Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

31/1, 2021 kl. 10:12, av RuterEss

Netflix n´Chill

Del 3 av 6 i serien Grannar med förmåner

Ni minns säkert såpoperorna på 80- och 90-talet som, innan doku-såporna, regerade tv-utbudet och diskussionerna vid fikat. Det här är något i den stilen ... fast kanske inget man snackar om på kafferasten.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

17 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

RuterEss

Tack Huldran!

Att skriva har varit som att vara med på plats. Underbart om de/Du som läser känner likadant.

// RuterEss

4/3, 2021 kl. 08:07

#6

Huldran

Ohhhh!! Snacka om att chilla, 'Erik'! Jag vill vara med... snart, NU! Texten påverkar, kan (kunde) inte försvara mig. Måste snarast beställa hjälp av den arbetslösa ungdomen över nätet. Rutavdrag eller ej. Och sen bjuda på tea for two...

Tack! //Huldran.

4/3, 2021 kl. 05:36

#5

RuterEss

Hmmmm ... pokerkväll? Kanske en idé #Nightcare. Den sorten då ... där antalet klädesplagg på golvet ökar för varje giv?

8/2, 2021 kl. 06:16

#4

Nightcare

Ett bra alternativ till filmkväll, är en härligt visuell novell av RuterEss. Vad sägs om det för en pokerkväll?

7/2, 2021 kl. 11:01

#3

RuterEss

Grannsämja ... eller rent av Grannsamverkan:-)

Tack Hailey. Kommentarer värmer alltid. Det gäller dig också #blåögd.

"En kopp te" ... "Titta på mina etsningar" ... "Filmkväll" ... Omskrivningarna är många, syftet det samma ;-*

31/1, 2021 kl. 22:11

#2

Hailey

Mmmm.... jo, det här är avundsvärd grannsämja.... Och nej, är absolut inte sotis....***

31/1, 2021 kl. 12:55

#1

blåögd

Åh, nu blev jag verkligen sugen på filmkväll. Antar att det skulle vara den bästa översättningen. Fast vi har väl ett svenskt begrepp som kanske är något åt det hållet: "Vill du komma in på en kopp te?" Eller vad säger ni?

Oavsett, vilken underbart het fortsättning. Grannsämja när den är som bäst! <3

31/1, 2021 kl. 10:57