Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

8/5, 2022 kl. 02:40, av lordcom

Kärlek, prästjävel och en ny upplevelse!

Del 2 av 2 i serien En Utmaning

Det var ingen som hoppade på utmaningen.
Min fantasi span vidare ändå.
Ber om ursäkt för alla misstag i förväg. Jag försöker att lära mig, men jag är lite seglärd.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

8 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#4

go4it666

I find the mix of languages confusing as I have to do a mental context switch every time.
Svenska så tänker jag på svenska
English I think in English.
Loved the story though

26/6, 2023 kl. 04:06

#3

Jummi

#lordcom Frugan och jag föredrar bokmålet också. Bodde i en nynorsk kommun på Sunnmöre för en del år sedan, slet som f med nynorsken då.

10/5, 2022 kl. 15:09

#2

lordcom

@Jummi
Hej!
Känner igen det. Bodde & arbetade i Norge ett tag. För min del så blandade jag inte språken direkt. Men till slut så reagerade jag inte på ifall jag pratade med en norsk eller svensk. Jag tänkte inte på ifall jag bytte språk ens.
Det var min lillasyster som påpekade både språkbyte & att jag bytte mellan utan att blinka. Men jag gillar inte riktigt nynorskan utan jag föredrar bokmålet istället.
Tack för kommentaren! Den värmde!

10/5, 2022 kl. 14:51

#1

Jummi

Ser fram till en fortsättning. Blandningen av svenska och engelska är helt ok. Själv har jag problem med att skriva på svenska. Bor i Norge sen 25 år och pratar en blandning av svenska och norska hemma + att jag skriver blandat också. Vi kallar det för svorsk.

10/5, 2022 kl. 12:56