Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

14/2, 2022 kl. 11:39, av Hailey

Drömfångaren

Berättelsen är en erotisk Sci-Fi som är lagt till år 2170. Hailey är en freelance skribent för Xenoarkeology Magazine och spännande uppdrag skickar henne till planeter i hela Alfakvadranten.

Drömfångaren


Utgrävningen på Rendahiri är äntligen slutfört. Teamet stannar dock ett par månader till för att katalogisera och omsorgsfullt packa ner artefakterna i lådorna. Då jag har allt jag behöver till artikeln (anteckningar och bilder) är jag nu på väg till Jorden med CSS (Cargo Space Ship) Centipede. Ett äldre fraktskepp, inte så snabb men pålitlig. Med den senaste uppgraderingen av antimateriareaktorn klarar den flyga i warp 4. Om allt går väl och inget oväntat inträffar borde vi landa i rymddockan på Sekarus om ett par dagar. Det skall bli skönt att komma hem till Drolginia.

Min hytt är överraskande komfortabel, den har en rymlig garderob, stor, mjuk dubbelsäng, konsol för interstellär uppkoppling och det finns också ett litet badrum med sonisk dusch. Och en replikator med många spännande rätter på menyn toppar det hela. Efter nästan 4 månader med rätt så primitiva förhållanden på Rendahiri känns det här riktigt lyxigt.

Chefen för expeditionen var tack och lov inte Bessan Tieri men Berchar Baro, en mycket trevlig äldre PhD professor som hade forskat om Ojibwafolket i över 35 år. Som avskedspresent gav han mig ett litet paket med sträng besked att inte öppna den förrän jag är ombord på rymdskeppet och innan jag öppnar paketet skall jag först öppna det förseglade kuvert som följer med. Så nu är jag nyfiken. Öppnar resväskan och plockar upp et paket som är omsorgsfullt inlindad i flera lager med omslagspapper.

OK, kuvertet först. Bryter förseglingen och plockar upp ett handskrivet brev.

Kära Hailey

Min gåva till dig är en sällsynt variant av en Drömfångare. Den tillverkades för flera tusen år sen av den sen länge försvunna Ojibwastammen här på Rendahiri och på inskriptionerna står det också att den besitter mystiska krafter. Du skall hänga upp den över sängen och det sägs att man i drömmar kan både se och några gånger också delta i Ojibwafolkets fruktbarhetsriter.

Drömvävaren liknas vid spindelnät i vilket drömmar och ens innersta önskningar är tänkta att fastna. Det enda sättet att slippa igenom är genom den öppning som finns i mitten av nätet – intill denna fästs ofta en sten eller pärla som ska locka önskvärda drömmar till sig. Lockstenens färg tillsammans med sinnesstämningen hos den som tillverkade drömfångaren anses avgörande för vilka drömmar och syner som kommer att slippa igenom Drömvävarens nät.

För några veckor sen glömde du din läsplatta och handdator i kupolen. Jag kunde inte motstå frestelsen att kolla din surfhistorik och noterade då att din absoluta favorit är Echares erotiksida (vilken jag känner mycket väl till då jag har varit medlem där i över 15 år). Sen läste jag också dina noveller som du har publicerat på din egen Skorpionsida, dessa berättar en hel del om ditt innersta väsen.

Tanken med min gåva till dig är att Drömvävaren skall fylla dina ensamma nätter, att dens mytiska krafter skall ge dig fantastiska sexupplevelser och också massor av inspiration till dina framtidiga noveller.

Dock är det en sak du aldrig någonsin får göra - nämligen varken berätta om eller visa Drömvävaren för utomstående.

//Berchar Baro, PhD

Mmmm.... det var ju onekligen intressant. Även om jag är rejält nyfiken tror jag det är bäst att vänta med att packa upp Drömvävaren tills jag är hemma på Drolginia. För om professorn har rätt och någon får syn på den här i min hytt förlorar den sina magiska krafter - och det får bara inte hända. Så jag stoppar både brevet och paketet tillbaka i resväskan. Resten av tiden ombord vill jag nu använda till att sortera och renskriva anteckningarna och välja ut dom bästa bilder till artikeln i Xenoarkeology Magazine.

******2******

CSS Centipede har precis gått ur warp och flyger nu i impulsfart. Om ett par timmar  landar vi i rymddockan på Sekarus och därifrån tar jag svävaren hem till Drolginia. Sätter mig framför datorkonsollen och kopplar upp mig till husroboten. Måste checka att allt är som det skall hemma och också att replikatorn är igång.

Det är alltid skönt att komma hem men just nu är jag extra otålig, både då jag är nyfiken på Berchar Baros present men inte minst saknar jag sir Tim, längtar att sätta mig framför min hologramkonsol och träffa honom igen på Kamyria. Jag lyckades skicka iväg en mail men vet inte om den har kommit fram.

Svävaren landar mjukt på gårdsplanen. Home, sweet home! Solen har gått ner för flera timmar sen bakom Drolginiabergen och nu badar fullmånen landskapet i mjukt silverljus. Jag känner mig lite yr i huvudet då jag har en släng av rymd-jetlag men först måste jag duscha. Sonisk dusch på CSS Centipede all ära men det är bara inget som slår en riktig skön dusch med äkta porlande vatten.

Nyduschad och med nyfönat hår ställer jag mig framför replikatorn och knappar in

  • Osajuc risotto
  • Klaaela nebula pankakor
  • Nelurian frukt juice
     

När jag har ätit klart, dukar husroboten av. Herrejösses så trött jag är. Men först skall jag öppna Berchar Baros present. Efter att ha avlägsnat säkert 20 lager med omslagspapper plockar jag upp ett litet, rektangulärt skrin, det ser ut som en liten sarkofag med skjutlock. På locket står det en lång inskription som bekräftar det professorn har sagt i brevet, nämligen att jag aldrig får berätta om eller visa fram Drömvävaren för någon annan.

Jag plockar upp Drömvävaren. Den är otroligt vacker, inte större än min handflata. Ser att stenen i spindelnätet är en grön topas, skorpionens livssten. En slump? Nja... kanske... Men jag brukar inte tro varken på slump eller tur. Tillsvidare hänger jag den  på nattbordslampan, får se om jag hittar en bättre plats till den i morgon. 

- Dator, säkra huset.
- Dator, släck ljuset.

Jag måste ha sovit som en stock men blir plötsligt klarvaken - det känns som jag inte är ensam. Månljuset flödar in genom sovrumsfönstret och lyser upp rummet i dunkelt silvrigt ljus. Och jag kan se att i fotändan står det en man. Hög, bredaxlad och med rätt mörk hudfärg. Hans långa, korpsvarta hår är satt upp i en halv hästsvans, hans tatueringar och guldhalsband berättar att han är en krigare. Mannen är naken så när som på ett minimalt höftskynke. Han står där lugnt, med korslagda armar och studerar mig med ett nästan road ansiktsuttryck.

Hur i hela friden kan han befinna sig här inne, hos mig - i mitt sovrum?!?? För innan jag somnar ber jag alltid datorn att säkra huset och släcka ljuset....  Men istället för att bli livrädd sitter jag nästan som i trance och tittar på honom. Jag känner igen honom, jag har sett honom många gånger förut, avbildad på Tzutujiltemplets väggar. Jag kommer ihåg första gången jag fick se honom när teamet hade frilagt tempelväggarna - jag tappade andan, han var bara så otroligt vacker. Hans namn är Akatan.

Jag har tagit minst hundra bilder av tempelväggarna, gravkammaren och inskriptionerna. Professor Berchar Baro har hjälpt mig att tyda texten. Ojibwafolket var en högtstående civilisation där sensualitet, erotik och sex var huvudingrediens i deras religion. Första gången jag fick se målningarna på tempelväggarna, blev jag stående helt trollbundet och min första tanke var att sex med honom måste ha varit helt fantastisk....

Han står fortfarande och tittar på mig. Jag ligger på knä i sängen och är osäker på vad jag skall göra, är rädd att han försvinner om jag försöker röra vid honom. Han känner av min osäkerhet och kommer närmare.

- Aanii Anangikwe viskar han. Hej Stjärnkvinna.....Så vacker du är...

Mitt långa hår verkar fascinera honom då ljushyade och blonda kvinnor inte finns i hans värld. Men när jag sträcker mig fram för att röra honom kommer han mig i förköpet, bänder mina armar bakom min rygg och håller mig fast som i ett skruvstäd. Visar att det är han som bestämmer. Plötsligt känns det som om luften är laddad, hans uttryck ändrar sig och blicken blir nästan svart.

Så börjar han kyssa mig. Först mjukt och försiktigt men snabbt blir kyssarna djupare och krävande. Med en hand håller han mina handledd bakom min rygg medan han med den andra handen smeker mina bröst och masserar bröstvårtorna.

- Asabikeshiinh asubakacin, viskar han om och om igen.

Sen kupar han mina bröst igen men först utan att röra bröstvårtorna och jag stönar högt, det är så skönt!  Sen går han ner på knä, slickar och suger. Mina bröst och då speciellt bröstvårtorna och vårtgårdarna är väldigt känsliga och det blir ganska enkelt för mycket. Orgasmen kommer rullande utan förvarning och jag skriker högt! 

Han kysser mig igen, hårt och girigt och jag stönar ut sista resten av orgasmen i hans mun. Tycker det känns så enormt upphetsande! Känslan att vill ha mig så mycket. Hans tunga djupt i min mun. Känna hans doft och ansikte mod min känsliga hud. Hans krävande fingrar låst runt min nacke.....

Han ger mig tid att landa, släpper greppet om mina handledd och lägger mig på rygg i sängen. Lägger sig över mig men stöttar upp sig på armbågarna, tittar ner på mig och tvingar mig med sina knän att sära på benen. Hans tunga glider lugnt vidare neråt, över magen och ner till mitt bultande och svullna kön. Jag känner att jag är så våt så det rinner.... När han sätter tungan direkt på klitoris kan jag inte låta bli att skrika av upphetsning. Det är bara så skönt. Sluter ögonen och försöker så gott jag kan hålla tillbaka orgasmen för denna njutningen är helt underbar....

Hans tunga pressar mot slidöppningen och pular mig med tungspetsen. Sen låter han tungan glida sakta uppåt - och plötsligt går han till direkt angrep på klitoris. Slickar, suger och när han samtidigt trycker fingrarna i min svullna inre - då begraver jag fingrarna i hans långa, korpsvarta hår - och kommer igen! 

- Asubakacin, anangikwe, asabikeshiinh...... viskar han mig i örat. Hans röst är mjuk, djup och maskulin. 

Nu kan jag inte vänta längre - smeker honom hela vägen från axlarna, över revbenen, dom vältrimmade magmusklerna - och tar tag i höftskynket som glider av med det samma. Ååååhhhh...... Gud.... Påstå att hans kuk är normalstor skulle vara ren underdrift.... 

Jag vet att jag vill bli fyllt ut som aldrig någonsin tidigare. Försatsen blandas rikligt med min egen väta och för att reta mig, låter han ollonet glida fram och tillbaka mellan blygdläpparna. Och varje gång när han nuddar klitoris, tåras ögonen och jag håller på att fullständigt explodera. 

Äntligen känner jag kuken mot slidöppningen och denna gången stannar han och pressar ollonet in. Sakta men säkert tänjer hans stora kuk mitt trånga inre. Det är trångt!!! Rejält trångt!!! Men han trycker sig längre och längre in för varje stöt medan jag växlar mellan att stöna och flämta. Äntligen bottnar han och väntar sen ett litet tag så jag hinner vänja mig. Sen drar han sig nästan ut, stöter in i mig igen och sätter sig upp samtidigt som han drar mig upp till sig med kuken fortfarande djupt inne i mig. Guidar mig till att rida honom, långsamt.  

Men jag får inte mycket tid till att vänja mig vid hans jättekuk, nu börjar han röra sig. Först i rätt lugn tempo, sen snabbare. När han bottnar flämtar jag till och skriker då det gör ont - men samtidigt är det på något sätt helt underbart skönt.... 

Hans stora starka händer smeker hela min nakna kropp, växelvis tar han tag i min nacke för att kyssa mig och sen glider händerna ned längs min rygg och ner till rumpan som han kramar om, lyfter mig halvvägs upp och för varje stöt trycker han kuken djupt in i mig. Svetten droppar och ränner längs med ryggraden, huden knottrar sig och det känns som att jag håller på att sprängas i bitar. Han stannar upp och låter mig flämta och stöna samtidigt som han tvingar mig till att hålla ögonkontakten. 

Men plötsligt drar han sig ut och vänder mig om så jag ligger på knä med axlarna och huvudet på kudden - och så tar han mig bakifrån medan han håller hårt om mina höfter. Jag skriker högt medan han knullar mig hårt och näst intill obarmhärtigt. Han trycker mig ner i madrassen och när kuken träffar ett speciellt känsligt ställe inuti mig skriker jag högt. Mina skrik triggar hans lust och när han känner hur jag krampar om honom tar han tag i mina axlar och vrålar högt medan han sprutar en helt enorm sats djupast i mitt inre. 

Att denna stora, starka krigaren vill ha mig så mycket - jag är nästan 30 cm kortare, hans överarmar är tjockare än mina lår. Storleksskillnaden på oss är enorm. Och just det tänder mig något helt oerhört, den känslan fick jag allerede första gången jag såg bild på honom på Tzutujiltemplets vägg och förlorade mig i fantasi om hur det skulle vara att älska med honom. Nu vet jag...... 

Och fullständigt utmattad sjunker jag ihop på sängen. Jag är totalt slut...

------------------------------- 

Epilog. 

När jag vaknar är det morgon och dom första solstrålarna lyser upp Drolginiabergen. Herregud..... för en häftig dröm. Eller inte.....???? För på min överarm sitter det ett guldarmband som jag inte känner igen.....

15 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

Gardintroll

Äntligen lite sci-fi! Applåder och bockningar!

27/2, 2022 kl. 01:08

#3

RuterEss

Du tog mig till platsen mellan dröm och verklighet där precis ALLT kan hända. Tack!!!

Lite synd att det är dags att vakna ;-)

16/2, 2022 kl. 06:02

#2

MartinL

Tack för en härlig stund.
Har väntat på att du kommer med nytt och det var värt att vänta på.
Men nu behöver du inte dra ut på plågan utan skriva raskt fortsättning.

15/2, 2022 kl. 19:37

#1

John

Fantastiskt bra, underbart! Det finns mycket att utforska i ämnet och du gör det extremt fint och bra. Fångar min fascination för ett ämne jag inte annars uppskattat lika mycket som dina verk som bara är ännu ett i raden av fantastiska noveller.

14/2, 2022 kl. 12:55