Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

1/3, 2022 kl. 08:10, av trekkie

Bastun

Del 3 av 3 i serien Hur jag växte upp och blev man

Tredje delen av mina tidiga tonår och hur saker kan bli då det det begav sig.

Äntligen var det dags. Nu i mitt 15:e år var jag ju tekniskt sett laglig, och kåtare än aldrig förr.

Sommaren var här och höskörden nalkades, med allt vad det innebar. Typ bastubadande fruntimmer och fulla gubbar...

Det gångna året hade jag smidit ränker och planerat noga inför detta, jag hade till och med lyckats göra en del små ”förbättringar” på kärringbastun. Under hösten och vintern hade jag med hammare och såg och spade och en ung mans tjurskalliga envishet modifierat bastun så att den nu hade dels ett dolt stråk man kunde närma sig utan att bli sedd, och även en dubbel panel på ena gaveln där man med lite vilja kunde pressa sig in och höra till och med mössen inne i den kalla bastun. Tyvärr gick det inte att få till ett titthål utan att det skulle bli uppenbart, så jag fick nöja mig med att lyssna.

Så kom ögonblicket jag väntat på. En kväll efter slåtter och middag så var det dags för kärringarna att basta. När de alla var samlade i bastun skred jag till verket. Fort smög jag mig fram till bastun och så ljudlöst jag förmådde klämde jag mig in mellan panelerna.

Belöningen var omedelbar. Jag kunde höra allt som sades i detalj. Dock hade jag förbisett en liten, men ganska viktig detalj: Värmen. Det blev väldigt varmt där mellan panelerna, då all läckvärme från bastun gick ut i mitt spionutrymme. Nåja. Det fick det vara värt.

Hela den första kvällen hörde jag kvinnorna prata om allt mellan himmel och jord, mycket om familjer och aktuella händelser, handarbeten och matförvaring och tillagning, men inte en enda snaskig detalj. Jag stod där och svettades och väntade på att alla kvinnorna skulle avlägsna sig innan jag kröp fram. Lite modfälld och väldigt, väldigt varm gick jag lätt yr och uttorkad genom skogen till min moppe och åkte till Gunnar och Linnea, där jag sov denna sommaren av praktiska skäl.

När jag som bäst låg där och grubblade på loftet hör jag någon i trappen, och Linnea kommer upp. Iklädd bara nattsärken så syns hennes fantastiska bröst svängande fritt under det flamsiga tyget. Hon ler lite och säger att Gunnar är stupfull, så inte ens märren får kuk ikväll. Hon drar av sig särken och innan den landat på golvet står min kuk stenhård. Hon kryper ner i min säng och utbrister:

- Oj vad varm du är! Har du feber?

Jag mumlar något om att det inte är feber men jag är glad att hon är här, lite svårt göra sig hörd med ansiktet begravt i jättepattar.

Hon griper min kuk i ett fast , men inte hårt grepp, och börjar sakta runka mig medan jag går loss på hennes bröst och stora bröstvårtor.

Hon flyttar sig upp på mig och sjunker med ett litet stön ner på min kåtpåle. Hon sitter stilla där och bara ser på mig med ett litet leende, tittar utforskande i mitt ansikte och mina ögon, innan hon sakta börjar röra sig upp och ner på min kuk.

- Den är så perfekt, suckar hon. Varken för stor eller för lite, och med precis rätt böj så det kittlar lite extra. Hon rider i sitt eget tempo och jag är hänförd av hennes bröst, hennes vackra, lite fårade ansikte, hennes leende och den fantastiska fittan som kramar och slaskar runt min kuk. Det blir ett långt, långsamt och väldigt intimt samlag. Den enda nackdelen med hennes bröst är att det blir lite svårt att kyssas när hon rider. Men det är inte hela världen. När jag kommer så tar det bara några juck till innan även Linnea kommer. Vi ligger där i varandras armar och andas tungt, men inte flåsande, och bara är i ögonblicket.

Linnea rullar av mig och tittar djupt i mina ögon. Aningen förläget säger hon sedan:

- Jag tror bestämt att jag älskar dig också. Trots att jag är gammal och du bara är en spoling. Du har något speciellt som jag inte kan undgå attraheras av. Du är annorlunda.

Jag blir lite förlägen av det oväntade smickret, och mumlar bara något till svar om att hon minsann inte är så dålig heller och att jag älskar henne med.

Vi säger inte mer innan vi somnar i varandras armar.

När jag vaknar vid femtiden har hon redan gått ner till sitt, och jag kan förnimma en svag doft av kaffe och varmt bröd.

Vid bordet ser Gunnar ut som han gått genom halmhacken och är inte vidare munter, bakfull som ett as, så frukosten äts i tystnad. När gubben sedan vinglat ut i morgondimman skakar Linnea lite lätt på huvudet och börjar plocka undan från bordet. Jag kliver upp till henne och kysser henne djupt och säger tack för frukosten innan jag går ut till gubben för morgonbestyren på gården.

Dagen förflyter som vilken annan dag som helst, med slåtter och hässjning och allt annat som brukar ske, och när det sedan är dags för full dag, i dubbel bemärkelse för gubbarna, och middag med tillhörande bastu så är det dags för mig att spionera igen.

Processen upprepas med mitt smygande och pressande in bakom panelen. Idag hade jag i alla fall kommit på att ha med mig en flaska vatten och lämnade jeansjackan på moppen.

Idag blev det jackpot. Min lön för mödan rasslade in på informationskontot.

Jag fick höra hur Gördis beklagade sig att hennes gubbe Anton aldrig fick den att stå nu för tiden och blev elak när han drack, därav hennes blåmärken. Hon hade inte ramlat.

Olga, min ena moster, hade knullat i ett dike med Johannes, som var gift med min andra moster Maria. Maria i sin tur skrattade bara och berättade att hon och Olgas gubbe Erik hade knullat på hölogen samma dag. Det blev en del, stundtals ganska hetsiga, stundtals under enorma skrattsalvor, mycket beskrivande och ingående diskussioner om de olika karlarnas utrustning och prestationsförmåga. När Linnea fick frågan om Gunnar berättade hon väldigt frankt om hans jättekuk, hur han föredrog hästen och hur hon hade en ung älskare. Mycket ung. Det sista gav upphov till en del uppståndelse, men trots påtryckningar sade hon inte vem. Gördis flikade in något i stil med ”att det vore inte så dumt” men att Anton skulle med all sannolikhet slå ihjäl både henne och den hon låg med om det uppdagades.

Så förflöt kvällen, och jag fick lära mig en hel del om hur kvinnor tänker och funderar runt sex och samlevnad och relationer, vad som uppskattas och vad de bara ser på med mild avsky och löje.

Det visade sig ganska snabbt att många av mina föreställningar om vad manlighet var, mest var till förtret och löje bland kvinnorna.

Den natten sov jag hemma med mina föräldrar i stan och låg länge in på småtimmarna och grubblade på kvällens nya insikter. Nästkommande tre dagar regnade det nästan oavbrutet så slåttern gick i stå. Fjärde dagen slutade det regna och en fin torkvind tog fart istället bland växlande molnighet så slåttern var strax igång igen.

De kommande dagarna på vallen såg jag till att hålla mig nära Gördis och pratade så mycket jag kunde med henne. Jag tänkte mycket på hur de hade pratat i bastun om vad de uppskattar hos en man, så jag slog på stora charmoffensiven, och det verkade nog som att hon började tina upp lite och blev både gladare och förtroligare.

Fram emot kvällen dag två på vallen, en fredagkväll icke desto mindre, så berättade jag för Gördis att jag brukade sova över hos Linnea och Gunnar, då jag jobbade där lördag och söndag, och undrade om hon inte kunde komma på kaffe någon kväll då det blev lite trist för Linnea att Gunnar aldrig var social och bara sprang i stallet om kvällarna. Jag kunde ana en lätt rodnad på hennes kinder när jag sade det sista, men den försvann ganska fort igen. Jag log lite invärtes.

Hon sade att det kanske hon skulle ta och göra efter kyrkan på söndag.

Söndagen kom, och på eftermiddagen kom Gördis på kaffe. Linnea och Gördis pratade länge och väl och klockan blev skymning innan Gördis väl begav sig hemmåt. Senare på kvällen kom Linnea upp till mig och vi pratade lite om Gördis. Hon hade det inte lätt med Anton. Inte alls. Hon fick ganska regelbundet stryk, men han slog aldrig henne i ansiktet så det syntes ju inte. Linnea och Gördis trodde båda att det berodde på att Anton var impotent för det mesta, och när han väl fick upp den var den så liten och sprutglad att de hant knappt börja innan det var över. Gördis hade aldrig fått orgasm annat än med sina egna händer. Sedan släppte vi ämnet och började istället koncentrera oss på varandra. Det blev ett lite halvhjärtat samlag denna gång, då vi båda var lite brydda över Gördis situation.

Det gick ett par dagar, och sedan kom Gunnar hem en kväll med ett rejält blåöga. Det visade sig efteråt att gubbarna hade fått nys om Antons fasoner mot Gördis, och det föll inte i god jord. I bastun på kvällen efter lite brännvin hade Gunnar konfronterat Anton, som hade sopat till Gunnar. Detta resulterade i att alla gubbarna flög på Anton och spöade skiten ur honom fullständigt och rejält.

Anton fick i fortsättningen reda sin egen slåtter och var inte välkommen i byalaget längre.

Dagen efter kom inte Gördis heller, så kärringarna åkte över till deras gård och fick då veta att Anton hade tagit ut sitt nederlag i bastun på Gördis samma kväll, så hon var nu på lasarettet.

Det blev mycket dålig stämning i byn efter detta och resten av slåttern blev väldigt sansad och effektiv, då ingen längre var särskilt intresserad av att socialisera. För min egen del tyckte jag det var trist att förlora Gördis i byalaget, Anton saknade ingen av oss. Mina nattliga möten med Linnea stannade av lite, till och med Gunnar höll sig på mattan, I mitt hormonstinna sinne tänkte jag att äventyrens era var över och började lite smått resignera. En vecka senare var det mesta av slåttern övern och de flesta började återvända till sitt. Livet återgick till en stilla lunk, och jag runkade som aldrig förr.

Så en söndag eftermiddag, när Linnea och Gunnar kom hem från kyrkan satte de sig vid middagsbordet och berättade att de skulle skiljas. Jag blev helt paff, det hände liksom inte på den tiden i den kulturen. Gunnar tog till orda och berättade att han nog egentligen aldrig älskat Linnea, men det var så man gjorde och förväntades göra. De hade sina barn, och de var vänner, men inte mer. Sedan spännde han ögonen i mig och sade:

- Med tanke på hur ni knullat är det väl ingen dålig sak att vi skiljs åt.

Jag dog. Jag tänkte att nu är det klippt, han tänker slå ihjäl mig och gräva ner mig i gödselstacken.

Jag blev helt matt och paralyserad.

Tystnaden var tryckande en stund sedan fortsatte han något mildare i tonen:

- Nå, jag har ju märren och det är väl inget som folk tycker vidare om heller. Jag ska inte vara dömande eller fördömmande. Det vi pratar om och gör här på gården behöver ingen annan veta något om. Så säger vi inte mer om det.

Jag kände livet sakta återvända och sneglade på Linnea. Hon såg allvarlig ut, men hennes ögon tindrade lite. De berättade sedan att Gunnar skulle flytta ut i drängastugan vid stallet, medan Linnea skulle stanna i boningshuset. De skulle fortsätta äta ihop som vanligt, men i övrigt var de nu två egna individer som var fria att göra vad de ville.

Den kvällen, efter att Gunnar kommit in från stallet igen och släkt lampan i stugan, kom Linnea upp till mig.

- Nu behöver du inte längre ligga här uppe, sade hon. Kom ner och ligg i min säng hellre.

Jag var inte nödbedd. Men innan vi kommit till hennes sovrum var vi på varandra. I trappen ner började vi tafsa på varandra, och sedan i köket blev tafsandet hångel, som sedan urartade till att jag tog Linnea bakifrån över köksbordet. Hårt och passionerat, och vi båda stönade högt nu när vi inte längre behövde smyga med vårt knullande. Detslaskade och formligen stänkte om oss när vi båda kom i sprutande orgasmer. Efter lite andhämtning och kyssande och smekande, tog vi oss på skakiga ben till hennes säng. Men redan efter femminuter var jag på henne igen med en stenhård kuk som bara ville mer och mer och mer. Den natten knullade vi säkert fem gånger, och sov stötvis. Jag har nog än idag inte upplevt en likadan natt av rå, ohämmad lust och passion. Sista veckan på sommarlovet det året spenderade jag med kuke i Linnea nära nog konstant. Vi gjorde inte annat än knullade åt och sov. Till och med Linnea var hänförd över hur hon orkade, över vad hon saknat i alla dessa år och hur fantastisk sex vi hade.

 

Sedan började skolan om. Första året på gymnasiet...

12 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

Segemale

Nice! Du får mer än gärna fortsätta…

1/3, 2022 kl. 16:06

#1

Segemale

Nice! Du får mer än gärna fortsätta…

1/3, 2022 kl. 16:05