Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

2/9, 2020 kl. 12:27, av Blyerts

En kvinna i mitt kök

Lite som "me too", men tvärt om!

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

46 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#16

Ronneby

Vilken otroligt "pang på" novell som bara blev bättre och bättre ju längre man läste.

9/3 kl. 18:19

#15

liak

Det var ”ta mig fan” det bästa jag läst! Rolig med mycket djup.

4/1, 2023 kl. 16:36

#14

~K~

Den här historien är ett MYCKET kärt återseende.
Den har många bottnar, många tänkvärdheter man kan relatera till sina egna livserfarenheter.
Den sätter ord på ett flertal diffusa känslor och tankar jag aldrig lyckats formulera för mig själv.
STORT TACK!!

30/9, 2020 kl. 00:41

#13

blåögd

Kan man bli förälskad i en berättelse? I så fall är jag det. Den tog mig med förvåning och jag kunde inte låta bli att dras med, dras in. Har du sett "Naken"? Eller för all del "Memento" (dock är de ju ljusår från varandra så när som minnesaspekten). Lite sådana vibbar fick jag, men där "Naken" spelar på just nakenheten och pusslandet av vad som hänt och "Memento" på en mordhistoria - så spelar denna på känslor och minnet (eller brist därav).

Att det saknas sex är bara till fördel. Känslorna, tvivlen, den inre dialogen och handlingen som (i tid sakta men i beslut och agerande snabbt) förs framåt av dialogen de två i mellan är enastående i mitt tycke!

Nemo saltat sobrius - vem gör det? Inte jag i alla fall. Förresten, var det inte en titel på en av dina andra noveller, eller undertitel?

8/9, 2020 kl. 10:04

#12

Blyerts

Jag vill tacka för vänliga kommentarer och ge en liten förklaring!
Novellen saknar ingående beskrivningar av ”köttslig kärlek” för att jag inte ville ha det så.
Jag har försökt skapa en berättelse med mycket nerv i.

Novellen bygger på stämningar och känslor. Alex är bakfull och panikslagen för sina minnesluckor och gravt störd över hur självklart Vilma rör sig i hans hem.
Alex är förskräckt, men samtidigt lite fascinerad över Vilmas självsäkerhet. Han känner att han är förlorad med vill inte erkänna det för sig själv och definitivt inte för Vilma.
Så fortsätter novellen, balanserande på känslor och rädslor tills Alex kastar in handduken och ger sig på nåd och onåd.
Hade jag petat in lite pornografiska övningar så hade det trasat sönder novellen.
Men! Ett citat ur ”Hamlet” lyfter väl den litterära nivån en liten bit!

6/9, 2020 kl. 11:31

#11

Huldran

En intressant beskrivning på hur ett förhållande kan starta. Snabb och träffande dialog. Kvinnan i fokus.

Emellertid så känns det som om det förekommit censur i den senare delen av novellen. Kanske är det den av Hannes rubricerade "Porrmaffian" som varit i farten?

Den gratinerade laxen, verkar vara tagen som från mina egna recept. God, ja. Dock har ingen vid mitt bord någonsin vågat kallade rätten för 'obscen'!

//Huldran.

4/9, 2020 kl. 03:00

#10

RuterEss

Inte en enda beskrivning av sexuella handlingar och ändå så laddat. Lysande.

3/9, 2020 kl. 19:47

#9

tru57

Den är fortfarande bra, jag har ju läst originalet och jag tycker det är synd att inte sängammarstyckena är med längre. Du har ju en förmåga att få sexakten till något fint när du skriver om den

3/9, 2020 kl. 17:33

#8

MalmöLars

Riktigt bra

3/9, 2020 kl. 15:50

#7

Belar

Riktigt bra!
Kul med annorlunda infallsvinkel på berättelsen.

3/9, 2020 kl. 11:37

Läs in fler