Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

22/1, 2010 kl. 06:54, av Hannes II

Den som är satt i skuld är inte fri

Del 1 av 5 i serien Den som är satt i skuld ä inte fri

Hannes träffar en kollega i en situation som han inte önskat men den som är satt i skuld är inte fri och måste betala.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

26 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

Huldran

Bra och verklighetstrogen skildring. Mänsklig, även om den delvis kan uppfattas som ganska hårt. Men ändå med en vänlig tanke bakom och känsla från aktörernas situation.

//Huldran.

25/10, 2019 kl. 23:46

#6

Deep

Nu har jag (ännu) inte läst så mycket av författaren innan och kan därför inte jämför med dennes andra verk men det här var i mitt tycke på många, många vis riktigt bra. Hårt? Kanske. Extremt? Nej. Upphetsande fantasi? Definitivt ja och där bör det som så mycket annat, stanna. Blir till att läsa övriga delar fortast möjligt.

20/9, 2014 kl. 11:25

#5

Pappi

Moralfilosofiskt intressant! : )

25/1, 2010 kl. 10:30

#4

Hannes II

Jag är tacksam för att novellen tagit emot på rätt sätt! Jag måste erkänna att jag oroat mig lite för reaktionerna och jag skrev klart hela serien och lät Fröken H läsa igenom och "godkänna" den innan jag vågade att publicera.

25/1, 2010 kl. 07:27

#3

Ellen-Karin

Instämmer i mycket av vad som redan sagts: bra, trots det annorlunda – åtminstone i förhållande till dina tidigare noveller – temat, och trots hårdheten. Välskrivet som alltid.

23/1, 2010 kl. 09:13

#2

Blyerts


Det är en fin novell, lite udda för att komma från dej, men mitt upp i allt elände så försöker du hålla på ”På respekten för kvinnan”.
Jag anar varför du har skrivit den. Mannen är inte alltid den som bestämmer. Det kan finnas andra krafter bakom också!

Tecknar vänligt
Blyerts

22/1, 2010 kl. 23:57

#1

fran

Ja, det var väl inte den vanliga Hannes, men alla måste ju tillåtas omväxling. Du skriver fortfarande väldigt skickligt. Sedan måste jag erkänna att jag på något sätt är lite lättad över att det varken fanns studenter, läkare eller jurister nämnda den här gången. Intet ont om någotdera - jag stämmer in på två av kategorierna själv - men omväxling är som sagt inte alltid av ondo.

22/1, 2010 kl. 13:44