Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

31/3, 2023 kl. 10:58, av TureTutt

Ellas praovecka – tisdag

Del 3 av 3 i serien Ellas alldeles speciella praovecka

Berättelsen om Ellas ganska så annorlunda praovecka fortsätter. Hennes morsa hjälper henne att klä sig tillräckligt sexigt och dagen bjuder även på ett par andra överraskningar.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

13 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

-tomten-

Då bemöter jag gärna mx55:s inlägg på ett trevligt vis, men vi är absolut inte överens om denna novellserie.
Det som, jag tycker, är bäst är att den inte är lik väldigt många andra här på bubblan. Det är ju en fiktiv novell med allt vad det innebär. Att pappan blir nertryckt är ju bara i en (sjuk?) fantasi. Om man ska vara petig så ska han ju jobba över och få samma lön.
Känner man obehag för en novell är det ju bara att låta bli att läsa den? Det finns många noveller här som absolut inte tilltalar mig men då låter jag bara bli att läsa dem eftersom de säkert tilltalar många andra.
Visst är mycket överdrivet så är det väl i böcker, filmer och noveller? Om detta var verkligt skulle jag också tycka det var hemskt.
Så jag önskar verkligen att du fortsätter i samma stil som tidigare.
Jag och mx55 är i alla fall överens om att du skriver väldigt bra.

1/4, 2023 kl. 12:25

#4

TureTutt

Tack mx55 för din kommentar. Jag uppskattar att du tar dig tid för en väl underbyggd argumentering. Jag ska åtminstone fundera på att ta det i beaktande i det fortsatta arbetet med serien.

1/4, 2023 kl. 10:51

#3

mx55

Jag har som regel att bara (oftast) kommentera saker jag tycker är bra, och det här ÄR bra! Du skriver detaljerat och medryckande, och det är kanske det som är problemet.

Jag kan inte känna något annat än avsmak inför Wincent. Att känna avsky för en karaktär är i och för sig inget negativt. Det betyder ju att du skriver på att sätt som frambringar känslor hos mig som läsare.

Men. Hela grejen om att ”dra från pappas lön” funkar inte. Han drar inte pengar från pappa utan från hela familjen. Det kommer få konsekvenser för, jag vet inte, deras förmåga att handla mat? Sedan grejen med att Ella vet att bilderna kan skapa problem, men skiter i det, hade kanske funkat, om det inte vore för resten. Tillslut blir det bara för mycket och det sex som beskrivs, hur hett det än är, överskuggad bara av att jag som läsare känner obehag.

Jag förstår verkligen att folk tycker att det här är hett men jag vill ändå försöka balansera det lite. För du skriver bra men jag, personligen, hade önskat att du drog ner på de mest obehagliga grejerna. Problemet är väl att du inte kan göra det iom hur serien startat.

1/4, 2023 kl. 10:08

#2

TureTutt

Tack! Det värmer. Ska se när jag hinner ta mig an onsdagens händelser :)
Har en del andra uppslag på gång också.

31/3, 2023 kl. 20:26

#1

-tomten-

Absolut bästa serien här. Längtar redan efter nästa del.

31/3, 2023 kl. 14:40