Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

16/2 kl. 20:53, av Nilsr

Att skriva novell tillsammans

En annorlunda novell, kanske ge fantasin en knuff. Någon som vill fortsätta skriva på den? Vore roligt.
Det kursiva är vad paret skriver, resten är när de fantiserar.
Hoppas det finns någon som tycker den är lite rolig och ger en gillamarkering.

Rosmarie har handen på Arnold. Hon märker att han nu är lika upptänd och styv som han var när hon var sjutton och han arton år. Hon drar ner sina nyinköpta små trosor. Hon har tänkt på det här under flera dagar. Förberett sig så som hon tror att han vill ha henne. Trimmat bikinilinjen, men sett till att det fortfarande framgår att hon är en kvinna, inte längre en ung flicka. Rosmarie vet vad hon vill, och hon gör vad som krävs för att få det. Nu längtar hon efter hans näsa och, inte minst, hans tunga.

”Men, så direkt kan vi inte skriva. Det blir ju mer en erotisk novell, inte den där romantiska vi pratade om,” säger han.

”Jag tycker det är fint. En kvinna som vet vad hon vill. Hon vill ju ha honom och hon vill uppleva sex igen, hon har ju inte haft något på många år,” säger hon.

De har träffats på en skrivarkurs, satt bredvid varandra och skulle fantisera fram stolpar till en novell. De upptäckte att de hade likartad fantasi, ville prova att skrivaren novell tillsammans. 

Storyn handlade om en lite äldre knvinna som just blivit änka efter ett äktenskap som hade blivit slentrian och utan något gemensamt samliv. Vid begravningen hade hon träffat på sin ungdomskärlek igen. Han var där med sin hustru, de ville visa sin respekt för både Arnold och Rosmarie. De hade inte umgåtts, men kände varandra sedan skoltiden. Under begravningen hade Rosmarie och Arnold stött ihop i tamburen, vid toaletterna. Arnold hade givit Rosmarie en kram. Plötsligt hade deras munnar möts, först i en liten puss, som djupnat till en riktig kyss. Tiden hade stannat för dem bägge tills ett utrop hade fått dem att bryskt vakna upp. Där stod Arnolds fru, hon kunde inte tro vad hon såg. Arnold hade verkligen fått veta att han levde efteråt. Den återuppväckta kärleken pyrde hos dem bägge. De hade träffats i smyg, inte lätt i den lilla staden, men promenader i skogen och delat på smörgåsar vid en liten sjö hade de gjort. Nu hade Arnold åkt till Stockholm för ett besök på företagets huvudkontor. Rosmarie hade följt efter honom och var nu på hans hotellrum, efter en god och trevlig middag  på en liten italiensk restaurang, 

”Kvinnor som vet vad de vill, absolut. Men hur tror du läsarna uppfattar det hela om vi blir så detaljerade? Ska vi brodera ut hur han upplever att hon smakar och sedan hur han penetrerar henne? Beskriva orgasmerna?” fortsätter han.

”Tja, varför inte? Det är ju både naturligt och lite förbjudet pirrigt att läsa. Själv tycker jag det är spännande att skriva om det. Dessutom är vi ju kvinna och man, vi har ju möjlighet att beskriva det från både Rosemaries och Arnolds upplevelse.”

”Mmm, jag har ju erotiska noveller tidigare, men det här tänkte jag skulle bli en övning att skriva romantik. Att de älskar med varandra är trevligt och det gillar jag, men kanske inte bli så specifika. Kanske bara antyda. Eller beskriva det genom en dialog, med ord och ljud. Vad heter det? Ornapoetiskt?”

”Hur tänker du då, kan du ge ett exempel?” ber hon.

”Vet inte. Kanske något i den här stilen?” Han börjar skriva på pappret:

”Åhh, Arnold, käraste, vilken reaktion. Så som du var när vi var unga. Mmm, gillar den.”

”Rosemarie, vad jag har längtat. Du är så fin, luktar så gott. Vill smaka, lukta…åhhh, Gud, jaaa.”

”Mmm, åhhh, så skönt, jaa, precis där. Du har så skön tunga. Jaa, jaa. Kom, kom, nuu.”

”Slurp, sssttt, åhhh, ssslurp. Åhh, vad fuktigt, så gott…sssslurp…”

”Vill ha dig. Kom upp älskling. Kyss mig. ….. smmmak, slllurk. Kom, här, här. Kom in, så, så…mmm,.. åhhh,” stönar Rosemarie.

”Ahhh, så länge sedan…. Åhhh…åhhh. Så underbart…. Jaaa….snart… måste….kommmma.”

”Jaa, jaaa, kom min käre, åhhh, nuuuu….nuuuu….iiiii….jaaaa.”

De håller om varandra, bägge flämtar som efter att ha sprungit ikapp bussen och kommit på den precis innan dörrarna stängdes.

”Och du tycker det där är mindre rakt på? Men herregud det är ju som att uppleva det, sitta bredvid och lyssna,” säger hon.

”Kunde inte riktigt hålla mig. Blev lite väl mycket. Behöver kortas ner. Men det var utan fula ord eller exakt hur det gick till,” försvarar han sig. ”Hur skulle du skriva det, om du fick fria tyglar?”

”Vet inte. Har aldrig skrivit något liknande.”

”Men du har väl varit i situationen? Beskriv situationen som du upplevde den,” föreslår han. 

”Okey, fantasi och verklighet? Kanske:”

Rosemarie känner hur hård hans penis är. Minns när de var unga och låg med varandra. Han var stor redan då; han har inte blivit mindre. Hela hennes kropp är satt i beredskap, vill bara en sak. Älska med honom. Få uppleva den där ljuvliga känslan när han fyller upp henne. Närheten, värmen, extasen. Att få känna en annan kropp, en älskares kropp mot sin egen. Det var så längesedan. Bara närheten till honom gör henne fuktig, så som hon inte blivit på många år. Åhh, om han bara kommer lite närmare. 

Rosemarie krånglar av sig sina trosor, lägger upp sig för din kärlek. Arnold smeker henne sakta och mjukt över kroppen. Leker lite med hennes bröst, smeker sig ner till skötet. Hans ansikte är över henne. Hon märker att han drar in hennes doft, sätter tungan mot hennes springa. Delar lite på den och slickar henne nerifrån och upp. Himmelrike, så underbart. Hon vill verkligen att han tar för sig ordentligt av henne, inga halvmesyrer. Jaaa, nuu,  åhhh tungan har hittat hennes känsliga punkt.

”I alla fall en början. Vad tycker du?” undrar hon.

”Åhh, jag blev riktigt påverkad. Vågar inte stå upp på en stund. Du har en fin fantasi och suverän beskrivning. Kanske ska vi jobba vidare med din text. Hur tror du det kommer att upplevas?”

”Blir en annan typ av novell. Men om det här bara är en mindre del, i mitten, så är det ju en, vad var det Jorun kallade det? Ormtrappan med höjdpunkt och vändpunkt?”

”En höjdpunkt, absolut. Och vi kan göra det till en vändpunkt, något händer därefter som vänder på alltihop,” säger han.

”Vad kan hända, vad blir en vändpunkt?  Kan hon bli med barn? Hur gammla är de egentligen?”

”Jag föreställer mig att de är i femtioårsåldern. Kan hon bli med barn då? Är det inte försent?”

”Det finns de som kan bli gravida upp till femtiofem. Men vändpunkten kommer ju först när hon upptäcker att hon är med barn. Kanske något annat? Men vad?” säger hon.

”Hon upptäcker att han snarkar, hon kan inte stå ut med det? Eller att hans hustru inser att han varit otrogen? Nej, nu vet jag. Arnold har en dotter som bor i Stockholm. Hennes mamma har sagt var han bor och hon kommer oanmäld och knackar på hotellrummet. Tar dem på bar gärning.”

”Wow, vilken idé. Ja, låt oss se hur det kan bli. Vi vilar med samlagsscenen ett tag och fortsätter när det knackar på dörren, eller vad tycker du?” föreslår hon. ”Kanske någonting så här:”

Rosemarie och Arnold ligger och håller om varandra. Så skönt att bara ligga nära varandra efteråt. Då knackar det på dörren.

”Oj, måste vara room service som vill göra i ordning rummet för natten. Vi måste öppna, annars kommer de in med sin nyckel. Jag öppnar och säger att vi klarar oss,” säger Arnold, lindar en handduk runt midjan.

När han öppnar dörren står hans dotter, Susanne där. Ser på honom med stora ögon, tar in resten av rummet, kvinnan i söngen och lukten av sex.

”Mmmen… men… vad är det här. Pappa! V..v..vad gör du?”

”Sussie, ohh, nej, nej… vad ska jag säga?”

”Du behöver inte säga någonting, men, men mamma?”

”Bäst du kommer in. Ohh, min älskade dotter. Ja, ja, det här är Rosemarie.”

”Ja, det ser jag väl. Tant Rosemarie, som varit nästan som en reservmor för mig. Hej Tant Rosemarie. Men förstår inte…”

Arnold börjar förklara, hur de känt varandra och har en gammal kärlek, som nu blommat upp igen.

”Jättebra. Hur tar Sussie det? Blir hon lugnad eller ännu mer upprörd?” undrar han.

”Hon blir nog mer upprörd, hela hennes värld har ramlat sönder, de fasta punkterna, pappa och mamma, har försvunnit. Men jag orkar inte tänka mer på dem nu. Hela historien har gripit mig. Du reagerade. Det gjorde jag med,” säger hon.

”Ja, vi har lite samma fantasi. Jag kan se dem, känna hur de har det, vad Arnold upplever med Rosmarie. Märkligt. Två som fantiserar ihop.”

”Ja, och jag upplever hur Arnold börjar ta henne, hur han gör det hon vill ha. Oh God!” Hon stannar upp, rodnar lite lätt. ”Jag måste få något att dricka. Vill du ha ett glas vin? Måste lugna ner mig.”

 

Vad som händer sedan? Tja, det är en annan historia.

 

3 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#1

Nobelpris

Välskrivet! Och ett annorlunda grepp.

19/2 kl. 10:53