Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

27/10, 2022 kl. 20:05, av John

Evelina gör allt med fötterna

Del 4 av 7 i serien En personlig assistents minnen

John möter en av sina brukares ex på krogen.

FÖRORD

 

I denna novell förekommer erotiska scener där fötter förekommer, så är du som läsare känslig för ämnet bör du sluta läsa här. Jag har aktivt valt att inte kryssa i kategorin ”Fetish”. Det beror på att jag anser den kategorin tillhöra de som tänder just på sådant. I den här berättelsen är inte fötterna primärt det erotiska utan det man får ta till när man inte kan använda sina händer. Därmed inte sagt att det inte får tilltala läsaren — gärna tvärt om.

 

I novellen används moderna ordval. Numera säger man inte ”handikappad” eftersom det upplevs som nedvärderande och kränkande. Istället används ord som funktionsnedsättning, funktionsvariation eller funktionshinder. En person som sitter i rullstol är ”rullstolsburen” inte ”rullstolsbunden”. I novellen används de mer tidsenliga begreppen sparsamt.

 

——

 

Det var fredag och ironiskt nog lönehelg. Det förstärkte min känsla av att vara patetisk där jag satt vid baren med en stor skummande öl framför mig. Det var åtminstone ingen vanlig stor stark utan en fin Tjeckisk sort. Jag var dessutom här på Fregatten alldeles ensam. Innan jag gick hit ikväll kände jag mig melankolisk efter uppbrottet med min flickvän. Djupt melankolisk av värsta ryska bakfyllesorten, det var bara balalajkorna som saknades. Uppbrottet hade gått lugnt till och i samförstånd och vi hade skiljts åt som vänner, även om jag tvivlade på våra ömsesidiga löften att hålla kontakten. Det var sådant man alltid tycktes säga i stunden för att lindra smärtan i fallet. Det var nog känslan av ensamhet i en tom lägenhet jag inte klarade av särskilt bra. Jag visste att jag nu skulle göra allt för att få krypa nära någon om nätterna, vem som helst, bara för en stund. Just ikväll trodde jag inte särskilt mycket på den sanna kärleken.

 

Men att komma hit hade inte hjälpt särskilt mycket. Runt omkring mig festade alla glada människor som blev allt mer uppsluppna och onyktra vart efter tiden gick, vilket gjorde att jag kände mig än mer främmande i samma grad. Jag satt här och stirrade ner i min öl och tänkte att det nog varit bättre att stanna hemma trots allt. Ensamheten när man är själv är på något sätt ibland lättare än ensamheten bland tusen andra. Jag skulle rycka upp mig själv. Att ömka mig på det här viset var inget jag höll på med särskilt länge, men det var en fas som måste gås igenom. Lika bra att vältra sig i det och ta nya tag sedan.

 

Under kvällen stötte jag på några klasskamrater från gymnasietiden. Det kändes som en evighet trots att det bara var ett par år sedan vi tog studenten. Vi hälsade och slängde några standardfraser fram och tillbaka, men sedan rann det ut i sanden och de rörde sig vidare i lokalen. Jag hade ändå otroligt svårt för prat av den ytliga typen i stil med ”vad gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för länge sedan vi sågs”

och liknande. Det var märkligt hur vi nu kändes som främlingar inför varandra. Vi som levt så nära och intensivt, ibland genom stora delar av grundskolan upp i gymnasiet. Vi som delat så mycket, allt som verkade så viktigt då hade plötsligt inget av betydelse att säga varandra.

 

Jag kände hur någon rörde vid mig bakifrån, en angenäm beröring som kändes som en byst som pressades mot min rygg. Det var så mycket människor som trängdes här runt baren så det var säkert någon som försökte komma fram för att beställa. Jag satt längst in i ett hörn med en vägg på min vänstra sida. Först hade jag tänkt strunta i att se efter och istället bara njuta av bysten de sekunder den trycktes mot mig, men när personen bakom stod kvar och inte rörde sig vidare vred jag på huvudet och mötte ett par blå ögon och ett stort varmt leende som jag kände igen.

– Hej, det var länge sedan! Sitter du här för dig själv och dricker i din ensamhet?

Det var Evelina. Hon trängde sig fram mellan mig och en äldre kille som satt på barstolen bredvid.

– Hej! Ja det var evigheter sedan! Jo jag sitter här och försöker dränka mina sorger.

– Oj, förlåt jag såg inte att du var handikappad. Här, varsågod.

Killen ursäktade sig och reste sig från stolen.

– Handikappad, in my ass, flinade Evelina men tog snabbt över den lediga platsen bredvid mig.

– Idiot, men du fick en stol utan strid, flinade jag.

– Någon nytta ska man väl ha av sin funktionsnedsättning, även om det bara är armarna.

– vill du ha något? Jag behöver ändå en ny pilsner?.

– Tack gärna.

 

Jag vinkade till mig Johan i baren och beställde en öl och Evelina beställde en drink.

– Hur är det? Det var länge sedan.

– Det är väl ganska okej. Jag och Tom har gjort slut, vet inte om du hört det?

– Jo, har jobbat lite extra hos honom, då sa han det. Vad hände?

– Jag blev dumpad, han träffade en ny tjej. Kärade ner sig i sin sjukgymnast märkligt nog. Men det var väl inte bara det. Har väl inte varit toppen senaste tiden.

– Beklagar. Då sitter vi typ lite i samma båt. Jag ”firar” också att jag är singel.

– Åh det är därför du ser så jävla glad ut, NOT. Det skålar vi för!

– Skål för kärleken.

Vi nickade åt varandra och drack. Evelina kunde inte använda sina armar till något finmotoriskt och böjde sig fram mot sugröret i drinken.

– Är det därför du dricker sådant där sliskigt skit? Retades jag.

– Ja typ, men jag har inte provat att beställa öl eller vin med sugrör. Det går säkert bra men tveksamt om det är så gott?

 

Jag såg på henne från sidan. Hon var söt med sitt långa blonda hår. Hon var nästan lika lång som jag och smal. Jag jobbade som personlig assistent åt en CP-skadad kille för ett drygt år sedan och då hade dem varit ett par. Det var mitt första jobb som assistent och det hade varit omvälvande. På grund av deras funktionsnedsättningar blev jag tillfrågad om jag ville hjälpa dem att ha sex. Min brukare var förlamad från axlarna och nedåt och hon kunde inte nyttja sina armar. Vid ett antal tillfällen hade jag därför hjälpt honom att komma in i henne. Därför visste jag att hon hade en liten fin rumpa och toppiga bröst och väldigt sexiga ben. Kanske för att dem var så muskulösa eftersom hon gjorde väldigt mycket med fötterna som kompensation för armarna. Hon kunde klä av och på sig, låsa upp och öppna dörrar och skriva på datorn med ett tangentbord på golvet med extra stora knappar. Jag hade varit extremt fascinerad av hur man kunde lära sig sådant och kunde knappt sluta titta på hennes smidiga fötter när hon arbetade med dem..

– En sjukgymnast? Fortsatte jag när jag lyckades slita mig ur min distraktion.

– Ja, någon ny förmåga som han började hos. Det var väl mer än sträck- och lyftövningar så att det hettade till mellan dem, sa hon och hade svårt att hålla tårarna borta.

Jag la min hand på hennes arm.

– Oftast är det nog inget problem, men det kan nog bli så. Vissa saker är så väldigt nära. Jag har jobbat hos en ung tjej i övre gymnasieåldern och det är så mycket som är intimt och till slut blir gränserna otydliga. I alla fall blev det så för oss.

– Blev ni ett par?

– Typ. Först ville hon bara ha hjälp och sedan uppstod något mer. Det är inte lätt att vara opåverkad när man ser en vacker ung flicka skälva av en orgasm, log jag generat.

– Kände du så för oss också? Frågade hon och flinade retsamt.

– Nej det var inte på samma sätt, svarade jag men min rodnad avslöjade mig.

– Fy fan vad du ljuger dåligt!

– Okej då, klart jag blev påverkad, av situationen och kanske inte primärt av Tom.

Mitt ansikte hettade som av eld.

– Du tände alltså på mig? Erkänn!

– Lite kanske.

Hon skrattade högt, böjde sig fram och pussade mig rakt på munnen och skålade.

– För helvete John, förutom att du är charmig och har humor, så är du faktiskt den finaste kille jag känner. Det du gjorde för oss var så osjälviskt och modigt.

– Osjälviskt vet jag inte, jag blev ju för fan själv kåt av det och med min andra brukare hade jag minst sagt själv stort utbyte av det.

– ”Min andra brukare” — skärp dig, jag vet att du jobbade hos Jasmin eftersom det var jag som tipsade henne om en assistent som kunde tänka sig göra mer än många andra utan att vara ett perverst äckel. Nej protestera inte, för du skulle aldrig göra något som inte båda var med på och det vet du lika jävla väl som jag. Jasmin ville ha dig och hon behövde få känna attraktion och få knulla.

Evelina skrattade och jag rodnade lite åt hennes våldsamma frispråkighet som inte blev mindre av alkoholens inverkan.

– Jag tyckte, jag tycker om henne på riktigt men skäms ändå lite över att hon behövde få det av en betald assistent, fattar du?

– Jodå jag fattar och nu verkar hon ju ha hittat kärleken. Men se det som att du var den som öppnade dörrarna, eller snarare ska jag kanske säga dammluckorna? Hon fick uppleva sex och njutning, känna lite av de där känslorna och inte tvivla på att hon duger att älska som hon är. Och vad du än tror, hon vet att du inte gjorde det som betald assistent enbart. Det hade varit gott nog men klart att hon vet att du tyckte om henne på riktigt.

– Fan vad du vet mycket! Fräste jag låtsat irriterad.

Evelina skrattade och skålade igen.

– Girlpower! Vi berättar allt för varandra.

– Jävla bitch, måtte hon brinna i helvetet!

Mitt fejkade raseriutbrott var så lätt genomskådat och Evelina skrattade så tårarna rann.

– är du kränkt? Kved hon mellan skrattparoxysmerna.

– Nä, jag är bara så in i helvete generad, låt mig vara det i lugn och ro!

 

Så där böljade diskussionerna fram och tillbaka medan ett par öl till rann ner och Evelina faktiskt provade både öl och vin med sugrör och med gott resultat. Ljudvolymen omkring oss ökade successivt när musiken skruvades upp och alla tvingades prata och sedan skrika allt högre. Jag hann med två toabesök och Evelina ett. Jag beställde in kaffe och vatten eftersom jag plötsligt fått lust att ta det lugnt med alkoholen.

 

När hon kom tillbaka från toaletten satte hon sig inte på stolen igen. Hon ställde sig mellan våra stolar och lutade sig mot mig och vilade rumpan mot mitt ben medan hon drack en av de sista klunkarna i sitt vinglas. Jag la armen runt hennes midja och smekte henne långsamt över höften och sidan.

 

Plötsligt vred hon huvudet mot mig och kysste mig mjukt. Inte längre en puss på munnen, utan en riktig kyss. Hennes läppar och tunga var lena, mjuka, fuktiga och smakade av vinet hon just druckit. Just en mild smak och doft av vin kunde vara väldigt sensuellt och jag blev hård.

– Ska vi gå hem till mig och älska, viskade hon alldeles tätt intill mitt öra.

Jag kysste henne igen som svar på frågan.

– Det var ord och inga visor, log jag och strök henne över ryggen.

Hennes hår räckte nedanför skulderbladen och under den tunna tröjan kändes banden till hennes BH.

– Ja va fan, jag vill ha dig och det vill du också och vi båda behöver det ikväll, eller hur? Varför tassa som katten runt gröten?

– För att det brukar vara en del av spelet?

– Jag orkar inte med något spel.

– Bra, då är vi två.

När jag reste mig från stolen drog jag henne intill mig och vi kysstes igen. Jag la armen om hennes midja igen när vi kryssade mot garderoben. Svettiga och ölstinkande människor överallt och jag längtade bara ut i friska luften.

– Ska vi gå hem till mig? Det är en liten bit men då nyktrar vi till lite?

– Det blir bra. Det är ändå skönt ute, svarade jag och vi började gå in mot centrum med min arm om hennes midja.

 

Evelinas lägenhet låg mitt i centrum. Hon öppnade porten med en fjärrkontroll.

– Smidigt, sa jag när vi stod och väntade på hissen.

– Skönt att slippa hålla på med nycklar numera. Tänk om man i framtiden kunde slippa det helt och hållet.

– Det kommer säkert, håller med om att det vore smidigt.

När hissen kom steg vi in och hon tryckte upp oss på sjette våningen. I hissen kom vi intill varandra igen och jag kysste henne tryckt mot väggen. Jag såg att hon faktiskt nu var lite blyg jämfört med hur hon hade varit där på krogen. Kanske för att vi nu alldeles strax var inne i hennes lägenhet och det bara skulle vara vi två.

 

Utanför hennes dörr fumlade hon med nycklarna och tappade dem på golvet. Snabbt böjde jag mig ner och tog upp dem, letade upp rätt nyckel och låste upp dörren.

– Kan faktiskt själv.

– Förlåt, jag vet det. Jag skulle gjort det för vem som helst.

– Jag bara driver med dig.

– Bra, då kanske jag får ta frökens jacka?

– Det är väl inte bara den som ska av ikväll, flinade hon.

– Sluta, jag blir generad.

– Är du sugen på något? Jag kan tänka mig lite te och mackor?

– Ja gärna, det var länge sedan jag åt.

– Och nu kanske du kan prova att sitta still en stund?

– Jag kan inte lova något, men försöker.

Jag satte mig på en av köksstolarna vid bordet. Hon försvann ut i badrummet och jag hörde henne spola vatten. När hon kom tillbaka var hon barfota och fortfarande fuktig så jag förstod att hon sköljt av sina fötter.

 

Trots att jag sett henne förr var jag ändå fascinerad av hur hon lyfte fram vattenkokare, fyllde den med vatten och knäppte igång den. Allt gjorde hon med fötterna och med händerna som stöd ibland. Det såg lätt och självklart ut.

– Önskar jag var lika vig som du.

– Vi får bakbinda armarna på dig så måste du öva.

Samtidigt som hon sa det gick hon långsamt ner i split där på köksgolvet. Hon föll åt sidan och blev liggande på golvet men hon flinade så jag förstod att hon fejkade. Jag reste mig upp och gick ner på knä bredvid henne. När hon blundade med ett leende på läpparna böjde jag mig långsamt ner och kysste henne.

– Nu och här eller te först?

– Te först, spara det goda till sist? Svarade jag och kysste henne igen.

– Du kysser jävligt bra också.

– Det ville jag göra för länge sedan, svarade jag och lyfte henne till stående igen.

– Shit, jag är lite onykter, är nog bra med det där tet.

 

När vi brett mackorna och tet fått dra sig tillräckligt balanserade jag in allt på en bricka i rummet. Hennes etta var stor, kanske 40 kvadratmeter med ett rejält kök och vardagsrum med sovalkov. Rummet var inrett med en liten soffa, ett litet vardagsrumsbord och ett skrivbord med dator och böcker. Jag ställde ner tebrickan och flyttade hennes tekopp till ett litet stödbord som satt monterat på soffans armstöd.

 

Så satt vi där nära varandra. Hon startade stereon med svag klassisk musik. Sina mackor tog hon från brickan med fötterna och åt med lite stöd av händerna. Jag kunde inte rå för att det var fascinerande och sensuellt på något sätt. Jag hade ingen särskild fetish för fötter, men hade heller ingenting alls emot dem som så många andra verkade ha. Jag älskade när mamma killade fötterna när jag var mindre och jag låg i TV-soffan med fötterna i hennes knä och när jag hade sex med en flickvän hade jag inget emot att utnyttja både fötter och stjärten som innehöll så många känsliga zoner.

 

Jag drack upp mitt te och lutade mig bakåt i soffan. Jag lade armen runt Evelinas axlar och drog henne försiktigt närmare. Hon åt fortfarande sin sista macka. Plötsligt vred hon sig i en bättre position och mycket långsamt och inkännande närmade hennes ena fot med en liten bit macka min mun. Långsamt gapade jag och tog emot den sista tuggan. Jag flämtade till, min tunga strök över undersidan och några av hennes tår. Hon såg forskande på mig och även hon andades häftigt.

– Förlåt, fick jag göra så? Du kanske tycker det är ofräscht? viskade hon när hon satte sig till rätta igen.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Det var absolut inte ofräscht, det var ovanligt, sensuellt och fint. Men hur skulle jag säga det? Istället böjde jag mig fram och kysste henne ömt och såg henne djupt i ögonen vilket jag hoppades skulle vara svar nog. Långsamt förde jag hennes tröja uppåt och drog den över huvudet. Med mina läppar mot hennes igen, fumlade jag lite med hakarna till BHn.

 

Jag lutade mig bakåt i soffans ena hörn och drog henne över mig. Medan vi kysstes gned hon sitt underliv mot mitt hårda stånd. Jag stoppade in händerna innanför hennes byxor och trosor, smekte stjärten och började långsamt dra ner dem över hennes höfter. Allt jag kunde tänka på var att jag ville ha henne nu genast! Kanske var det alla gånger jag sett henne naken och kåt, varit så nära, nästan fått röra henne. Då var hon någon annans.

 

Hon reste sig och tog av byxor och trosor. Hon var nu helt naken. Hon satte sig lutad i soffans andra hörn vilket först gjorde mig besviken. Långsamt började hon smeka och massera mina lår med fötterna, långsamt upp mot den hårda bullen som avslöjade mitt tillstånd mer än tydligt. Långsamt och leende började hon knäppa upp knappen och dra ner gylfen i jeansen enbart med fötterna. Hon öppnade upp helt, smekte mitt stånd utanpå kalsongerna en stund innan hon greppade tag om kanten på jeansen och började dra dem nedåt. Förväntansfullt och villigt lyfte jag på stjärten och lät jeansen glida ner halvvägs över låren.

 

Hennes mjuka, starka fötter återvände till mitt stånd, smekte upp och ner med en fot på vardera sida. Jag ville ha bort även kalsongerna för att känna hud mot hud, men förstod att jag inte skulle göra något nu. Hennes tår greppade om linningen och drog långsamt ner kalsongerna så att mitt pulserande kön blottades. Hon reste sig igen och ställde sig gränsle över mig. en lång stund höll hon sitt sköte alldeles bortom räckhåll för min lem. När jag höjde mitt underliv för att komma åt henne, flyttade hon retsamt sig undan.

 

Till slut sänkte hon sig ner, rörde sig lite fram och tillbaka och i sidled så att mitt stånd omslöts av hennes våta skåra. Långsamt rörde hon sig fram och tillbaka så att hennes bröst gungade i takt. Vi kysstes med öppen mun. Mina händer vilade på hennes höfter. Jag flyttade min ena hand in mellan hennes ben, styrde min lem så att mitt ollon smekte hennes skåra. Hon stönade var gång det passerade hennes klitoris. Jag utnyttjade hennes upphetsning och i en av hennes rörelser framåt, la jag mitt ollon i hennes öppning. I rörelsen tillbaka sjönk jag in i henne. Vi flämtade båda till och hon blev stilla en stund.

 

Försiktigt började hon röra sig upp och ner. Hennes våta blygdläppar smekte över mitt stånd. Min ena hand knådade hennes ena skinka, den andra handens fingrar smekte hennes klitoris. Jag kände till min stora frustration att jag inte skulle kunna hålla mig så länge. Det var över två veckor sedan jag haft sex senast och kvinnan som långsamt red mig var en av mina erotiska fantasier jag inte kunnat släppa sedan jag första gången såg henne naken. Flera gånger hade jag haft hennes safter på mina fingrar efter att ha styrt in hennes dåvarande pojkvän i henne och efteråt hade jag girigt luktat och slickat rent fingrarna och önskat att det var henne jag slickade.

 

Jag skulle just fråga henne om jag fick komma i henne utan skydd när hon stannade upp och långsamt reste sig. Min lem gled ur henne och landade på min mage, alldeles glansig av hennes safter.

– Du får allt göra rätt för dig först, viskade hon med snabba andetag.

Hon rörde sig framåt över min mage och mitt bröst, allt närmare min mun med sitt sköte. En lång stund höll hon sig på retsamt avstånd medan jag sträckte tungan efter henne. Sedan sänkte hon sitt vidöppna välrakade sköte ner över min mun.

 

Hon rörde sig rytmiskt fram och tillbaka, cirklade med höfterna. Ibland pressade hon sig ner så att jag fick hålla andan medan min tunga vispade, ibland höll hon sig så att jag knappt nådde henne annat än med tungspetsen. Oavsett om en kvinna eller man gjorde det, tyckte jag det var sexigt och vackert när ena parten för en stund fullkomligt ägnade sig åt sin egen lust, helt utan att bry sig om den andre. Oavsett om jag tryckte ner min flicka i sängen under mig, höll henne hårt och kom, eller som nu, låg under henne som i ett skruvstäd mellan hennes starka lår medan hon förlustade sig över min tunga och mun så att jag ibland knappt kunde andas. När hon kom skrek hon med sammanbitna tänder! Hennes sköte kramade ur sig safter som rann ner över mina kinder, halsen och ner på soffans skinnimitation. Jag tänkte att det var ett bra material som skulle gå lätt att torka sedan.

 

Evelina slängde sig bakåt och hamnade på rygg i andra hörnet av soffan, vig som en katt. Jag tänkte resa mig för att lägga mig över henne, men hennes ben höll mig kvar där jag låg.

– Ligg stilla, viskade hon.

Hon sträckte ena foten mot en burk lotion som stod på bordet, tog rikligt från burken och gned sedan fötterna mot varandra för att smörja in dem. Långsamt omslöt hon min hårda lem med sina båda fötter och började runka mig. Ibland med hennes lena, kladdiga fotsulor, ibland de lite hårdare kanterna. Sensationen var otrolig! Jag hade aldrig känt något liknande, visste inte ens att detta var möjligt. Ibland rörde hennes tår vid mitt ollon, ibland liksom vandrade tårna upp och ner längs mitt skaft.

 

Jag sträckte ner mina händer, rörde vid hennes vader, smekte ut och kände över hennes fötter när de runkade mig allt snabbare. Det var så vansinnigt upphetsande, så oväntat och kändes nästan lite förbjudet. Samtidigt hade jag inte kunnat sluta fascineras av hur skicklig hon var i sin vardag och nu detta…

 

Min andning ökade. jag klöste henne lätt över vaderna av upphetsning för att visa hur nära jag var. Precis i alldeles rätt ögonblick omslöt båda hennes fotsulor min hårda lem och hon rörde de säkert och rytmiskt. Fascinerat såg jag hur min sperma sprutade mellan hennes fötter, smetades ut över hennes tår och rann ner över min mage. Orgasmen varade i hundra år och det kändes som om den aldrig ville upphöra!

 

Efteråt låg vi stilla. Hon rörde fötterna långsamt fram och tillbaka. Det skapade ett underbart kladdigt ljud av blandningen av hennes lotion och min sperma. Hon flyttade sitt underliv närmare tills jag kände hennes våta sköte mot min pung. Med en retsam glimt i ögonen rörde hon vid mina läppar med sin ena kladdiga fot. Med mina ögon låsta i hennes trotsigt leende lät jag min tunga smeka hennes tår. Hon luktade och smakade en blandning av min sperma och smultron som kom från hennes lotion.

 

Hon reste sig och la sig på sidan bredvid mig i soffan.

– Var det skönt?

– Skönt? Du är otrolig Evelina!

Fragment av en textrad ur en låt kom för mig; ”…att kyssa en flicka som ler.” Det var verkligen magiskt att kyssa en leende eller skrattande mun.

– det blir mer imorgon om du vågar stanna kvar?

– Jag tror inte jag vågar missa det.

– bra, men nu måste Evelina sova en stund.

jag skrattade. Det lät knasigt och roligt när hon pratade om sig själv så där i tredje person.

 

Hon reste sig och gick mot badrummet i hallen. Jag drog av mig byxor och kalsonger som blivit kvar halvvägs ner över benen och slet av mig tröjan innan jag följde efter.

– Jag har ny tandborste om du vill låna?

– Ja annars blir det plågsamt för dig imorgon.

 

När jag kom in i vardagsrummet igen låg hon redan i sängen med täcket uppvikt inbjudande. Jag drog igen det tjocka draperiet för sovalkoven och kröp intill henne. Det kändes overkligt att ligga här bredvid just henne. Overkligt men skönt.

16 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#3

MalmöLars

Härligt och explosivt. Tack

29/10, 2022 kl. 12:49

#2

John

@Hailey & @Bucky Tack! Det värmer och inspirerar! :)

29/10, 2022 kl. 11:56

#1

Hailey

Som vanligt - du lämnar aldrig dina läsare besvikna.

27/10, 2022 kl. 20:32