Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

19/6, 2022 kl. 08:48, av Ludde2

Sofia och Mats fortsätter.

Del 3 av 5 i serien Den första halkan

Det sista som hände hos Sofia och Mats var att Sofia missat att ta sitt piller, hn hade även missat att förnya receptet för att få nya piller.

 

En veckas avhållsamhet eller en vecka med kondom, det var inga alternativ som dom kunde tänka sej någon av dom.

Det blev bestämt att fortsätta ”blankt”, oskyddat. Helt ovetande om varandra så ville dom båda två ha barn tillsammans.

Det visade sej att det inte bara var att bestämma att hon skulle bli gravid, på två månade hände inte något, det gjorde inte så mycket, det var så jäkla skönt och angenämt att jobba på det. Efter ytterligare ett par månader började dom misströsta. Dom började prata om att låta läkarundersöka sej, vi ska inte tappa sugen, vi fortsätter att försöka, som väl är det så väldigt skönt att jobba på att du ska bli med barn, tyckte Mats.

”Jobba”, jojo det var ett jobb till stor glädje för båda två.

- ELLER!!!!

- Vi fortsätter som vi gjort tidigare, vi är ju inte lastgamla och som du säger så är det mycket angenämt att hålla på att försöka. Att vi ska sluta med sänglivet, det alternativet finns väl inte, om du blir gravid är en bonus.

- Kan du rent av tänka dej att öka på den frekvensen, det var Sofia som ville det.

- JA, JAA FÖR TUSAN, vi har konstaterat att det är väldigt skönt att hålla på att försöka.

Ett par månader senare kom Sofia glädjestrålande och skuttade upp i famnen på honom när han kom hem.

- DET HAR TAGIT SEJ, DET HAR LYCKATS, JAG ÄR GRAVID.

När dom bestämt att det fick bli som det ville med den där graviditeten då slappnade hon av och blev med barn på en vecka. Det är tydligen viktigt att även den biten ska vara den rätta.

Dom lyckades pricka in precis rätt tillfälle samtidigt som Mats var alldeles fulladdad.

- Är du säker, är du helt säker.

- Jag har varit på mödravården det är ingen tvekan, jag är med barn.

- Är det något som vi måste tänka på, behöver vi vara extra försiktiga.

- Du lever kvar, i det förra seklet, det där ger sej automatiskt, kroppen sköter den där detaljen på egen hand. Vi kan hålla på tills vattnet går om vi vill, om vi är renliga och inte ger oss på något extremt är det ingen fara. Om du håller dej till bara mej, inte vänstrar, ser till att du bara kör in kuken i mej, då är det ingen risk. Att du skulle ”vänstra” det är jag säker på att du inte kan tänka dej.

Sofia blev lite extra kåt av att vara med barn, det var nog lite smittsamt för det dabbade Mats också.

Sofia var lite orolig att det kunde bli för mycket, att fostret kunde ta skada. Så hon kollade på mödravårdscentralen om det kunde bli för mycket och intensivt knullande.

- Håller ni på mycket undrade barnmorskan.

- Det har hänt att det blivit två gånger samma dag sa Sofia. Minst 4-5 gånger i veckan i alla fall.

- Är det skönt frågade barnmorskan, som nog såg lite avundsjuk ut. Hon var säkert i Sofias ålder, ett par tre år äldre.

Sofia rodnade lite och nickade.

 

Det blev den barnmorskan som kom att följa Sofia under hela graviditeten. Ellen hette hon.

Där hade Sofia tur, det hörde inte till vanligheterna.

- Så länge det är skönt är det bara att fortsätta, din kropp säger ifrån om det blir för mycket. Det där styrs mycket av hormoner.

- Jag har aldrig varit med om att kroppen har haft några invändningar tidigare, jag vet inte hur det känns. Problemet är oftast det motsatta.

- Det får vi hoppas att du inte ska få veta nu heller, skulle det gå på det viset så märker du det tydligt.

Livet för Mats och Sofia flöt på helt normalt någon minskad sexlust kände dom inte av, det flöt på precis som vanligt.

Dom började att göra i ordning ett rum till barnkammare, dom ville inte veta om det skulle bli en pojke eller en flicka så det fick bli lite neutralt, tills vidare. Vad önskar du att det blir en pojke eller en flicka, Mats svarade med en klyscha, det spelar ingen roll vi får ta det som det blir, det går inte att stoppa hen tillbaka. En flicka skulle inte vara fel.

- Jag skulle kunna tänka mej en pojke, men det är som du säger vi får ta det som det blir.

Dom fortsatte med sitt normala liv, dom minskade inte på knullandet, snarare blev det mer nu för tiden, graviditeten ökade på Sofias lust. Nu kunde dom hålla på så mycket dom ville inga piller som påverkade deras lust.

Mats var inte ledsen för det, han hängde med i det som hon ville, han förstod att det skulle bli annorlunda längre fram, Sofias kropp skulle säga från, kanske redan före nedkomsten.

I samband med den och en tid efter förlossningen blev det säkert en tids avhållsamhet, hur långt avbrottet blev berodde på hur Sofia klarade den, det kunde bli fosterskador av olika grad. Nu fortsatte dom precis som vanligt.

Nästa besök på MVC var Mats med på, det var en läkarundersökning, när Sofia var klar så villa läkaren prata med dom båda två. Dom blev allt lite nervösa, det var något allvarligt det förstod dom.

- Sitt sa doktorn, ni behöver inte vara nervösa, det är inget fel, Sofia mår bra och barnen mår också bra.

Just det barnen mår bra, det var det som jag ville tala med er om, det är tvillingar en av varje, en flicka och en pojke, det är inga enäggstvillingar alltså.

Det förstår jag att det blev en överraskning för er och vi kan väl låta er smälta det här hemma i lugn och ro över natten så kommer ni hit i morron, då kan jag svara på dom frågor som ni säkert har. Det kan jag säga redan nu att allt ser helt normalt ut.

 

PUUUU sa Mats när dom kom hem, var du beredd på något sådant här, kommer du att klara av det.

- Jag vet inte om jag klarar det, jag har aldrig fött barn tidigare. Beredd var jag absolut inte. Att jag var med barn visste jag men att det skulle vara två hade jag inte en aning om. Jag är nog en riktig ”frögurka”, eftersom det är två. Det blev bra att det är en av varje kön, då får vi som vi ville, du får din flicka och jag får min pojke.

Vi får kolla med doktorn om vilka regler som gäller, om det är något som vi måste tänka på, jag misstänker att min lust minskar tidigare nu.

Du kommer att drabbas tidigare nu när det är två foster. Om inte annat så kommer jag säkert att få en jättemage att släpa omkring med mot slutet, det kan bli jobbigt.

Under alla omständigheter så får vi inte tappa sugen på grund av det här.

Vid läkarbesöket fick dom lära sej en massa nyttigheter.

 

- Jag berättar lite om vad som kommer att hända så kan ni komma med frågor sedan sa läkaren.

- Du Sofia kommer att bli stor och otymplig, den sista tiden kan bli jobbig, du kommer med all säkerhet att föda för tidigt. I och med att det är två så är barnen mindre och lättare att föda fram, det blir inte dubbelt så besvärligt, men det är två som ska ut, den andra har det lättare, det är ”spårat”.

Om det inte tillstöter några komplikationer så blir det som regel inga fosterskador, inga bristningar eller klipp.

Ni kan leva precis som vanligt både före och efter förlossningen, jag förstår att ni undrar över det, det sköter Sofias kropp om med automatik.

Som jag sa redan i går så ser allt bra ut fostren mår bra, dom är nästan lika stora, flickan är något större och det är normalt.

Om det ser lika bra ut när det är dags att föda så rekommenderar jag en vaginal förlossning.

Det är så många fördelar med det, jämfört med ett kejsarsnitt, som är det andra alternativet.

På nätet finns det mycket bra information om dom olika alternativen, läs gärna den och fråga på MVC om det är några oklarheter.

Stor blev hon Sofia, hon fick en jättemage, brösten svällde upp och blev bra mycket större, det var bra tyckte hon. När magen försvann var hon rädd att det skulle bli samma sak med brösten så småningom.

Vid det sista besöket på MVC så sa barnmorskan, vi kommer med säkerhet att träffas inom ett par dagar. Fostren är färdiga och ligger i rätt läge, flickan ligger först i kön, det blir hon som spårar, det innebär att pojken som är lite mindre får en lättare födsel.

Dom hade varit hemma ett par timmar när det var dags att vända tillbaka till BB. Sofia hade bestämt sej att föda vaginalt, det var minst risker med det, för alla parter, för barnen, för henne och Mats, för deras fortsatta umgänge, under förutsättning att förlossningen gick utan några komplikationer. Smärtan räknade hon med att hon skulle klara med hjälp av den smärtlindring som erbjöds.

Det hände inget på en bra stund, Sofia somnade till en stund, hon vaknade till vid nästa värk, det där pågick en tid. Allt gick helt normalt, förlossningen fortsatte utan några komplikationer. Någon smärta att tala om kände hon aldrig, det gick nästan för bra.

 - Det var som barnmorskan sa, du har en riktig gummifitta, dom var mycket bekanta med varandra, därav språkbruket. Sofia hade haft henne hela tiden.

Den där ”gummifittan” hade inte påverkats något negativ av förlossningen, inga bristningar, inget som behövde sys. Resten av Sofias kropp kände av vad den varit med om, lusten att knulla hade hamnat i ett sorts dödläge och skulle behöva en period av återhämtning, Sofia deppade, hon tyckte synd om Mats.

Om hon tyckte synd om Mats så älskade hon sina tvillingar, dom älskade barnen både Mats och hon.

Mats visste om att Sofias sexlust skulle avta eller helt försvinna i en eller ett par månader, något samlag var inte det hon längtade efter i första hand. Det fanns många sätt att visa varandra ömhet utan att knulla. Att prata med varandra var viktigt.

Han hade lyckats att övertyga henne om att han inte tog skada av en tids avhållsamhet, det fanns ingen anledning att tycka synd om honom, han älskade henne alldeles för mycket för att kräva att hon skulle ställa upp med sex mot sin vilja.

Dom hade lärt sej att sex var något skönt, något angenämt som båda två njöt av. Om hon ”offrade” sej för att hon tyckte synd om honom då skulle han bli besviken.

 

Sofia var på efterkontroll, det var den ”gamla” vanliga barnmorskan.

- Det ser bra ut, alla skavanker verkar vara återställda, har efterblödningarna slutat. Har ni kommit igång med sänglivet ännu. Ellen visste om hur sänglivet varit tidigare.

- Blödningen har upphört, jag klarar mej med enkla trosskydd.

- Vi har inte genomfört något vaginalt samlag, Mats vill vänta på klartecken från er.

- Var rädd om honom han är en förnuftig kille.

- Kan vi börja med riktiga samlag nu.

- Det finns inga medicinska hinder, du är ordentligt läkt så det är väldigt liten infektionsrisk, däremot finns det en liten risk att du blir med barn igen. Vill du att jag skriver ut P-piller till dej.

Om ni tycker att det behövs kan ni använda extra glidmedel den första gången, det kommer nog att göra lite ont i början, blir det för ont får ni sluta, har du sådan kontroll på Mats att du kan få honom att sluta när du ber honom det.

- Det är klart, han gör det som jag ber om. Det är som du sa förut, han är en förnuftig kille.

När Sofia kom hem talade hon om vad som gällde för att kunna återuppta sitt tidigare blomstrande sexliv, är det OK tycker du.

- Det är du som avgör, jag känner ingen smärta, för mej är det bara skönt, jag anpassar mej till det som du vill.  Vi har barn nu som vi också måste ta hänsyn till.

Tvillingarna var mycket sympatiska och växte så det knakade, Sofia hade mat så att det räckte, något som drabbade Mats, han fick låta bli hennes bröst, dom brösten som han gillade så mycket.

Hon var som en högmjölkande ko, det hände att det rann om hennes bröst när det var matdags. Även Mats hade fått smaka på hennes bröstmjölk, den smakade inte illa men den fick tvillingarna ha i fred.

Tvillingarna det kunde dom inte kalla dom i längden, det var hög tid att fundera på vad dom skulle döpas till. 

- Vi måste fundera ut vad vi ska döpa dom till tyckte Mats.

- Jag vill att flickan ska få heta Malin som tilltalsnamn och Sofia efter dej som andra namn. Hon ser ut som en Malin. Du får hitta på namn till ”din” pojke.

- Jag vill att han ska få heta Mats efter dej som andra namn, tilltalsnamn vill jag fundera på lite till, det bör vara något som passar ihop med Malin och Mats.

- Göran kan det vara något.

- Varför inte, vi kan fundera på både Malin och Göran. Vi behöver inte bestämma det förrän vi tar kontakt med dopprästen.

 

5 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

Ingen har ännu kommenterat denna novell.