Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

3/4, 2022 kl. 17:45, av RuterEss

En natt. Bara en enda.

Två själar, långt ifrån varandra, men med en gemensam fantasi. Som måste förbli just det. En fantasi. (Redigerad 19/4 2022)

 

Prolog


Allt började med att jag, för nästan ett och ett halvt år sedan, kommenterade din första novell på sajten där vi båda var medlemmar. Och eftersom jag var van, från den gamla sidan jag tillhört, att allt tog löjligt lång tid, så skickade jag även ett meddelande för säkerhets skull.

Min kommentar lades upp direkt och ditt svar kom i det närmaste omgående. Lite kortfattat, för all del, men ändå glatt och trevligt. PM följde på PM och snart hade vi gått över till mejl och vidare till chatt.

Där diskuterade vi allt från stjärntecken till novellskrivande och relationer. Du berättade, efter en tids chattande, ditt livs historia. En berättelse om kärlek, ljus, mörker och förlust och det tog inte lång tid innan det bildades ett märkligt band mellan oss. Vi kastade våra ”nick” och presenterade oss med förnamn.

 

Du delade inte bara med dig av ditt liv. Du bjöd mig också på en inblick i en värld som jag tidigare bara sett på film. En spännande, och ibland farlig, värld. Efter det att du avslöjat dina preferenser så skrev du en ny novell, en novell som jag fick en idé till en fortsättning på. Vi bollade lite fram och tillbaka och en novell blev två , tre, en fjärde på gång. Många gånger berömde du mig för mitt skrivande och jag kunde inte skriva nästa del fort nog.

 

En känsla började ta form inom mig. En känsla lik den ”han” i novellen kände. Det räckte inte med att klä det du ville ha i ord. Jag ville ge det till dig på riktigt. Se dig. Röra vid dig. Höra dina andetag. Känna din doft. Men kunde jag? Skulle jag? Borde jag? Svaret på de frågorna var givetvis ”Nej!”. Och ändå så gnagde den där känslan inombords.

 

Men så kom möjligheten att kanske ... kanske ändå … . Jag blev skickad på tjänsteresa. Platsen var ett konferenshotell vid kusten i samma landskap som du bodde. Det var allt jag visste … vilket landskap du bodde i, inte exakt ort eller adress. Jag berättade för dig var, och när jag skulle vara där. Väntade sedan. Och hoppades. Kunde du? Ville du? Det var trots allt skillnad att ha en dröm, en vision, en fantasi, och att sedan se verkligheten, med sina skavanker och tillkortakommanden. Någon dag senare svarade du. Du ville. Men det fanns villkor. Villkor jag mer än gärna mötte.

 

En natt. Bara en enda.
 

När jag kommer till hotellet så är det tidig eftermiddag. Kursen börjar inte förrän imorgon, så jag har kvällen fri. Jag ställer mina saker i ordning och förbereder rummet. När det är färdigt så går jag ner i lobbyn. Väntar. Tvivlar. Skall du komma? Har du backat ur? Efter ett par timmars väntan så står du plötsligt där, framför mig, vid receptionsdisken. Jag är osäker först, men när jag ser den långa blonda flätan blir jag säker. Det är du. Du vänder dig om. Allvarsam, men ändå leende, möter du min blick och tar några dröjande steg mot mig. Du drar efter andan.

– Är du verkligen säker på det här?

Din fråga är befogad. Vi har båda sagt, redan från början, att det inte funnits någon plan att träffas på riktigt. Mycket står på spel. Risken att såra eller bli sårad är påtaglig. Inte bara oss själva utan även andra. Personer i vår närhet. Personer vi håller av. Ändå står vi nu här. Båda två. Jag bara nickar. Vi går mot mitt rum under tystnad, men du tar min hand. Vid hotellrummets dörr stannar vi. På dess andra sida finns ingen återvändo. Du viskar.

– Du vet vad du skall göra.
– Jag vet.

 

Vi har kommit överens om hur det här skall gå till. Åtminstone i början. Sedan ligger allt i mina händer. Vi stiger in och du stannar mitt på golvet. Jag börjar klä av dig. Plagg efter plagg landar på golvet, på stolen, i fåtöljen och snart står du, så som Gud skapat dig, naken för min blick. Jag tar fram ett långt svart sidenband och lägger det, i dubbla lager, över dina ögon och knyter bakom din nacke.


Jag klär snabbt av mig även jag. Sedan tar jag din hand och leder dig till sängen, som jag dragit ut mitt på golvet för att kunna röra mig fritt runt dig, hjälper dig upp, lägger dig till rätta och placerar en kudde under din rumpa och korsrygg innan jag tar fram repen, handfängslen och ankelmanschetterna.

 

När jag är klar ser jag på dig och tänker på hur du beskrivit det. Det är så här du vill ha det. På sängen. Med huvudet hängande ut över kanten. Ögonen förbundna. Fjättrad. Utfläkt. Blottad. Sårbar men också omhändertagen, på en och samma gång.

 

Mina fingertoppar smeker dina läppar, din hals, ner över brösten med de styva bröstvårtorna. Ser och känner bröstkorgens hävning. Din spänning. Upphetsningen. Magens rörelser när mina fingrar förflyttar sig ner till ditt venusberg. Hur du lyfter ditt bäcken för att möta mig. Bjuder in mig.
 

Jag böjer mig längre fram. Stödjer mig med en hand vid din sida. Min svullna lem nuddar helt lätt din nästipp. Jag sträcker mig ännu längre fram. Känner din väta mot mina fingrar. Följer skåran framåt, neråt. Delar könets kronblad från varandra. Hittar din väntande öppning.
 

Känner din tunga glida, kall och våt, längs mitt skaft. Din varma andedräkt mot min rakade pung. Mina fingrar glider in i dig i samma ögonblick som dina läppar omsluter mitt ollon.
 

Du är våt. Väldigt våt. Det rinner om mina fingrar när jag rör dem in och ut i dig. Du rör dig under min hand. Följer dess rörelser. Försöker möta den. Få mer. Gradvis gör jag dig till viljes. Gräver mig in djupare. Hittar den magiska inre platsen. Känner den skrovliga ytan. Hur svullen den är. Redo. Kröker mina fingrar hårt och gnider. Samtidigt känner jag hur jag glider djupare och djupare in i din mun. Ner mot ditt svalg.

 

Jag pullar dig snabbare och snabbare. Du stönar, sörplar och sväljer. Så känner jag ditt inre dra sig samman om mina fingrar. Ditt lustfyllda stön fortplantar sig genom skaftet och får hela mitt underliv att vibrera. Vilja ha mer. Vilja ge efter. Men inte nu. Inte ännu. Jag drar sakta ut mina fingrar. Reser mig upp och tar ett steg bakåt. Glider ur din mun. Det är inte dags för mig ännu.

 

 

Jag ser på dig för ett ögonblick. Din första orgasm är på väg att klinga av. Bröstkorgens hävning är inte lika markant. Din andning är lugnare. Jag går bort till min väska. Där har jag lite fler saker jag tagit med mig. Ett par bröstklämmor sammanlänkade med en lång kedja. En choker i läder med tillhörande koppel. En flogger.

 

Jag väljer bröstklämmorna. Väger dem och kedjan i min hand. Låter kedjan släpa över din bara mage och lägger dem sedan vid din sida. Efter orgasmen har dina bröstvårtor återtagit sin normala form. Med händerna smeker jag dem, masserar dina bröst, och din kropp reagerar omedelbart. Nipplarna styvnar sakta och står snart stenhårda rakt ut igen. Jag fäster klämmorna, en på vardera. Du flämtar till när du känner trycket och du rör otåligt på underlivet. Jag rycker lite i kedjan, ökar spänningen, och du stönar lågt av den inte så kraftiga men plötsliga smärtan.

 

Nu är det dags för floggern. Även den väger jag i min hand. Balanserar den. Granskar den. Det långa, vackert snidade, blankpolerade handtaget i svart ädelträ, format likt en erigerad penis. De lika långa, smidiga, tunt skurna remmarna av mocka, som kan både smeka och orsaka smärta. Jag önskar för en sekund att du nu kunde se den. Få veta vad som väntar. Men jag tror nog att du anar. Du har varit med förr.

 

Jag går till din fotände. Sänker floggern. Låter dess tunna remmar nudda ditt skinn. Går sakta längs din vänstra sida. Släpar den mjuka mockan över din hud. Upp längs ditt ben. Över höften, magen, bröstet, ditt ansikte. Jag ser din bröstkorg. Dess hävning. Din upphetsning. Jag fortsätter runt din huvudände och ner längs din högra sida. Ditt skinn knottrar sig av beröringen. Fryser du? Det kan inte vara möjligt. Luften är varm.

 

Men ändå. Din hud knottrar sig. Din kropp talar till mig. Talar till dig. Talar om för dig vad jag har i min hand. Din andhämtning är grund. Avvaktande. Spänd. Du väntar. Hoppas?

 

 

Det första rappet landar på din höft. Tillräckligt hårt för att kännas. Du rycker ofrivilligt till. Samtidigt spelar ett leende i din ena mungipa. Nästan lite triumferande. Du visste det. Förväntade dig det. Välkomnar det. Slag två och tre landar på dina, av klämmorna, redan ömmande bröst. Du drar häftigt efter andan. Knappt hinner du andas ut innan det fjärde slaget träffar din andra höft, följt av ytterligare två på dina lår.

 

Jag förflyttar mig. Arbetar mig neråt. Träffar dina smalben. Ytterligare ett par på låren och några på brösten, vars hud nu har fått en lätt rodnad. Ett rapp träffar ditt helt hårlösa venusberg. Du stönar till. Av smärta? Eller av lust? Kanske båda. Troligen båda. Definitivt lust. Jag ändrar slagvinkel och låter de tunna remmarna drabba ditt sköte. Jag vet att du har förväntat dig det. Ändå är din reaktion kraftig. Nästan som ett skrik, fast bakom slutna läppar, sammanbitna käkar. Ett slag till. Ett lustfyllt stön tränger upp ur din strupe.

 

Jag håller floggern stilla över venusberget. Låter de mjuka remmarna bara nudda ditt skinn. Flyttar den till din halsgrop. Sänker den. Drar den sakta neråt genom klyftan mellan dina bröst. Ner över magen. Lägger sedan handtaget på madrassen, mellan dina ben, med läderremmarna följsamt vilande upp över ditt sköte.

 

 

Borta vid väskan hämtar jag en flaska glidmedel. Jag vet ju att du är riktigt blöt, men vill ändå minimera risken för obehag och skador. Jag tar upp floggern och smörjer grundligt in handtaget. När jag är nöjd tar jag den och håller dess ände mot din öppning. Du flämtar till när du känner glidmedlets kyla. Samtidigt rör du din underkropp emot den. Små rörelser är allt du förmår. Men ändå rörelser. Upp och ner. Känner på den. Vill ha den. Dina blygdläppar glider på varsin sida om den. Söker omfamna den.

 

Jag ändrar vinkeln och pressar den varsamt mot din öppning. Den långa staven börjar genast glida in. Sakta sakta tar du emot den. Dina blygdläppar följer det snidade mönstret. Känner träkukens ådring. Den tar i botten och jag börjar sakta dra ut den igen. När den tjockare änden är på väg att lämna din kropp känner jag hur du håller emot. Gör motstånd. Vill inte släppa. Jag börjar driva den inåt igen. Snabbare den här gången. Jag hör dina ljud. Hör hur du njuter. Ljudet driver på mig. Hetsar mig. Vill få dig att komma.

 

Jag rör staven i korta snabba tag ut och in. Inte för djupt. Vill inte slå i botten och ge dig obehag. Bara kort snabba tag. Lägger min fria hand på ditt venusberg. Trycker lite lätt. Låter tummen leta sig ner mot din springa. Hittar din klitoris och börjar massera. Jag börjar röra staven snabbare, tummen snabbare. Dina andetag blir allt grundare. Du flåsar med öppen mun, kastar med huvudet fram och tillbaka, rycker i dina rep tills du stelnar som i kramp, med sträckta linor, och ett nästan djuriskt läte stiger ur din hals samtidigt som din kropp börjar skaka okontrollerat och en kaskad av klar vätska träffar min hand.

 

 

Jag tar ett steg tillbaka. Ser på dig. Ser hur orgasmen sakta klingar av. Ser hur staven, som du fortfarande har inuti dig, rör sig mindre och mindre av din slidas kramper. Till sist är du stilla. Jag drar ut floggerns handtag ur ditt sköte. En stor blöt fläck syns tydligt på lakanet mellan dina ben. Vi får nog sova på golvet inatt. Men vi är inte klara än.

 

Från väskan hämtar jag chokern och kopplet. Varsamt spänner jag fast den breda läderremmen runt din hals. Ser noga till att den inte sitter för hårt och fäster sedan kopplets karbinhake i den blanka öglan framtill. Sedan lossar jag repen från dina hand- och fotfängsel och hjälper dig upp i sittande. Så tar jag dina händer och kopplar ihop dem framför dig, och med ett lätt ryck i kopplet signalerar jag att du skall ställa dig upp.

 

Lyhörd för mina signaler ställer du dig genast upp. Väntar. Väntar på vad som skall komma härnäst. För ett ögonblick lämnar jag dig. Blind och ovetande. I min väska har jag tagit med en sådan där anordning som man klämmer fast ovanför en dörr för att fästa träningsredskap i. Jag fäster den ovanför badrumsdörren. Sedan återvänder jag till dig, tar kopplet och leder dig mot dörren.

 

 

Väl framme där tar jag dina händer och gör fast dem i karbinhaken som hänger ner en decimeter från dörrkarmen. Dina armar är inte helt sträckta så jag kan flytta dig något bakåt. Sedan sparkar jag lite lätt på insidan av dina underben som en signal att du skall flytta isär fötterna. Du lyder utan minsta tvekan. Med benen brett isär böjer du dig ännu mer framåt. Hänger i armarna. Svankar. Blottar ditt, av dina safter, glimmande sköte mot mig. Ber mig ta.

 

Jag runkar min kuk lite lätt. Den är inte riktigt så hård som den var för en stund sedan, men den fylls snabbt. Gnider den upp och ner mellan dina blöta blygdläppar. Delar dig. Hittar din öppning och tränger sakta in. Med en hand på din höft, och den andra inlindad i kopplet och din fläta, gör jag min första stöt. Du stönar till. Jag undrar för en millisekund om det gjorde ont, men märker att du villigt möter min nästa. Tar emot mig. Hälsar mig välkommen. Kramar min kuk med dina fittmuskler.

 

Jag börjar röra mig in och ut i dig. Med ett stadigt tag om din höft med ena handen, och med din fläta och kopplet lindade hårt om den andra, trycker jag på i ett bestämt tempo. Mina höftben slår mot dina skinkor. Din fitta slaskar runt min kuk. Min pung daskar mot din öppning varje gång jag bottnar i dig. Och varje gång jag gör det känner jag ett ryck, en skälvning i ditt inre. Du kramar om mig. Smiter åt om mig. Söker hålla mig fast där inne varje gång jag vänder utåt.

 

Det är nu jag känner hur din orgasm byggs upp. Hur du blir ännu trängre. Kramperna som avlöser varandra. Till sist drabbar den dig. Jag kan knappt röra mig. Varken framåt eller bakåt. Men jag fortsätter. Samma tempo. Använder de få millimeter rörelseutrymme du ger mig. Knullar dig genom orgasmen, som sakta klingar av. Du kramar inte lika hårt om mig, så jag kan fortsätta. Fortsätta ta. Fortsätta ge.

 

Du andas tungt. Din rygg blänker av svett. Musklerna spelar under huden på dina armar när du krampaktigt håller dig uppe. Ditt huvud vill falla tungt framåt men hålls uppe av mitt tag i flätan. Du flåsar. Kvider. Stönar. Ditt kött vibrerar. Kokar. Åter börjar ett tryck byggas upp runt min lem. Ännu ett klimax närmar sig. Och denna gång skall jag följa dig på den våg som nu rullar in. Lyfter oss. Sveper oss med. Drar oss djupt ner i mörkret. Högt upp i ljuset. Två hjärtan. En puls. Bultande kött. Pulserande kön. Förenade. Sammansmälta. Det går inte att säga var jag slutar och du börjar när vi slår ihop en sista gång och kommer med ett vrål.

 

 

Vi står helt stilla. Du håller dig i bojorna. Jag håller mig i dig. Andas. Samlar kraft. Jag släpper din fläta och ditt huvud faller sakta framåt. Pustar ut. Dina andetag blir lugnare. Du stönar till när ditt inre ännu en gång kramar om mig. Jag tar ett steg bakåt och glider ur dig. Så hjälper jag dig att ställa dig rakt, för att lätta trycket på dina armar. Svetten pärlas på din hud. Rinner i rännilar nerför din rygg. Jag går runt dig, lossar dig från kroken över dörren. Leder dig sedan med kopplet ut i rummet igen. Stannar mitt på golvytan. Tar ett glas fyllt med vatten och bjuder dig att dricka.

 

Du låter de svalkande dropparna skölja din strupe. Vederkvicka dig. Rosor framträder på dina kinder och ett leende spelar på dina läppar. Utan att jag ber dig går du ner på knä framför mig. Trevande med dina fjättrade händer söker du min lem. Jag tar ett steg närmre. Du finner den och för den mot din mun. Slickar den ren från våra gemensamma safter. Suger den. Hårt. Hungrigt.. Målmedvetet. Tills den åter börjar resa sig, svälla i din mun. Då blir du mer smeksam. Lekfull.

 

Din tunga spelar vid ollonsträngen. Leker med den. Roterar runt längs flänsen. Du kysser ollonets topp. Din tungspets träffar urinöppningen och skickar en ilning genom min kropp som känns ända upp i hårbotten. Dina händer söker sig framåt. In mellan mina ben. Smeker min pung. Mellangården. Griper och kramar mjukt mina testiklar samtidigt som du öppnar munnen och låter min kuk glida in. Djupt. Ännu djupare. Jag hör hur du kämpar för att få plats med så mycket som möjligt av mig. Känner hur jag nästan är nere i ditt svalg innan du ger upp. Drar dig tillbaka. Släpper mig.

 

 

Jag sträcker kopplet och drar dig upp. Framför mig står du nu åter och väntar. Väntar på mitt nästa drag. Jag börjar med att lossa kopplet. Chokern låter jag sitta kvar. Sedan kopplar jag loss dina händer, men manschetterna låter jag vara. Likaså bröstklämmorna med kedjan, och bojorna vid dina fotleder. Lika mycket som de tidigare var fängsel, lika mycket är de nu dina smycken. Sist av allt tar jag av din ögonbindel.

 

Du blinkar lite. Trots att det inte är särskilt ljust i rummet så måste dina ögon vänja sig efter att ha varit i totalt mörker. Sedan ser du på mig. Nästan igenom mig. Du ler. Jag sträcker ut en hand och lägger den mot din kind. Du tar ett steg emot mig. Min hand glider in bakom din nacke och jag drar dig intill mig. Kysser dig. Ditt gensvar lämnar inget utrymme för tvekan. Du kastar dina armar om min hals. Trycker din kropp emot min. nästan klättrar på mig. Kan inte komma nära nog.

 

Jag slår mina armar om dig. Lyfter dig och bär dig bort till sängen där jag lägger ner dig. Flyttar dig varsamt så att du ligger en bit in med överkroppen, men med benen utanför kanten. Jag reser mig upp. Ser på dig. Ler. Du ler tillbaka. Väntar. Så går jag ner på knä bredvid sängen. Särar dina ben. Låter mina händer följa insidan av dina lår. Upp. Närmare ljumskarna. Din andning är kort. Otålig. Fylld av förväntan. Men mina händer fortsätter inte högre upp. Jag trär in dem under dina ben. In under din rumpa. Lyfter dig närmare kanten och benen upp över mina axlar. Kysser insidan av ditt ena lår.

 

Du rycker till när mitt skägg kittlar din hud, men du stoppar mig inte. Drar dig inte undan. Snarare trycker du mig närmare med dina hälar. Driver mig framåt. Stakar ut vägen. Anger målet för min färd. ”Det är hit du ska. Nu”. Och jag låter mig gärna ledas. Mitt mål är det samma. Och snart är jag där. Känner din värme. Hettan som strålar från din kropp mot mitt ansikte. Bara någon centimeter kvar. Jag sträcker ut tungan och låter den nudda din klitoris. Bara helt lätt. Ändå är det som om du fått en elektrisk stöt. Som om det stod en blå låga mellan den och min tunga.

 

Helt utan förvarning särar du mer på benen, lägger dina händer på mitt huvud och trycker mig mot ditt sköte. Blött. Svullet. Känsligt. Med så mjuk tunga jag kan slickar jag de yttre delarna. Känner din smak. Spetsar tungan. Delar dina blygdläppar. Öppnar dig. Känner dina händer på mitt huvud som ber mig om mer. Ät. Drick. Jag öppnar min mun och låter mig väl smaka av ditt kött. Dricker dina safter. Låter tungan spela över din klitoris. Suger in dina skinnflikar. Masserar dem med min mun, mina läppar. Suger. Sörplar. Känner hur din kropp vibrerar i mina händer. Hur du tar ett hårt tag i mitt hår och samtidigt reser ditt underliv från sängen, mot min mun, när orgasmen sveper dig med ännu en gång.

 

 

Så ligger du åter igen helt stilla. Bara andas. Ditt tag om mitt hår är fortfarande lika hårt, men du trycker mig inte längre mot dig. Jag kysser lätt din ena ljumske. Då vaknar du till. Drar mig, i håret, upp mot ditt ansikte. Stående på alla fyra, mellan dina ben, möter jag din blick. Den är allvarlig. Intensiv. Ber om att få en sista önskan uppfylld. Jag böjer mig ned och kysser dig samtidigt som din ena hand greppar tag om min kuk. Runkar den. Masserar. Drar ut mer blod i den. Jag känner tydligt hur jag åter bli stenhård.

 

Jag sätter mig upp på knä, med benen brett isär och drar dig tätt intill mig. Smeker med ollonet upp och ner längs din springa. Trycker mig in en liten bit. Drar ut igen. Drar kuken ännu en gång upp och ner i skåran. Blöter den. Trycker in igen. Bara lite. Lyfter dina ben, slår armarna om dina lår, och med dina ben över mina axlar börjar jag röra mig in och ut i dig med en gungande rörelse. Hela tiden ser jag dig i ögonen. Släpper inte din blick. Du har inte långt kvar. Jag ser det.

 

Jag har desto längre. Lugnt och taktfast gungar jag dig in i nästa orgasm. Lika lugnt tar jag dig igenom den, känner hur ditt underliv kramar, pulserar, och hur kramperna sakta avtar, bara för att byggas upp igen. I din ögon ser jag en bön. En begäran. En begäran att jag skall ta. Ta dig. Knulla dig. Komma tillsammans med dig. I dig. En sista gång denna enda natt.

 

Jag lyfter ner din ben från mina axlar, viker dem emot ditt bröst och, samtidigt som jag lägger mig framåt på alla fyra med händerna stödda vid dina sidor, klämmer fast dina smalben under mina armhålor. Ditt underliv lyfts lätt upp från madrassen och i perfekt vinkel trycker jag mig in. Dina ögon spärras upp när jag penetrerar dig. Forcerar dig. Hårt och snabbt. Jag knullar dig hårt och snabbt..

 

Hårt rammar mitt blygdben din klitoris. Snabbt gnider mitt ollon mot dina inre punkter. Svett bryter ut på min rygg. På min panna. Rinner ner i mina ögon. Men det hindrar mig inte. Som ett frustande vilddjur driver jag dig framför mig mot detta sista klimax. Gnyende, flåsande tar du emot mig. River i lakanen. Klöser mina armar. Du är inte bara nära nu. Du är redan där. Och jag är inte långt efter.

 

Din slida stramar om mitt hårda skaft. Krampar runt mitt ollon. Friktionen är outhärdlig och underbar på en och samma gång. Så känner jag hur den börjar. Känslan. Pirret som går längs ryggraden, ner via pungen och mellangården. Krampen vid kukroten, likt ett desperat försök att ändå hålla emot. Men det är omöjligt. Pungen drar ihop sig. Min kuk, som tycks växa ännu mer, formligen exploderar inne i dig, och våra röster blandas när vi båda skriker ut vår brunst. Vår extas.

 

Gryning

 

Där ute ljusnar det. En solstråle skär sig in mellan hotellrummets mörkläggningsgardiner och träffar sängen som fortfarande står mitt på golvet. Du är vaken. Vi ligger på sida och jag ser in i dina stålgrå ögon. Vi har fortfarande, inte någon av oss, yttrat ett enda ord till varandra sedan vi steg in i rummet. Du ler och bryter plötsligt tystnaden.

 

– Vet du?

 

Dina ord överrumplar mig.

 

– Nej, vad då?

– Det här skulle kunna bli en novell helt i min smak.

 

Jag ler tillbaka.

 

– Hailey. Det är det redan.

 

 

 

*** RuterEss ***

8 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

Hailey

Den håller så absolut för både andra och tredje - och många fler läsningar....

26/5, 2022 kl. 14:50

#4

RuterEss

#pappa_tomas! Vad roligt att den håller för en andra läsning :-) . Tack!!!

25/5, 2022 kl. 11:39

#3

Huldran

RuterEss! Tänk att vi vågade - jag trodde inte det skulle ske. Och allting fick Du med i novellen. Mycket, mycket bra. Tack! //Huldran.

17/4, 2022 kl. 13:45

#2

RuterEss

Tack för era vänliga ord. Det värmer och inspirerar :-)

6/4, 2022 kl. 08:41

#1

Hailey

Underbar, välskriven och så helt otroligt inspirerande.

3/4, 2022 kl. 19:17