Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

22/6, 2010 kl. 20:14, av Johan A

Pappa ordnar praktik

Del 1 av 6 i serien En tonårsslynas bekännelser

Gillade du det du läste? Skriv ett mejl till apfelschiold@hotmail.com och berätta.

Höstvinden kom i stötar. Och vad värre var: Den piskade upp moln av grus, sand och löv där den drog fram över parkeringen. Lina kämpade mot vinden med kisande ögon. Novemberblåsten liksom bet sig fast i kinderna, med en obarmhärtighet som bara naturkrafterna visar. I en tyst förbannelse svor hon åt kommunalgubbarna som inte hade haft vett att sopa bort skräpet i tid. Borde det inte vara vinter så här års, förresten? Trötta och flackande snurrade tankarna runt i huvudet på henne. Kanske kändes blåsten värre än den var, eftersom dagen hade varit så ansträngande. Vägen hem kändes oändlig, trots att det inte kunde vara mer än tio minuters gångavstånd till och från skolan.

Lina var sjutton år fyllda, i gränslandet mellan flicka och kvinna. Fortfarande med en stadig fot i familjen med mamma och pappa. Men samtidigt med en alltmer mogen syn på sig själv och andra. En balansgång som inte alltid var helt lätt, även om hon nog skulle vara den sista att medge det. I hennes ögon var föräldrarna mest ett stort problem. Ett hinder i vägen för henne att leva sitt liv som hon ville. För henne var allt vad förmaningar och förbud hette en pest i tillvaron. Varken mer eller mindre.

Men problemen med att inte tas på allvar begränsade sig tack och lov till hemmet. De två senaste åren hade Lina upplevt en märkbar förändring i hur andra såg henne. Särskilt killar. Det var inte utan att hon log vid tanken och kände hur det kittlade lätt inombords. För hon visste vad det berodde på. Och det mycket väl, dessutom. Hon såg att blickarna likt magneter drogs till de långa slanka benen, upp mot de kurviga höfterna, längs med den smala midjan, för att slutligen stanna vid de fylliga brösten.

Brösten var förresten en historia för sig. Ett tag trodde hon aldrig att de skulle sluta växa. Under högstadiet hade hon sneglat med avund när hon bytte om med de andra tjejerna efter skolidrotten. Hennes egna bröst hade inte varit mycket att skryta med på den tiden. Lina minns med en rysning hur det hade varit. Av tjejerna i klassen hade hon alltid varit en av de allra minsta och spädaste. Det fanns inte ens den blekaste chans att någon av killarna skulle ha kastat ett öga åt hennes håll.
Men just därför blev skillnaden ännu mer märkbar när hon började gymnasiet. Plötsligt var rollerna i omklädningsrummet ombytta. Nu var det hon som var mest välutrustad.

Lina smålog vid tanken. Numera kunde ingen av flickorna på i skolan tävla med henne. När hon kom ut ur duschen såg hon ofta blickarna på kroppen. Deras C-kupor var inte mycket värda längre. Även om hon "bara" hade en storlek större, kunde det verkligen inte mätas. Inte för att någon av tjejerna skulle medge att de var avundsjuka. Många såg nog henne som en slampa, med det slingade blonderade håret, korta kjolarna och höga klackarna - och inte minst på grund av killarna. Vad det nu var för stor sak med Linas förhållande till dem, egentligen. Själv tyckte hon inte att det var något fel alls. Tvärtom.

Nu när Lina tänkte efter var det nog förhållandet till killarna som störde de andra tjejerna allra mest. Hon visste inte säkert om det var av avundsjuka som de snackade bakom ryggen på henne. Mer troligt var nog att de tyckte att Lina begick något sorts "svek" gentemot de andra tjejerna. Flickor är ju ofta så. Man ska hålla samman och inte vara avvikande, annars blir man baktalad. Och allt detta bara för att Lina gick killarna till mötes. Det spelade egentligen inte så stor roll vem av killarna på skolan som stötte på henne, eller bad henne att följa med till toaletten. Lina ställde nästan alltid upp. Detta faktum hade lett till att Lina på mindre än två år blivit lite av en kändis på skolan. Bland både tjejer och killar. Fast de förstnämnda var som sagt inte lika förtjusta i henne. Killarna däremot. Fy fan, det var nästan läskigt hur de klädde av henne med blicken, allihopa. Oavsett om de hade stadigt sällskap eller inte.

Lina kunde inte hjälpa att hon blev lite kåt av tanken. Trots kylan, och trots den hårda vinden. Hon trivdes verkligen jättebra i skolan numera. Vilken skillnad det var jämfört med högstadiet! Och med brösten hade också hennes självförtroende växt. Hon tyckte lite synd om alla tjejer som inte hade fått uppleva skillnaden i förhållandet till det andra könet, på grund av att de hade en plattare figur.
Lina var egentligen inte så intresserad av frågorna som dök upp på samhällskunskapen, men just kvinnofrågan var faktiskt något som hon brann för. De senaste åren hade det blivit väldigt populärt att prata om kvinnors ställning i samhället och i skolan, och Lina tog varje chans hon fick att föra fram sin åsikt. Hon tyckte att det var en sorts naturens diskriminering att vissa flickor inte mognade lika mycket som andra. Så varje kvinna som hade råd och ville borde få skönhetsoperera sig, om Lina fick bestämma.

Fast just där protesterade naturligtvis alla de andra flickorna som vanligt, och sade att det bara var för att Lina såg så bra ut som hon kunde säga så där. Men tjejer kunde vara så dumma. De förstod verkligen inte att Lina tyckte så här för att hon brydde sig. För henne själv var det ju inget problem. Varje dag var ett bevis på det. Direkt hon rörde sig i skolkorridorerna visste hon att killarnas kukar hårdnade under jeanstygen. Vissa, som var lite fräckare än andra, brukade tafsa Lina lite på brösten när hon passerade, och då brukade hon passa på att känna efter om de var hårda. Det var de alltid, och hon visste att det var på grund av henne.

Varför skulle de annars fråga henne om hon ville följa med dem till toaletten, förresten? Det hände jämt. Ibland var det till och med ett problem, som när hon hade bråttom till en lektion. Hon hade faktiskt sagt ifrån några gånger - även om det just vid de tillfällena hade berott på att hon hade prov. Och det var ju inte värt att missa, bara för att någon halvokänd kille på skolan ville låsa in sig och kladda ned hela hennes ansikte med sperma.

* * *

Dagen därpå vaknade Lina tidigt. Det fanns en anledning till det. Den här dagen var nämligen inte vilken skoldag som helst, utan första dagen på hennes praktikplats. Det var en del av hennes gymnasieprogram att hon skulle praktisera på något företag eller någon myndighet. För att göra det lätt för sig hade Lina valt att gå till pappa, fastän man enligt reglerna inte fick praktisera hos någon av sina föräldrar. Hon hade älskat att få testa på hur det var på pappas advokatbyrå. Allt var så otroligt vuxet och spännande där. Tyvärr verkade inte pappa så pigg på att ordna något praktikställe åt henne där, ens i någon av hans kollegors namn. Lina hade gissat att han i hemlighet var lite generad över att hon hade vuxit till.

Det kan ju tyckas lite märkligt att en pappa är generad över sin dotter. Men nu var det så att Lina hade en viss förkärlek för att klä sig på ett sätt som nog många av hans kollegor skulle beteckna som lite "slampigt". Lina bar ofta små tajta, korta blusar som visade en del av hennes stora bröst, tillsammans med en kort kjol eller ett par lågt skurna jeans. Och det var nog inget som sådana där strikta advokater uppskattade.

Men det gick vägen till slut. Inte på det viset Lina hade tänkt sig - för hon hade ju helst av allt velat testa på advokatlivet i en vecka - men pappa lade några ord för henne hos en gammal tenniskompis, CJ. Eller "Carl-Johan", som pappa hade varit noga med att instruera henne med att man borde tilltala den här gubben.

Att pappa ändå hade vågat rekommendera henne för Carl-Johan berodde nog på att den sistnämnda var lite barsk och gammaldags. Det visste Lina eftersom han hade varit över på middag en gång i deras hus. Det var väl några år sedan, och hon hade antagligen befunnit sig i fjortonårsåldern då, men hon minns fortfarande vilken typ han var. En sådan där karl som är så självsäker att han inte riktigt bryr sig om vad omgivningen tycker om honom. Pappa var nog övertygad om att Lina inte skulle bli något problem hos Carl-Johan. Dessutom var det så att Carl-Johan drev ett företag som arrangerade konferenser och liknande, och där jobbade det tydligen mest tjejer.

Nåja, nu var hon ju ändå på väg. Det fick gå lite som det gick. Lite förväntansfull kunde hon inte låta bli att vara. En hel vecka in i den vuxenvärld som hon drömde om! Det var annat än skolan. Ändå var hon lite rädd för att hon skulle sakna alla snälla killar i skolan. Nu när hon blivit äldre hade Lina liksom vant sig vid deras uppmärksamhet. I skolan var hon alltid uppvaktad, på ett eller annat sätt. Något som hon ofta kunde dra egen nytta av.

Ta mattelektionerna, till exempel. Det där med matte var inte riktigt Linas grej. Visst fixade hon väl skapliga betyg på proven. Men det berodde mest på hårt plugg, och för att pappa alltid ställde så höga krav på henne. Hon hade verkligen jättesvårt att lära sig alla de där tredjehandsekvationerna och allt vad det hette. Då fanns alltid någon kille där som var redo att hjälpa henne. Den enda nackdelen var väl att det blev så svårt att koncentrera sig när de satte sig så nära henne.

Inte så att det var hennes fel. Absolut inte - hon ville verkligen lära sig. Men lade ofta ett hand på hennes bara lår. Och hon hade knappt fått tid att låta det första de berättat för henne att sjunka in förrän den där retliga handen rörde sig uppåt längs hennes ben. Långsamt smekande, eller ibland hårt nypande. När killarna nådde hennes trosor kunde det för det mesta inte riktigt hålla sig - även om de var väldigt diskreta eftersom de inte ville att läraren skulle få syn på vad de gjorde. Då började de i alla fall genast dra stringtrosorna åt sidan och köra in något av handens fingrar.

Killar var jämt lika kåta! Och hon kunde ju inte hjälpa att de kåtade upp henne när hon försökte få hjälp. Även om de tryckte in både ett och två fingrar försökte hon följa med i vad de sade så gott hon bara kunde. Men det var jämt samma visa. Först nöjde sig killarna inte med att ha handen på låret, sedan inte något finger i fittan. Till slut tryckte de in typ HELA handen. Nästan så att det blev för mycket. Med armen om henne satt de och körde in handen hårdare och hårdare tills det svartnade för ögonen av kåthet och hon kom, med underlivet hårt juckande mot bänkens undersida. Efteråt brukade killarna flina åt varandra, och hon visste vad det betydde. Då fick hon beviset på att hon hade varit riktigt duktig.

Lina vaknade upp ur sina tankar av att hon närmade sig ingången till Carl-Johans företag. Nu började nervositeten krypa sig på så smått. Tänk om hon inte skulle fixa det här?

11 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#1

Pilla

blev nyfiken på en fortsättning,Bra skrivet.Kram Pilla

22/6, 2010 kl. 22:19