Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

10/5, 2022 kl. 19:56, av lordcom

Fixarn får nytt hus och Anne flyttar in.

Del 2 av 2 i serien En ny början!

Jag har inte bytt stil på skrivandet här. Men jag har iaf försökt att rensa upp det mesta utav språket.
Jag ber om ursäkt för språkliga fel och andra brister! jag försöker fortfarande att lära mig.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

19 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#8

jge1969

Hur har jag iunbs missat denna!!! När kommer fler delar...?

28/1 kl. 18:35

#7

nissemunk

Dags för en fortsättning

27/8, 2023 kl. 13:22

#6

lordcom

@robzombie
Det kommer en fortsättning, så småningom.
Som ny i mitt författande så levde jag med en föreställning om att när jag väl började skriva, så skulle det bara trilla ur mig. Men istället så blev det mest skriva lite på den här historian och på ca. 5 till. Jag har ca 2 kapitel till som är nästan publicerings klara. Jag väntar bara på klartecken från mitt Argus öga. Men han vill att jag skriver mer. Så eftersom mina händer knappt vill fungera just nu, så ser det inte ut att bli så mycket skrivande för tillfället.

Men jag längtar efter att kunna sätta mig och skriva ner allt som snurrar runt i mitt huvud.

Jag tänkte presentera "Nick", "Jennie" och en del andra karaktärer för alla "Bubblare".

28/10, 2022 kl. 05:04

#5

robzombie

Man skulle vilja ha en fortsättning på denna serie. Tack.

15/9, 2022 kl. 09:09

#4

lordcom

@ Zarina

Jag är uppvuxen på landet och i stan. Men ju mer åren går så börjar vissa saker trilla bort eller blandas ihop. Det här verkar vara en sån sak som minnet var tvärsäkert på, men jag skulle ha dubbelkollat.

Du vet, det är inte alla som gillar katter, så det är inte alla gårdar som har katter springande omkring, Visst, katter är bra på att hålla råttor, möss och andra skadedjur borta, eller iaf på lägre nivåer. Men gillar man inte katter, så skaffar man inte det.

Jag gjorde en liten ändring 2 minuter efter publiceringen, så jag tänker inte ändra på det här misstaget. Jag får helt enkelt acceptera att vissa skrattar åt det. Livet går vidare ändå!

13/5, 2022 kl. 16:31

#3

MalmöLars

Fantastiskt och mycket spännande. Ser fram emot fortsättningen

13/5, 2022 kl. 10:41

#2

zarina

Spännade! Perfekt fantasi för en prepper :) Funkar vapenrummet som skyddsrum vid radioaktivt nedfall också, hur tjockt är blyet?
Johnnie är ju bara lite för bra för att vara sann... Men de får nog ta det där med kon och kvigan en gång till - kvigan blir en ko när den har kalvat första gången... Och finns det inga katter på gården?

13/5, 2022 kl. 07:01

#1

Jummi

Väntar med spänning på nästa del.

10/5, 2022 kl. 23:08