Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

8/5, 2021 kl. 22:12, av Axel

Coronas konsekvenser

Maja och hennes son Pär bor under samma tak tillfälligt när Corona kommer till Sverige och tvingar dem att hålla sig isolerade tillsammans. Vilket får oanade konsekvenser.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

36 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#6

lydigslyna

Wow! Helt underbar.
Välskrivet och man får verkligen vara med om deras känslor, hur de brottas med det som är ”fel” men sen ger sig hän och går hela vägen.
Måste säga att det var svårt att själv inte komma under hela novellen men jag var duktig och höll mig ;)

1/8, 2022 kl. 13:46

#5

lilleman

En underbar novell som bygger upp utan att vara pang på.

25/5, 2021 kl. 09:11

#4

Huldran

En "het" novell, som låter läsaren dela tiden tillsammans med mamma Maja och sonen Pärs isolering i hemmet.

Som läsare känner man snart hur paret får jobba med sin isolering. Inte bara avsaknaden av andra personer att få jobba och vara tillsammans med. Även hur de får arbeta med sina känslor gentemot varandra. Undan för undan bli deras situation allt svårare att hantera och efter en tid bara måste de två ty sig till varandra, känslomässigt men även i fysisk beröring av varandra.

Hela berättelsen har en bra och naturlig uppbyggnad. Dialogen för handlingen långsamt framåt och för den läsare som kan se handlingen i sitt inre, finns även stor risk att bli påverkad. Detta bidrar den tydliga dialogen till. Texten känns så att säga i kroppen.


Något som däremot stör läsupplevelsen en aning, är sonen Pärs sätt att tala. Att skriva slang eller vardagsspråk är väldigt svårt, även för den vane. Risken finns att det går till överdrift. Bokstaven "e" i den mängd den förekommer är helt onödig. Att byta ut bokstaven mot ordet "är" skulle få texten att låta bättre. Även några av de andra "tilläggen" borde kunna minskas.

I övrigt rekommenderar jag novellen att läsa! //Huldran.

19/5, 2021 kl. 08:02

#3

Mr_Solen

Helt fantastisk uppbyggnad, man verkligen kände hur hettan stegrade.......för att sen explodera i njutning.

Solen

13/5, 2021 kl. 11:32

#2

Wingman1969

Mycket bra och lång!

11/5, 2021 kl. 17:20

#1

mx55

Het, långt och fantastiskt välskrivet!

9/5, 2021 kl. 17:02