Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

29/12, 2022 kl. 19:42, av John

En kväll på krogen Tre Remmare

1993, Tre remmare på Vasagatan i Stockholm blev snabbt vårt stamställe. Vi spenderade många timmar och tusenlappar där.

En av dessa kvällar av ständigt sökande efter kärlek hamnade jag hemma hos en kvinna som var nästan 50 år äldre.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

9 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#5

John

@MartinL Roligt att det skapade igenkännande. Historien var stark och rolig att skriva och det var lätt att förflytta sig tillbaka till ett av alla dessa specifika minnen. Extra roligt när man kan skapa samma känsla hos läsaren.

@Cogburn Ja det kunde det absolut vara. Lite som Gröne Jägarens rykte, där vi också hängde en del men i matsal/trubadurdelen.

3/1, 2023 kl. 16:50

#4

MartinL

Ditt alster väcker härliga minnen om spännande besök hos äldre damer, ungdomens vilja att utforska och att kunna få en tant att skrika högt.

29/12, 2022 kl. 23:31

#3

Cogburn

@John, jo, bodde inte långt ifrån och det var ju ofta sista anhalten... Ibland sista chansen.

29/12, 2022 kl. 23:10

#2

John

@Cogburn Jasså du sprang också där? Många roliga och galna kvällar där men det lämnade alltid tomhet och ångest efter sig. Så mycket pengar och tid som bokstavligen kastades bort på totalt sett ingenting. Men som Lustans Lakejer sjunger: "Allt verkade så viktigt då. En gång var vi alla små. Varje slitet discotek, var kyss, vart svek, det verkade så viktigt då."

29/12, 2022 kl. 23:01

#1

Cogburn

Tre Remmare... Åhfyfaan, får mest ångest av minnena, suddiga eller klara, därifrån. :-D

29/12, 2022 kl. 22:47