Det svaga ljuset från min lampa i fönstret skapade skuggspel över Elins kropp när hon började knäppa upp sina byxor. Min blick följde hur Elins långa slanka ben långsamt exponerades när hon drog av sig plagget.

Lika elegant som tidigare vek hon ihop och la byxorna ovanpå kavajen. Trots att hon var så lång och smal så hade hon mjuka kvinnliga kurvor och hennes byst var större än jag föreställt mig. Hon strålade kvinnlighet där hon stod i behå och stringtrosor och hon log lite nervöst mot mig.
- Du är otroligt vacker, skyndade jag mig att säga.

Elin log tacksamt mot mig samtidigt som hon tog ett steg närmare mig. Försiktigt började hon att knäppa upp knapparna i min skjorta och så småningom så smekte hon av mig skjortan och la den ovanpå sin kostym. Hennes händer var varma mot min hud och hon smekte mig ner över magen mot mitt bälte. Smidigt lirkade hon upp bälte och knappen i byxorna innan hon krängde mina byxor över min höft.

Elin böjde sig ner och fångade upp mina byxor som rasat ner och lagt sig som en liten hög vid mina fötter. När jag klivit ur plagget så vek hon lika gracilt som tidigare ihop byxorna och la de ovanpå de andra kläderna. Mjukt drog jag henne intill mig och hennes kropp var het och varm i min famn.

Mitt stånd låg hårt mot Elin och hon pressade sig hårt mot det samtidigt som hon gned sig mot mig. Vi kysste varandra djupt och jag smekte Elin ner över ryggen och rumpan samtidigt som hon lekte med håret i min nacke.

- Älska med mig, viskade jag.

Elin log stort mot mig och drog mig med mot sängen. Hon satte sig ner på sängkanten samtidigt som hon drog av mig kalsongerna. Jag kunde se hur hennes ögon vidgades när hon fick syn på min lem och jag stönade till av upphetsning samtidigt som hon greppade mig.

Prövande blottade hon mitt ollon några gånger samtidigt som hon lät tungan glida över sina läppar. Försiktigt lät Elin tungan glida längsmed lemmens hela längd nerifrån och upp.
Fjäderlätt strök hon med tungspetsen runt ollonets kant och det ryckte av upphetsning i min lem. När Elin tog mig i munnen kunde jag inte annat än att stöna högt av njutning. Hennes heta varma mun omslöt mitt ollon och mjukt cirkulerade hon med tungan samtidigt som hon kramade min pung. Min utlösning närmade sig farligt fort och precis innan jag skulle passera krönet så slutade Elin.

- Skönt? Frågade hon.

Jag kunde bara förmå mig till att nicka och Elin log stort mot mig tillbaka. Hon släppte mig och kröp upp i min säng där hon drog av sig behån. Hennes bröst var så vackra och jag ville inget annat än att få smaka på och smeka de vackra kullarna.

- Kom, viskade hon.

Jag kröp upp till Elin i sängen och hon drog ner mig till sig. Vi tumlade runt samtidigt som vi kysstes och smekte varandra där vi kom åt. Elin låg varm och het under mig och jag hade hela ansiktet fullt av hennes underbara bröst. Försiktigt smakade jag på en av bröstvårtorna och den blev hård och styv under min tunga samtidigt som Elin stönade lågt. Hennes bröst var underbart lena och mjuka att krama och jag smekte dem tills bröstvårtorna var styva båda två.

Elin började åla sig under mig och när jag släppte mitt grepp om henne så drog hon av sig trosorna och slängde ner dem på golvet samtidigt som hon långsamt särade på sina långa slanka ben. Hennes blygdläppar var svullna och särade och avslöjade hennes rosa inre som glittrade av vätan. Elin hade sparat en smal rand av blont könshår som löpte som en tunn linje upp över hennes venusberg.

- Slicka mig, viskade hon samtidigt som hon knuffade mig neråt.

Jag dök ner mellan hennes ben och doften som mötte mig fick mig att stöna till av upphetsning. Elin förde mitt huvud mot sitt kön och när jag lät tungan glida ner mellan hennes heta våta veck så stönade hon högt. Hon smakade underbart gott och långsamt utforskade jag henne med min tunga. Elin stönade och vred på sig samtidigt som hon höll ett stadigt tag om mitt huvud.

- Jag vill bli tagen bakifrån, stönade hon fram, - snälla ta mig bakifrån.

Elin knuffade bort mig, snodde runt och ställde sig på alla fyra och svankade hårt samtidigt som hon tittade på mig med blank blick. Hennes kön lyste inbjudande i rosa och blänkte av vätan och synen fick mig nästan att frusta till lite. Långsamt smekte jag med händerna uppför hennes runda lena rumpa upp om hennes smala midja. Elin kved lågt och rörde oroligt på sig. Långsamt drog jag tungan mellan hennes kladdiga veck nerifrån klittan upp mot hennes anus. Elin spände hela kroppen samtidigt som hon gnydde lågt när jag försiktigt gled med tungspetsen över mellangården.

- Jaa stjärten, stönade hon lågt.

Hon kved till när jag slickade henne över anus och hon skakade till i hela kroppen. Långsamt lät jag tungan glida ner mellan hennes kladdiga veck igen och Elin flämtade högt samtidigt som hon rörde oroligt på sig.

- Snälla ta mig, kved hon.

Snabbt ställde jag mig tillrätta bakom henne och mjukt tog jag tag i hennes höft med ena handen och min lem med den andra. Min lem bultade hårt i min hand och jag kunde inte komma ihåg om jag varit så stor och hårt tidigare någon gång. Så fort min lem vidrörde Elins våta heta blygdläppar så gungade hon hårt bakåt och omslöt mig i en enda rörelse. Jag flämtade till förvånat av den oväntade heta våta njutningen som omslöt mig.

- Jaaaa, kved Elin och pressade sig hårt mot mig.

Min lem bultade hårt i Elins våta heta inre som kramade mig hårt. Vi stod stilla ett tag och jag njöt av känslan att vara omsluten av en het kvinna. Långsamt började Elin under små kvidanden att gunga fram och tillbaka och till min stora förtvivlan så närmade jag mig nästan omedelbart klimax. Utlösningen låg farligt nära när Elin flämtade framför mig:

- Snälla ta mig hårt, jag kommer snart.

Med båda händerna om hennes höft gjorde jag henne till viljes och jag behövde inte glida in och ur henne många gånger innan jag kände hur hennes kön började krama mig hårt samtidigt som det nästan svartnade för mina ögon.

- Jaaa, kved Elin.

Hennes orgasm utlöste min egen och jag tömde min säd djupt inne i Elin som skakade och riste av orgasmens vågor framför mig. Elins kön kramade mig hårt och jag red på vågen av njutning innan jag flämtande och matt föll framåt över hennes rygg. Den heta kvinnan under mig hävde sig av ansträngning av sin egen orgasm och jag kramad henne hårt om midjan samtidigt som jag började komma ner på jorden igen.

Mjukt tumlade vi ner i sängen bredvid varandra och Elin kurade ihop sig bredvid mig och lät ett av sina långa slanka ben glida upp över mina. Hennes klara blåa ögon sökte mina och jag gav henne en kyss som hon mjukt besvarade.
Plötslig fylldes rummet upp av ett skarpt ljus och strax därefter kunde jag höra knallen från nyårsraketen. Himlen utanför mitt sovrumsfönster bokstavligen exploderade i färg och ljus av alla nyårsraketer som skickades upp.

- Gott nytt år, sa jag och log mot Elin.
- Detsamma, sa hon och gav mig en kyss.
- Bättre avslutning på ett år kan jag inte tänka mig, sa jag, - hoppas att det nya året börjar lika bra.
- Du skulle bara veta, sa Elin, - hur många år jag har att ta igen.
Hennes mjuka hand greppade min slaka lem som omedelbart började styvna till och leendet och den blanka blicken jag fick av Elin gick inte att ta miste på.

61 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Nobelpris

Fantastiskt fin och välskriven historia. Högsta betyg.

13/11, 2023 kl. 21:24

#6

Huldran

En riktigt fin novell, Hannes! Texten är ömsint och vacker.

Jag skulle nästan vilja säga att texten innehåller bruksanvisningen till hur ett vuxet parförhållande BORDE gå till och utveckla sig efter den första försiktiga träffen!

Tack! // Huldran.

13/11, 2023 kl. 05:27

#5

go4it666

Underbar uppbyggnad och fin avslutning.
En typisk Hannes-novell

3/7, 2023 kl. 02:43

#4

123ost

Oerhört mysig läsning!

23/11, 2010 kl. 00:31

#3

123ost

Oerhört mysig läsning!

23/11, 2010 kl. 00:31

#2

Venture

Fantastisk!!!

29/11, 2009 kl. 18:18

#1

Mats R

Det finns bara ett betyg för denna novell - SUVERÄN!!

23/8, 2009 kl. 09:03