Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

6/2, 2022 kl. 21:35, av TureTutt

Päivis pratstund med sin lärare

Håkan är hög- och mellanstadielärare. Han har lite svårt med hur en del av tjejerna klär sig och bestämmer sig att ta en pratstund med Päivi, som han tycker klär sig för utmanande. Men samtalet går inte riktigt som han tänkt sig.

Håkan är lärare i hög- och mellanstadiet. Han fascineras av hur en del av tjejerna ser ut. Han förstår inte att deras föräldrar låter dem klä sig och sminka sig som de gör. En sak kanske om de ska på fest, men till skolan!

Ta Päivi till exempel. Hennes föräldrar är skilda och hennes farsa har flyttat tillbaka till Finland och hennes ensamstående morsa hinner och orkar kanske inte med att hålla efter sin dotter alla gånger – men ändå. Hennes dotter kommer till skolan klädd som en hora – enligt Håkans uppfattning i alla fall. Hårt sminkad dessutom, men det kan hon i och för sig ha hunnit göra på skoltoaletten i morse. Men i övrigt klädd i kort vit kjol, svarta nätstrumpor och boots.
Hennes tonårsbröst är upplyftade och ihoppushade i en behå som helt tydligt har just den funktionen. Man kunde tro att hon stoppat behån med nåt, men eftersom hennes bröstvårtor tydligt avtecknar sig genom den tajta, tunna topp hon bär över behån så är det osannolikt. En djup urringning gör att åtminstone alla killars ögon dras till hennes djupa klyfta.

Håkan bestämmer sig att ta en pratstund med henne efter en lektion.

– Päivi, såg din mamma dig i morse innan du gick till skolan?
– Visst, hur så?
– Var du klädd och sminkad så här då också.
– Det är väl klart! Du tror väl för fan inte att jag har en egen garderob nånstans i skolan?
– Och hon var okej med att du går till skolan så här?
– Visst! Morsan är cool. Hon hjälpte mig till och med med sminkningen. Och strumporna och bootsen beställde hon åt mig över nätet. Sexiga eller vad?

Hon log när hon sa det och lät det ena benet dingla över det andra där hon satt. Den korta kjolen hade krupit farligt högt upp på låret.

Håkan kunde inte annat än bli lite påverkad av hennes attityd, som han märkte att han fann lika sexigt utmanande som irriterande.

– Så du menar att om jag ringer och kollar med din mamma, så backar hon din story?
– Självklart! Du menar väl inte att jag sitter här och ljuger?
– Jag vet bara att de flesta föräldrar inte skulle släppa iväg sina tonårsdöttrar klädda så här till skolan, ja kanske inte ens på en fest.
– Livet är en fest, magistern, om man väljer att göra det till det. Hon sade det med ett skälmskt leende spelande över munnen och i ögonen.
– Så du tycker skolan är en fest? Det är bra i och för sig om du trivs här. Men din klädsel är inte riktigt vad jag skulle kalla lämplig för skolan, fest eller inte.
– Morsan gillar i alla fall hur jag klär mig ... hon säger alltid att skulle hon vågat klä sig som jag gör nu, så skulle hon säkert också fått ligga och kanske inte hamnat att gifta sig med första bästa kille som gjorde henne på smällen. Hon fixade p-piller åt mig efter att ha hittat mig i sängen med en kille.

Håkan visste inte riktigt vad han skulle säga ... det var liksom lite för mycket information på en gång. Den här konversationen tog visst en helt annan riktning än han tänkt sig. När det ringde in från rasten kände han sig märkbart lättad. Saved by the bell, hann han tänka.
– Och du, sa Päivi ännu innan hon gick ut ur hans rum, jag har inget emot att du tänker på mig när du runkar ikväll. Jag gillar äldre män som du. Vi ses.
Hon lämnade honom med en slängkyss och ännu ett bländande leende. Han satt kvar rodnande och hoppades hans erektion skulle hinna lägga sig tills nästa klass kom in.

10 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.