Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

9/12, 2010 kl. 22:16, av Blyerts

"Min vän är min, och jag är hans"

Del 8 av 12 i serien Livet går vidare

Ett söt-sliskigt avsnitt av "Livet går vidare".

Som tröst för eventuella läsare kan jag meddela att detta avsnitt sannolikt är det sista i serien om Boel!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

48 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#14

actus

Det gick åt lite papper, både till näsa och ögon.
Helt underbar "sötsliskig" berättelse.

16/6, 2014 kl. 21:48

#13

gtaf

hej
kan du inte skriva vidare på denna eller skrivarkursen hur de fyra vännernas vänskap utvecklas underbara noveller.

9/2, 2011 kl. 12:42

#12

Blyerts

Nils!

”Det är nog det finaste jag läst på den här sajten” skriver du.

Jag använde den breda penseln när jag kletade på tjockt med ”salvelse” och känslosamhet och var rädd att det skulle bli för mycket av det goda.

Roligt att du gillade den fast jag tycker att den är i ”sötaste” laget.

13/1, 2011 kl. 12:26

#11

Nils

Det är nog det finaste jag läst på den här sajten.Vilket bröllop& vilka ungdomar som hylla dem på deras stora dag. Det måste vara med stor efter tanke som den här serien kommit till & mycket jobb.Jag hoppas att det blir fler avsnitt att läsa om Boels familj det är ju lite aviserat om tillökning i familjen hoppas jag har rätt.Läser gärna ett nytt avsnitt varje vecka för så bra är du. M.V.H. Nils.

10/1, 2011 kl. 15:35

#10

mmm

Jag bölar som ett barn, så vackert!!!!!!!!!!!!!!!! Mer

13/12, 2010 kl. 21:43

#9

~K~

Jahadu!
Där ser man hur olika man uppfattar saker...
Din krok om att "Nicklas säger att Janne inte hade en enda ovän", ja jag uppfattade det som att det var _Boel_ som sa så, och jag tänkte då på Erik Schuckert... Förmodligen läste jag början på meningen dåligt, och började filosofera över det där "kvällssamtalet" när Janne plockade ner Erik från hans höga hästar.

Jag säger omigen; din gudalika förmåga att få ihop en intressant berättelse är få förunnad, sluta ALDRIG skriva, please!!!!

Du säger att du "kan inte se hur jag skall kunna få till en erotisk berättelse med dom ingredienserna" du har till buds.

Men jag säger så här:
Låt Boel och hennes bekantskapskrets vila ett tag, då har klockan tickat...
Då kan man tänka sig att Boel & Nicklas fått en dotter, och när hon & Jan är gamla nog att ge sig ut i kärlekslivet kan mycket intressant hända. Likaså har Tina & Albert barn på väg, så ingredienser & "krokar" saknas väl inte?

12/12, 2010 kl. 11:42

#8

Blyerts

En enda ovän skall det vara! Mitt finger slant! Ursäkta!

11/12, 2010 kl. 23:35

#7

Blyerts

Domino!

Någon gång måste det ta slut! Jag har ”virkat” på berättelsen om Boel sedan i februari
–09, alltså i dryga 15 månader.
Det har tagit tid att skriva, men kanske har det gått åt mera tid att böka runt på diverse kyrkliga sidor på nätet för att ta reda på lite om religion och om vad präster har för sej.
Nu känns det som jag har kommit till vägs ände med Boel. Hon har gift sej med Nicklas, dom har en lite kille att ta hand om och planerar för ett gemensamt barn. Det är där jag står med min berättelse och jag kan inte se hur jag skall kunna få till en erotisk berättelse med dom ingredienserna.
Men! Jag hat lagt ut lite krokar här och där i berättelsen. En del har jag använt men det finns en eller två kvar.
En krok finns i första avsnittet av ”Livet går vidare”. Nicklas säger att Janne inte hade en enda vän. Jo kanske en, säger han.
Jag skall fundera vem den ovännen var och varför. Om det kan bära ett avsnitt till vet jag inte. Innerst inne tvivlar jag!

Men det är roligt att se att så många tycker om berättelsen om Boel fast den är lite udda. Präster och citat ur Höga Visan är inga vanliga fynd i erotiska berättelser!

11/12, 2010 kl. 16:00

#6

lordcom

Om nu detta avsnitt är det sista i denna underbara serie, så får jag väl tacka så mycket för en härlig upplevelse!!!

Men Blyerts, jag tror nog att det är en del som håller med mig när jag säger "Vad händer sen?" vi vill få reda på lite mer.

Men Jag hoppas på fler sköna alster från en av dom skickligaste författarna på denna sköna sida. Jag läser allt du har skrivit & kommer att skriva!!!

11/12, 2010 kl. 02:55

#5

Anders

Som vanligt - en underbar läsupplevelse. Jag hoppas att du fortsätter med nya berättelser. Det första jag tittar efter när jag skall logga in är om du har kommit med ett nytt alster....
Tack Blyerts!

10/12, 2010 kl. 16:01

Läs in fler