Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

18/2, 2010 kl. 23:00, av minpitt

En obehaglig kalldusch

Del 2 av 3 i serien Mer än en flirt på stranden

Kalldusch, bokstavligen, men vad gör man inte om man är kär och vet att flickvännen väntar?


Vädret hade slagit om rejält nästa morgon. När Andreas klev upp så såg han direkt att det både blåste och regnade, och termometern… 9,5 grader, ingen höjdare precis.


- Du har inte ändrat dig? Jag kan gärna handla på hemvägen om det är något du behöver. Sa pappa.

- Nä, jag behöver cykeln här… Lite regn har väl ingen dött av. Sa Andreas helt överraskande, för det var verkligen inte det man kunde vänta sig att få höra från honom.

Pappa kände däremot mer och mer att han snart var tvungen att få veta vad allt handlade om. Andreas betedde sig definitivt inte som han brukade.
Han blev i alla fall avsläppt hemma och gick in, för det såg ändå ut på himlen som att det höll på att ljusna, så kanske skulle det sluta regna om han väntade lite.
Väl inne så hann han nästan bara stänga dörren innan hans telefon ringde, och eftersom han lagt in numret dagen före så såg han direkt något som gjorde honom varm: ”Moa” stod det i displayen.

- Hej… svarade han kort och lätt upphetsad.

- Hej själv, och god morgon. Var är du?

- I stan, hemma för att hämta min cykel, och handla… du-vet-vad.

- Så tuff du är… I det här vädret… Jag är kvar i stugan, för hade jag åkt med för att sedan cykla tillbaka, så hade jag nog fått förklara om oss också. Det var för långt ifrån vad jag gör frivilligt i vanliga fall.

- Så du har inte heller berättat om oss?

- Nä… Jag tvekar, för morsan är så jobbig. Jag behöver bara titta på en kille så lyfter hon fingret och säger ”Akta dig så du inte blir med barn!”

- Det lät som om det händer ofta?

- Nä, jag blir så trött  på allt tjat, så jag passar mig för att antyda något, men titta har man väl ändå gjort rätt många gånger, och fantiserat, men du är ju ändå min första och enda kille,  det vet du väl?

- Jag får hjärtklappning när du säger så där… Jag har inte heller berättat något för morsan och farsan… Egentligen vet jag inte varför, och tydligen syns det på mig, för dom ställer en massa frågor, så jag ska nog snart berätta, eller kanske du bara ska ”råka” vara hemma hos mig någon dag när dom kommer hem?

- Törs jag det? Tänk om dom inte gillar mig?

- Varför skulle dom inte göra det? Den sötaste tjejen på norra halvklotet måste man väl bara gilla. Jag känner hur jag bara blir galen av att prata med dig utan att vara alldeles intill dig och kunna krama dig. Nyss hade jag tänkt vänta och se om det slutar regna, men nu känns det som att jag bara vill skynda mig tillbaka. Så jag åker och handlar nu, och sedan kommer jag till dig. Jag blir säkert dyngsur ända igenom alla  kläder, men du kanske kan värma mig?

- Jag ska göra mitt bästa… Jag längtar efter dig… Puss!
 


Efter ett antal ”älskar dig”, ”puss…”, osv så slutade de ändå prata, och Andreas svingade sig utan minsta tvekan upp på cykeln trots regnet.
Han såg riktigt nyduschad ut när han klev in i ICA-butiken, där han trodde att ingen skulle känna igen honom, för lite pinsamt kändes det ju att handla kondomer.
”Så löjlig man är… Vad är det här att skämmas för?” tänkte han när han med bultande hjärta lade fram förpackningen på kassabandet. Det var ingen fler i kön, vare sig före eller efter honom, så kassörskan verkade nästan glad att få en kund, och hon chockar honom med att säga:

- Hej! Visst är det Andreas, och herregud så blöt du är?!!

- Jo… Jag heter Andreas… och visst, det regnar rätt mycket. Sa han blygt och kände sig generad över att han var igenkänd.

- Ja, du minns kanske inte mig. Vi har bott grannar, men jag och min gubbe flyttade för åtta år sedan, så då var du väl bara… ja, får jag gissa på sju… Du har flickvän nu förstår jag.
Han kände hur han rodnade, men insåg att han borde inte neka, för hur skulle han då förklara kondomerna?, så han kämpade för att verka normal och avspänd:

- Jo, jag har flickvän, och jag måste skynda mig nu… Tack. Sa han eftersom han samtidigt fick växelpengarna i handen, och såg en chans att slippa ifrån ett fortsatt snackande.
 


Han gick med snabba steg ut till sin cykel och ignorerade helt att regnet öste ner värre än tidigare. Han böjde ner huvudet lite och kisade med ögonen för att det inte skulle bli allt för obehagligt med regnet i ansiktet, och inte var det ju speciellt varmt heller, men han var fast besluten att fortsätta. Naturligtvis så trampade han på allt han orkade, för dels ville han ju komma fram till Moa, men så klart så ville han ju även komma ifrån regnet.
Han hade just svängt av stora asfaltvägen in på grusvägen mot stugområdet när hans mobil ringde, och precis före så hade även regnet lugnat sig en aning, så han stannade för att svara, och fattar först inte vem han pratar med, och numret var helt obekant för honom:

- Hej Andreas, det är Katrin!

- Hej… sa han lite dröjande och undrande.

- Känner du inte igen mig på rösten? Du var ju in och handlade av mig för en stund sedan.

- Jaha, joo, nu känner jag igen dig.

- Ja, jag tyckte så synd om dig, dels för att du cyklade i det här regnvädret, men även för att du verkade så nervös. Har du inte upptäckt än att du faktiskt glömde det du handlade på varubandet.
- Gjorde jag? Men ååååå! Skit! Ja, ja, jag får väl komma tillbaka så, men vänta, hur hittade du mitt nummer?

- Jag vet ju var din mamma jobbar, så jag ringde henne och fick ditt nummer.

- Jaha, tack för det… Så nu vet hon vad jag handlade då?

- Jo… Jag kunde ju inte låta bli att säga att du såg så gulligt blyg ut… Vet hon inte om att du har en flickvän?

- Nä, jag har inte berättat ännu, vi har inte varit ihop så länge, men skit i det, någon gång ska hon väl ändå få veta… Jag dyker upp om en stund igen.

- Men vänta! Det regnar ju fortfarande som satan, så jag tänkte, jag har rast om drygt en timma. Var är du? Jag tänkte ta bilen och komma till dig, så du inte måste cykla en vända till och kanske bli så våt och kall att du kanske blir sjuk.

- Okay… Jag  är i stugan, så det är ju en mil från stan… Jag är nästan framme där nu.

- Det gör inget. Ge mig bara en vägbeskrivning så kommer jag, och gör inget dumt medan ni väntar… Jag menar, en timma kan ni väl hålla er?
 


Andreas uppskattade inte hennes skämt. Det var alldeles för mycket spänning och allvar i det som han väntade på, men var ändå tacksam över att slippa cykla en vända till. Han cyklade direkt till stugan där Moa bor och hon hade suttit och väntat vid fönstret, så hon mötte honom i dörren.


- Hej! Jag har längtat efter dig! Log hon brett och kramade honom, utan att bry sig om att även hon blev blöt då.
När de fått kyssas en stund och känna hormonerna börja röra sig så började Andreas våndas över sin fadäs, men erkände ändå:

- Vet du… Alltså, jag var så nervös när jag skulle handla idag så jag klantade till det… rejält.

- Hur då? Du är ju här i alla fall, det är ju det viktigaste.

- Ja men det jag köpte… Det visade sig att hon som jobbade i kassan kände igen mig, och började snacka som sjutton, så jag ville bara skynda mig iväg, och då glömde jag att ta med mig kondomerna,

- Men klant… Då får det bära eller brista… Du får se till att rycka ut i tid. Sa Moa med ett brett leende, så han kunde inte riktigt ta henne på allvar, men han förklarade ändå att han inte skulle behöva cykla iväg igen, så då tyckte Moa att det var väl bara att fördriva tiden då, och knäppte samtidigt upp hans bälte.

- Ta av dig alla dom där blöta kläderna, du blir ju kall och förkyld annars. Sa hon och stack ner handen innanför kalsongerna, för att hitta en liten mjuk, men ändå hastigt växande lem.
 

- Kom! Du är ju alldeles iskall hela du. Sa Moa och drog honom med till sin säng, klädde av honom och blev samtidigt avklädd själv, så att de sedan kunde krypa ner under täcket.

- Det här blev varmt och mysigt. Synd bara att jag snart kommer att kladda ner ditt lakan. Stönade Andreas när han kände henne sakta runka den stenhårda kuken.

- Nä, jag tänkte inte att du skulle få göra det, men jag vet att din tunga är fantastisk. Kan du inte slicka mig så där skönt som du gjorde igår?

- Absolut. Flämtade Andreas och ålade sig neråt, men Moa satte sig upp och lade en hand på hans lår, och sa att han skulle vända sig istället.
 


De utforskade varandra ingående, och Andreas visste inte vilket som hetsade honom mest, om det var att höra och känna hur Moa blev allt kåtare, eller om det var hennes tunga och läppar som lekte med hans ollon, men helt klart så insåg han att han nog skulle spruta snart, så han undrade vad hon tänkt sig, eftersom hon inte ville ha satsen i sängen.
Samtidigt slutade hon suga, och bara flämtade allt mer ryckigt och oregelbundet, och hennes underliv rörde sig oroligt, tills hon med ett kvidande pressade musen upp mot hans ansikte, och lade händerna bakom hans nacke för att trycka på ytterligare.
Som hon skakade, och han hörde hennes kvidande stön, och precis då längtade han desperat efter att få spruta, så han var på vippen att själv börja runka för att få lätta på trycket, men Moa började strax röra på sig:

- Shit… Jag blev bara ännu kåtare. Visst vill du spruta på mig? Flämtade hon och hasade ner på golvet.

Andreas visste inte exakt vad hon ville, men han vände sig mot henne, och då han märkte att hon hade svårt att komma åt att suga, så satte han sig upp.

- Herrejävlar, du är fantastisk! Krystade han när han kände henne suga, och hon förstod nog vad som strax skulle hända, så hon övergick till att runka igen, och viskade:

- Titta nu. Det här tror jag du vill se!
 


Han kände hur hans underliv började krampa och pulserade fram hans ivriga spermier. Sprut efter sprut träffade hennes bröst, och medan hon fortfarande runkade så gned hon in sperman över brösten med andra handen.
Efter att orgasmen klingat av så hamnade de båda under täcket igen för att bara mysa och kela en stund.
Det var nog inte långt ifrån att de somnade, men Andreas satte sig upp med ett ryck då hans telefon ringde, så han sträckte sig efter telefonen i byxfickan och svarade:

- Andreas…

- Hej, det är Katrin. Jag står utanför stugan du beskrev, men där är ju låst. Var är du?

- Ehhh… Ja just det, jag är hos min tjej… Om du bara fortsätter vägen in bland stugorna, och när du passerat en stuga med en stor portal vid infarten, då är det andra stugan bortanför där.

- Men kan du inte komma och möta mig här då?

- Nja… Mina kläder är fortfarande blöta, så jag… började han, men visste inte hur han skulle avsluta meningen.
Katrin skrattade:

- Då förstår jag! Där du är nu behöver du inga kläder! Jag kommer! Får jag se dig vid dörren, precis som du är klädd nu?

- Nä för guds skull… Jag tror Moa kan komma ut, om det går lika bra.
 


Katrin bara fortsatte att skratta och en minut senare så stod hon utanför. Moa hade hunnit få på sig ett par jeans och en t-shirt, men tänkte inte på hur tydligt hennes styva bröstvårtor avtecknade sig genom det tunna tyget. Katrin verkade fortfarande lika road och sa leende:

- Hej, Var det Moa du heter? Ursäkta att jag kommer och stör så här, men jag tror ändå att det är säkrast att ni får tag på det här paketet på en gång. Andreas, visst är du där inne? Hojtade hon till sist.

- Jo, jag är här. Sa han och visade sig, med en kudde framför sitt underliv.

- Jag ska inte störa längre, så jag tänkte bara säga: Ha det så trevligt, och var rädda om varandra!
 

Katrin försvann lika snabbt som hon kommit, så Moa och Andreas stod där lätt generade och tittade på varandra, och Moa tittade på förpackningen hon höll i sin hand.

- Jaha, så var det med det… Snacka om pinsamt. Vad gör vi nu? Sa Andreas.

- Det vi hade tänkt, om du vill. Sa hon och ställde sig tätt framför Andreas, slängde iväg kudden han höll i för att komma ännu närmare, och sedan började ett ivrigt kyssande.
 


- När Katrin gick så funderade jag för ett ögonblick vad vi egentligen sysslade med, men nu vet jag igen… Jag vill… Med dig, och absolut ingen annan. Viskade Moa och smekte undersidan av Andreas hårt spända pung.

- Om jag lyckas… Jag kanske får hjärtinfarkt eller nåt innan jag lyckas göra det… Du är så fin, så sexig, så… Ja, jag vet inte allt, men jag håller på att få frispel i alla fall. Flämtade han tillbaka medan han fortsatte kyssa henne, smekte ett bröst med ena handen och med andra handen drog han ett finger längs hennes fuktiga lilla springa.
 


Strax låg de i sängen igen. Moa var ivrig och ville att han skulle komma in i henne, men Andreas var dödligt rädd att göra ett fiasko, så han hade inte ens lika hårt stånd som han hade när de tillfredställde varandra en stund tidigare.

- Visst kan jag slicka dig igen? Jag tänkte, så du är riktigt nära innan jag kommer in… Annars kommer du inte att hinna känna någonting innan jag är klar. Jag är så satans rädd för att göra ett fiasko, och att det inte ska bli bra för dig.

- Sluta oroa dig. Blir det inte perfekt så gör vi väl om det, igen och igen och igen… Du fattar va? Jag vill ha dig många gånger, men vi gör som du sa, om du vill. Det blir nog också skithäftigt.
 
Andreas hade redan kondomen på plats innan hans tvekan började, och nu ålade han sig ner en bit för att smaka hennes mus igen. Moa var mer än ivrig, så hon spärrade ut låren så mycket hon kunde, särade blygdläpparna med fingrarna och flämtade:

- Kolla, syns det hur våt jag är? Där ska din fina stake in strax…
Hon flyttade händerna för att göra plats för hans ansikte, och snuddade samtidigt sin klitoris för att den skrek på uppmärksamhet, och när hon kände hur svullen den var så fortsatte hon:

- Kolla klittan också… Den är stenhård för dig… Sug lite på den, och slicka den, snälla!
 


Det var omöjligt för Andreas att inte bli kåt av Moas uppvisning. Nervositeten fanns kvar, men nu var kuken stenhård igen, när han drog in hennes syrliga hormondoft i näsan och lät tungan leka i hennes väntande hål.
Han behövde inte anstränga sig mycket för att få henne att flämta, som att orgasmen väntade bakom krönet, och nu närmade hon sig toppen med expressfart, så precis när han bestämt sig för att krypa på henne så började hon dra i hans hår:

- Kom, skynda dig! Jag vill känna dig inne i mig när jag kommer!
Andreas var fortfarande nervös, men nu fanns ingen tvekan kvar, för det här ville han ju inte missa. Moas ivriga fingrar styrde honom rätt och trots att hon var extremt trång, så gled han lätt in med hela sin lem, i en enda stöt. Han stannade upp och de såg på varandra, hade nästan slutat andas och bara upplevde det fantastiska… Att för första gången älska på riktigt…

Andreas började försiktigt röra på sig. Nervositeten hade nu förbytts i kåthet och en översvallande ömhet… Han tänkte ”Herrejävlar, nu är det på riktigt! Jag har en flickvän som vill att jag knullar henne, och hon är ju bara så jävla fin… Och vilken känsla… En varm och våt fitta som kramar runt kuken.”
Deras blickar hjälptes åt att förtrolla varandra, och de kysstes oavbrutet.
Han stötte varsamt i henne och kände hur hon genast blev ännu trängre. Hon kved utdraget och saxade benen bakom hans rumpa, för att trycka på extra för varje gång han rörde sig inåt.

- Hårdare! Kved hon matt, och när han gjorde det hon bad om, och märkte hennes häftiga respons, så ökade han takten ytterligare, kände nervöst hur det började pirra i underlivet men samtidigt så stelnade Moa till och han kände hur hennes slida mjölkade hans lem helt sanslöst skönt, så hans njutningscentra i hjärnan tog över kommandot och sa åt honom att öka takten ännu mer.

Moa stönade utdraget och tycktes krampa ännu mer, och i nästa ögonblick öppnades dammluckorna så han pumpade fram varenda liten spermie han kunde uppbringa. De stönade båda utdraget och han gjorde några enstaka hårda stötar medan orgasmen ebbade ut.
 


- Herregud så skönt, och du är så satans sexig. Jag älskar dig så jag tror jag blir galen! Flämtade Moa i hans öra medan hon kramade fast honom med både armar och ben.

- Och jag älskar dig… Jag har alltid trott att det här med att vara kär, det är som att man gillar någon, men det här… Herrejävlar så häftigt att vara kär. Flämtade Andreas, fortfarande tagen av kraftansträngningen, och försiktigt juckande i orgasmens efterdyningar.
 


Det här borde lätt ha kunnat upprepa sig efter bara en stund, men faktum är att de klev upp ur sängen en stund senare. Andreas kläder var fortfarande våta, så när som på kalsongerna som bara var lite fuktiga, så Moa fick sig ett gott skratt när han, iförd endast kalsonger cyklade bort till föräldrarnas stuga, för att ta på sig torra kläder.
Moa sprang efter, så nu blev de kvar i stugan hos Andreas. Så klart var de båda på absolut topphumör, och det fanns inga motgångar i hela världen som kunde ändra på det, så det spelade egentligen ingen roll vad de sysslade med, bara de fick göra det tillsammans. Resultatet blev att de ett par timmar senare hade både sågat och huggit all ved som låg utanför vedboden. Vädret hade slagit om igen och solen höll på att bryta igenom molnen, så det var skönt att vara ute, vilket gjorde att de även fixade veden hemma hos Moa.
Andreas gick och tänkte på det som hänt tidigare, och frågade:

- När har du tänkt berätta för dina föräldrar att vi är tillsammans?

- Jag borde väl göra det rätt snart, men jag har tänkt på alla frågor och förmaningar som kommer, så jag jobbar på att hitta bra svar redan i förväg.

- Samma här, och jag misstänker att det blir redan i eftermiddag, för nu vet ju morsan, så det blir garanterat snack.
 


Egentligen visste inte Andreas varför han tvekade om han skulle berätta. Hans föräldrar skulle knappast vare sig bli arga eller försöka hindra dom att vara tillsammans. Det var nog bara det att det var en helt ny situation, som aldrig varit diskuterad, så han fegade ur en gång till när mamma ringde honom en stund senare:

- Hej gubben! Jag tänkte bara höra hur det gick när du var ute och cyklade i morse.

- Hur det gick? Jag blev blöt så klart, men annars gick det väl bra.

- Ja det fattar jag också, men det som jag blev nyfiken på var att vår gamla granne Katrin ringde mig och frågade om du hade någon mobil. Har du något du vill berätta?

- Nä… Jag bara handlade i fall att, tja, du vet… Jag håller på att såga ved. Kan vi snacka sen?
Sa han trots att veden redan var fixad.

- Okay. Akta fingrarna bara. Fixar du middagen, så som vi pratade om?

- Jag fixar det, det har jag ju redan lovat. Sa Andreas och avslutade samtalet.
 


Andreas förbannade sig själv för att han fegade ur ännu en gång, men fick en idé:

- Du Moa… Ska vi göra det samtidigt, i eftermiddag?

- Vad då? Älska? Självklart!

- Okay, gärna det också, men just nu tänkte jag på att berätta om oss, för våra föräldrar! Jag tänkte så här: Jag har lovat att fixa spaghetti och köttfärssås i eftermiddag, för det är ju inte så svårt. Om jag då cyklar iväg till närmaste affär, det är ju bara en halvmil, och köper lite mer köttfärs, så kan vi ju äta hos oss allihopa, även dina föräldrar!

- Mmmm, kanske ingen dum idé. Sa Moa dröjande och fortsatte: Men du menar alltså att du ska lämna mig ensam här och gå och tråna kanske en hel timma innan du är tillbaka?

- Ehhh… oj, det tänkte jag inte på, men antingen får du väl följa med då, och åka på pakethållaren, eller så får jag väl hitta på någon belöning tills jag kommer tillbaka.

- Belöning? Det låter mer spännande än att åka på en pakethållare på en skumpig grusväg. Får man någon ledtråd?

- Det känns fortfarande genant att prata om, men om jag säger repris på det som hände tidigare idag?

- Perfekt, då skippar jag cykelturen. Vill du att jag ska vara naken när du kommer tillbaka?

- Skithäftigt! Naken i en trädgårdsstol på altanen! Skrattade Andreas.

- Galning, skynda dig iväg nu, för nu har jag redan börjat längta.
 


Andreas skyndade sig iväg, och lastade in det han handlat i kylskåpet när han kom tillbaka, för att sedan skynda sig över till Moa. Han knackade hastigt på dörren och öppnade samtidigt.

- Halloj, nu är jag tillbaka!
Han fick inget svar och allt var knäpptyst, så han gick mot sovalkoven där Moa hade sin säng.
Han såg henne inte där heller, men plötsligt blir han omfamnad bakifrån, och insåg att hon stått bakom ett draperi.

- Nu ska du bara stå stilla. Nu bestämmer jag en stund. Viskade Moa och började knäppa upp hans bälte.
Strax hade han både byxorna och kalsongerna nedanför knäna och så gled hon runt honom och sjönk ner på knä, och han stönade tungt när han kände hennes läppar sluta sig bakom ollonet.
Han såg nu att Moa faktiskt var naken, och han ville så gärna smeka henne överallt, men hade bara att ge sig till tåls, för han ville ju inte att hon skulle sluta med det hon höll på med heller.

- Vart har du kådisen? Jag vill rida…mumlade hon medan hon sög honom och han såg även hur hon smekte sig själv mellan benen, så han hörde diskreta klibbljud från hennes kön.. Snacka om kåtkick han fick igen, men även om han stod handlingsförlamad i ett par sekunder så hukade han sig sedan ner och började gräva i byxfickan.

- Skit också, kådisen ligger kvar i dom andra byxorna. Dom som är blöta och hänger på klädstrecket utanför vår stuga. Jag kan springa… Flämtade han, trots att han definitivt inte ville lämna Moa för ens en minut just nu, och det ville inte Moa heller:

- Skit i gummit då, du går ingenstans! Lägg dig på rygg! Flämtade hon med en kåt-grötig röst och drog ner honom på golvet. Hennes blick lyste av åtrå och gjorde Andreas lika kåt, men han protesterade ändå när hon grenslade hans hårda lem.

- Men snälla, du kan bli med barn… Jag kan slicka dig…

- Inte nu… Måste bara få känna en liten stund. Säg till innan du sprutar. Flämtade hon och red med korta juck medan hon smekte sig själv.
Andreas hade aldrig sett något så sexigt, och trots att han gjorde allt för att hålla emot så kände han hur pirrandet i underlivet steg oroväckande fort.

- Akta, jag sprutar strax… kved han och kände samtidigt på brösten som guppade så sexigt framför honom.

- Nä vänta, inte än, måste komma! Tjöt Moa, och kom gjorde hon, tungt sittande över hans mandom, som fullständigt exploderade i en häftig orgasm, utan att han hade en chans att dra sig ur. Moa bara gnydde tyst och skakade, men lika oväntat som snabbt hasade hon plötsligt ner så hon satt nedanför hans knän, och dök framåt för att suga kuken.

- Jiiises! Snälla, jag har redan sprutat! Kved han tyst, eftersom hon sög intensivt på hans känsliga lem, som inte tålde mer efter den häftiga urladdningen.

- Vaaa? Har du Men var… Inte i mig va? Flämtade hon med en förvånad och uppskrämd blick.

- Jooo… Förlåt! Det gick bara inte att stoppa… Inte en chans… sa Andreas och såg ut som att han var på vippen att börja gråta.

- Skit också, men… Det  är ju egentligen mitt fel… Vi får hålla tummarna, för jag vill inte bli morsa ännu, och abort… nä, jag gillar inte läkare, sjukhus, piller och allt sånt där… Men tänk om… Skulle du göra slut då?

- Är du galen? Göra slut? Nä, aldrig i livet. Inte för att jag vill bli farsa nu heller, men har det hänt så får vi väl lösa det… På något sätt…
 


Moa lade sig över honom och de kramades, och var alldeles tysta en stund, tills Moa fått tänka efter:

- Jag tror inte att det är någon fara. Om jag tänker efter så borde jag få mens vilken dag som helst, och så vitt jag vet så är det väl störst chans att bli på smällen mitt emellan mensperioderna.

- Sånt där har jag ingen aning om, men jag hoppas du har rätt, eller hoppas… Betyder det att vi inte kan göra något på en vecka?

- Jo, tyvärr, men visst är det väl ändå bättre, än att vi ska få en liten gaphals att hålla reda på.
 
Andreas höll så klart med, och i nästa ögonblick kom han ihåg tiden:

- Fan, vi måste fixa middagen. När kommer dina föräldrar?

- Strax efter fem, och dina?

- Förmodligen lite tidigare, men det fixar sig nog ändå. Har du lust att hjälpa mig med maten, och jag tänkte vi skulle duka lite snyggt på altanen, för vi ryms ju knappast inne, vare sig här eller hos oss. Det här kan ju bli som en liten förfest till midsommaren. Det är ju snart dags för det också.
 


Tänk så fort allt går när man har trevligt sällskap och hjälps åt. De var klara i god tid och inväntade Andreas föräldrar som borde komma först. Moa var kvar inne när dom kom, och Andreas mötte sina föräldrar ute på altanen. Han hann inte säga något innan hans mamma sa:

- Hej! Oj vilket stort party det verkar bli idag! Vilka har du bjudit hit?

- Det är bara en som kommit ännu. Vill ni träffa min flickvän, Moa? Sa han, och Moa väntade just på de orden, så nu klev även hon ut på altanen.
 


Andreas föräldrar såg minst sagt förvånade ut, även om Andreas uppspelta humör de senaste dagarna gjort att de förstått att något var på gång. De hälsade på varandra, och allt verkade så otroligt lugnt… Vad var det dom hade varit oroliga för?
 


Moa höll uppsikt mot vägen, för att kunna hejda sina föräldrar när de passerade, och även dom blev förståss lika överraskade. Hennes pappa sa:

- Jag hade tänkt flera gånger, att jag skulle fråga vad din kille heter, för så uppspelt som du varit så har jag anat att någon rört om i dina känslor, så det var ju trevligt att få veta!
 
 


Således hade dom båda oroat sig i onödan. Inga moralpredikningar eller pekpinnar, så då blev  hela situationen mera uppsluppen än de ens vågat fantisera om, så efter middagen så hamnade ungdomarna nerklämda i en solstol nedanför altanen och kelande och småpratande. Det här hade nästan gått alldeles för lätt, så fram på kvällen, när Moas föräldrar gått över till sin stuga för ett bra tag sedan, så började de spekulera… Det kanske rent av skulle fungera att de började snacka om sova över hos varandra. Andreas chansade:

- Du farsan… Visst är det väl okay om Moa sover över hos mig?

- Jaha… Du tänkte på soffan, i storstugan då, gissar jag. Svarade han med ett leende så Andreas gissade att han retades, men egentligen visste han ju inte vad han skulle få för reaktion.

- Nä, inte soffan… Den är ju inte så bekväm, men min säng är ju tillräckligt bred. Försökte han.

- Hör ni turturduvor… Nu måste jag få veta lite mer… När det gäller sova över… Först och främst… Visst har ni alldeles nyss blivit tillsammans?

- Nä, det är ett tag sedan… Igår… sa Andreas tyst.
Pappa gav upp ett gapskratt, men sansade sig när han såg hur generad Andreas och Moa blev.

- Vet ni… Jag tycker det är jättetrevligt att ni hittat varandra, men säg helt ärligt, är det inte för tidigt att dela säng redan efter ett dygn? Det behövs ju ingen större fantasi för att lista ut vad som skulle hända då, och visst väntar ni väl åtminstone lite med det, tills ni lärt känna varandra ordentligt.

- Men vi känner varandra, ordentligt… sa Andreas snabbt, och insåg att han nog hade avslöjat dom då, för pappa såg förvånad och undrande ut, och sa:

- Kom, vi sätter oss i storstugan, och mamma ska nog också vara med, så får vi prata om saken.
 
Nu kom nervositeten tillbaka. Var det moralpredikningar på gång nu? Pappa berättade för sin fru:
 - Andreas vill att Moa ska få sova över. Vad tror du om det? Jag har ju förstått att dom inte varit tillsammans så länge, och fick veta att det är bara ett dygn, och…

- Ett och halvt! Rättade Andreas, som att det skulle ha någon betydelse.

- Ja, okay då, ett och halvt, men om jag fattat rätt då har ni hunnit med en hel del på ett och ett halvt dygn, eller hur? Sa han och spände blicken i sin son.

- Jaa… Men kom inte och försök säga att vi inte ska få träffas, för då..! Började Andreas och hade en upprörd ton, men pappa avbröt:

- Okay, innan du kommer med någon slags hot, så har jag inte tänkt förbjuda er att träffas, det vore väl dumt, men en fråga rakt på sak då: Använder ni skydd?

- Ja, självklart! Sa Andreas och kände hur pulsen rusade, för det var ju bara nästan sant… Hur skulle han förklara om Moa nu redan var på smällen.

- Ja okay då… Då återstår bara en detalj. Du Moa måste ju så klart fråga dina föräldrar också, jag menar, jag är inte helt positiv till att ni har så bråttom, så ni får inte använda mitt tveksamma ja till att utpressa dina föräldrar.
 


Moa lovade, och det var med nervösa steg hon och Andreas gick hem till henne för att fråga.

- Det kommer att bli tjafs… Det är jag säker på. Sa Moa dystert.

- Hur kan du veta så säkert? Jag trodde ju att mina föräldrar skulle neka också.

- Vi får väl se… Jag tror att om mina föräldrar får veta att vi redan legat med varandra så blir dom vansinniga.

- Så om dom frågar rakt ut, så kommer du att neka?

- Jag vet inte, hur ska jag göra? Sa Moa förtvivlat och stannade, och kramade Andreas nervöst, som om hon var säker på att efter det kommande snacket så skulle de inte få träffas i fortsättningen.

- Jag tror du oroar dig i onödan. Jag tror att min farsa blev så överrumplad av att vi inte nekade, så han sa ja av bara farten. Det kanske funkar en gång till. Dessutom tror jag att om du nekar, ja då tror dom ju att första gången ska bli i natt… Om dom vet att det redan hänt, då kanske det blir mindre dramatiskt att säga okay till att det kan få hända en gång till. 


Moa nickade och höll med, och kramade Andreas hårt en gång till innan de gick in.
Med nervositet i rösten började Moa:

- Jo du mamma… Visst är det okay om jag stannar hos Andreas i kväll, och sover över?

- Va? Är du galen? Det vet man väl hur det skulle sluta!
Den motfrågan var väntad, så Moa sa:

- Vet du? Hur menar du då?

- Att ni… Nä, bevare mig väl. Du är ju bara 15 och ni har nyss träffats. Ni får nog finna er i att bara träffas på dagarna en tid framöver.
Nu blandade sig Andreas in i snacket:

- Ursäkta, nu var jag nära att börja skratta. Vad är det man gör på nätterna som inte går att göra på dagarna?

- Alltså… Näääeee! Ni får inte! Skrek Moas mamma nästan hysteriskt.

- Så du har tänkt låsa in mig i fortsättningen då? Sätta på hänglåset på stugan när ni åker till jobbet varje morgon? Sa Moa, för det var också en fråga som hon hade förberett.

- Bertil, kom och hjälp mig! Det här funkar inte! Tjöt Moas mamma desperat, och Bertil kom in från storstugan till köket och sa:

- Jag har suttit och lyssnat, och jag var beredd på frågan, även om jag inte hade trott att den skulle komma redan i kväll, men egentligen har ju ungdomarna rätt. Vi kan inte hindra dem att träffas, så vad hjälper det att säga nej? Enda förhoppningen är väl då om Andreas föräldrar säger nej.
 
Världskriget hängde i luften, och det blev till sist Moa som fick hela snacket att vända, och hon förvånade även Andreas. Om någon frågat henne för en vecka sedan, om hon skulle våga snacka sex med sina föräldrar, så hade hon bara utbrustit nervöst skrattande: ”Aldrig i livet!”, men känslorna för Andreas fick henne att våga:

- Alltså, så här är det: Det ni är rädda för, det har redan hänt, och det var för att jag själv ville, så skyll inte allt på Andreas, och han har dessutom varit ordentlig och handlat skydd, så vad är det vi tjafsar om? Andreas föräldrar har sagt att om ni säger okay så säger dom också det.
Det blev en total tystnad, som kändes som en evighet, även om den bara varade i 20 sekunder, innan Moas pappa ställde sig bakom sin fru, kramade henne och sa:

- Ja du, vad säger man… Det är nog lika bra att vi inser att vår lilla tös börjar bli vuxen. Vad tjänar det till att vi trilskas?
 


Moas mamma våndades men gav ändå med sig till sist. Moa såg oron i mammas ögon så innan de gick tillbaka till Andreas så kramade hon mamma och viskade:

- Ta det lugnt. Jag vet vad jag gör, och Andreas är den finaste kille man kan tänka sig. Mamma, jag är kär, på riktigt.
 


Tillbaka i stugan hos Andreas föräldrar så satte de sig framför TV’n, men det tog inte lång stund innan Andreas pappa sa:

- En jobbardag till, sedan är det midsommar, men nu måste jag nog lägga mig om jag ska orka upp imorgon. God natt och sov gott ungdomar. Sa han, även om han kände på sig att det kanske inte skulle bli så mycket sova för dem.
Andreas mamma gjorde sig också klar för att sova, så nu satt de nyförälskade ensamma framför TV’n, som egentligen inte var det minsta intressant, utan de väntade bara att Andreas föräldrar skulle somna.
 


Till sist bestämde de sig ändå för att gå och lägga sig, så de följdes först en sväng ut till utedasset, och när Moa var klar och kom ut till sin trånande pojkvän sa hon:

- Jag har två saker att berätta. En tråkig och en glad… Vilken vill du höra först?

- Ta… den glada tror jag…

- Jag är inte med barn.

- Puh… skönt, men då innebär det att du fått…

- Just det, mens… Kan du hålla dig en vecka?.. Fan, vi som ska sova tillsammans.

- Shit, ja det finns väl inga alternativ, så det måste väl gå.

- Jag kan ju hjälpa dig ändå, precis som vi gjort hittills.

- Ja… Jo… Men… Jag tänkte, hur blir det för dig då? Blir det inte jobbigt för dig då?

- Garanterat, men det får också gå… Risken är väl att jag kommer att bli kladdig om fingrarna.

- Du menar, att du… Nä, hur menar du?

- Att jag kommer att få frispel om inte jag får släppa ut allt det sköna, när jag låter dig göra det, så jag får väl kladda ner mina fingrar då.

- Men… Visst kan väl jag lika gärna få bli kladdig då? Jag kan inte sånt där, så är det något speciellt när du har mens?

- Nä, inte mer än att det är rätt kladdigt, slibbigt, kletigt och jävligt… Ni killar har det bra som slipper det.

- Ja men då så… Det är väl bara att tvätta fingrarna efteråt, eller..?

- Precis vad jag hoppades att du skulle säga, men jag skulle aldrig vågat be dig om det… Det känns inte så hygieniskt. Ska vi gå in och lägga oss? Log Moa och lade sina händer på Andreas rumpa, för att pressa honom mot sig och kyssa honom.
 


Andreas borrade in naglarna i hennes skinkor genom jeanstyget, och pressade tillbaka, så hon kände hans svällande lem mot sitt underliv, och det mest naturliga hade varit att bara slita av varandra kläderna och tillfredställa varandra, men med viss vånda så släppte de ändå greppet om varandra och gick in.
 


Med tanke på omständigheterna så behöll Moa trosorna på, men Andreas var naken, och Moa var helt koncentrerad på att leka med hans lem. Precis som väntat, så flämtade han snart allt intensivare, även om han gjorde allt för att inte låta för mycket, för det var ju bara ett draperi in till sovalkoven där sängen står. Han kved bara tyst medan han levererade sin sperma ut på sin mage.
Andreas kunde så klart inte låta bli Moa heller, så det var inte långt efter som hennes ansikte förvred sig i orgasmkramper. Det var precis det här som behövdes för att lätta på spänningen, så efter lite kelande efterspel så lyckades de ändå somna.
 


Andreas säng var väl inte allt för smal, men någon dubbelsäng var det ju definitivt inte. Det var något hemmasnickrat, väggfast som Andreas pappa hade gjort, efter måttet på väggen, för att ta till vara mesta möjliga utrymme. Eftersom de somnade tätt intill varandra så blev det ändå lite trångt, och Andreas vaknade någon gång mitt i den korta natten, och gissade att klockan var någon gång före två, eftersom det var ganska mörkt ute.
Han såg sin flickvän sova så gott intill honom, smekte försiktigt och lätt hennes ena bröst, och precis som det brukar vara för killar i hans ålder, så räckte det med den känslan för att få lemmen att hårdna. Skulle han våga väcka Moa?
 
Med viss tvekan lade han försiktigt  en hand på hennes platta mage, och lät den varsamt glida neråt, och innanför hennes trosor. Han kände hennes varma springa och lät långfingertoppen stanna, och vara helt stilla på henne klitoris.
Moa gnydde lite och rörde sig, särade lite på benen men tycktes ändå fortsätta sova, så när han lyssnat på hennes lugna andhämtning en stund så började han varsamt röra sitt långfinger, och masserade hennes lilla kärleksknopp, som sakta blev allt hårdare.
Han undrade verkligen hur länge han skulle kunna hålla på innan hon vaknade, men sanningen var ju att Moa redan vaknat när hon kände hans hand mot bröstvårtan, och nu kämpade hon bara för att verka oberörd, för att se hur långt Andreas skulle gå.
 


Andreas masserade hennes klitoris långsamt men målmedvetet, och även om hon inte visade i ansiktet det hon kände, så förstod han att hon inte var opåverkad, för den lilla knoppen var nu stenhård. Plötsligt upphörde hennes lugna andhämtning. Han hann precis tänka tanken ”varför?”, innan hon började skaka i underlivet och lade sin hand över hans, utanpå trosorna, och började gnida intensivt.

- Aaaaooooguuuuud! Krystade Moa och gick upp i brygga, skakade ännu mer, stönade och kved.
Andreas blev nästan rädd för hennes plötsliga reaktion, men levde sig gärna in i hennes orgasmkramper, och ville nu inget hellre än att få släppa fram en sats igen.
Moa vred sig mot Andreas och sträckte sig samtidigt efter hans hårda lem.

- Hur kan du vara så pigg mitt i natten? Viskade hon.

- Vet inte. Jag råkade vakna, och såg hur vacker du är, så jag kunde inte låta bli. Kom det viskade svaret.

- Då kan nog inte jag låta bli heller. Fnissade Moa och vred sig runt, så hon kunde ta hans lem i munnen.
Andreas suckade tungt men ansträngde sig även han för att vara diskret, så han visade inte sin upphetsning förrän det var riktigt nära, och då puttade han försiktigt bort hennes huvud och kved fram ett utdraget ”Nuuuuuuhhhhh!”
Moa tittade upp och såg hur hans ansikte var ansträngt av orgasmkramper, samtidigt som hon såg i ögonvrån hur långa vita strängar landade på hans mage. Därefter  tog hon en av pappersservetterna från sängbordet, torkade av honom och lade sig till rätta för att sova igen.

- God natt älskling. Lova att väcka mig om du vill igen… viskade Moa.

- God natt du också… Jag lovar, och hoppas att du väcker mig om du vill också. Det får du göra så ofta du vill.
Efter en lång rad med kyssar så somnade de ändå om igen.
 


Nästa morgon blev lite speciell. Moa hade vaknat till av väckarklockan som skrällde för att Andreas föräldrar skulle upp och jobba, men hon somnade om igen. Nästa gång hon vaknade var när Andreas lät sin hand smeka henne ner över ryggen och sedan cirkla runt hennes runda stjärtklot.

- God morgon, är du morgonpigg idag? Viskade Moa när hon lagt handen över hans morgonstånd.

- Mmmm, kan man bli annat när man har dig i sängen? Vet du hur mycket klockan är? Viskade Andreas tillbaka.

- Ingen aning, hur så?

- Jag tänkte bara… Måste vi vara jättetysta, eller..? Vet du om morsan och farsan har åkt till jobbet?

- Jag tror att dom kanske har åkt… Jag hörde deras väckarklocka tidigare, men jag vet inte hur länge sedan det var, för jag somnade om.
 


Medan dom viskande försökte lista ut om dom möjligtvis var ensamma i stugan, så satt Andreas föräldrar knäpptysta och drack morgonkaffet. De ville ju inte störa, samtidigt som åtminstone mamma var rädd att de skulle hamna i en pinsam situation, om det skulle hetta till inne i sovalkoven. Det var ju bara ett draperi och tre meter som skilde dem från ungdomarna, så de vågade inte göra minsta ljud, med tanke på att de hörde allt som Andreas och Moa sa, trots att de viskade.
 


Det måste vara lugnt… Jag har inte hört minsta knyst där utifrån. Viskade Andreas och lät handen treva sig in i Moas trosor, utan minsta bekymmer om att hon faktiskt hade mens.


- AooooouuuGuuuud! Stönade Moa tungt och kramade Andreas hårda lem.

- Vart vill du bli kladdig idag? Inte ansiktet igen va? Krystade Andreas när hon började runka honom.

- Du är livsfarlig med dina sprut… Vet du… Tycker du att det blir äckligt, eller vill du älska med mig, trots att jag har mens? Du kan ju använda gummi så du slipper bli så kladdig…

- Om det är okay för dig… Du behöver inte be mig två gånger. Flämtade Andreas och sträckte sig efter kondomerna, och där tog orden slut.
Det enda som hördes var ljudet av otaliga kyssar, suckar, stön och lite fniss. Det prasslade i sängkläderna, och strax hördes också ett diskret knarrande från sängen.
 


Andreas mamma reste sig och nickade mot dörren, för att påpeka att nu var det definitivt dags att ge sig iväg. Det kändes redan tillräckligt pinsamt. Andreas hörde när dörren klickade i lås, men det var samtidigt som han med ett utdraget stön fyllde kondomen, och han kämpade för att bibehålla takten i sitt juckande, för han märkte att även Moa var nära.

- Ooooo Guuuud! Stönade hon och borrade in naglarna i Andreas rygg, lindade benen runt hans rumpa och klämde åt för att få känna Andreas så långt inne som möjligt.
Det var precis då som de båda hörde hur två bildörrar stängdes och en bil startade.
 


Andreas och Moa flämtade tungt och såg oroligt in i varandras ögon.

- Vad hände? Var dina föräldrar hemma när vi började? Har vi gjort bort oss rejält nu? Flämtade Moa oroligt.

- Jo, tydligen var dom hemma. Jag hörde när dom låste ytterdörren också, men jag vet inte… Dom hade väl knappast räknat med att vi bara skulle titta på varandra, men lite pinsamt är det ju förståss. Vi var väl knappast diskreta direkt.
 
Moa såg oroligt ut, och den ultimata njutningen var lite störd, men hon tog ju ändå tacksamt emot Andreas alla kyssar, och känslan av att fortfarande ha hans lem inne i sig, den var det definitivt inget fel på, så de låg kvar och myste en lång stund innan de klev upp, och konstaterade att föräldrarnas frukost stod kvar på bordet, med till och med en halv smörgås och en skvätt kaffe kvar.

- Det verkar som om dom fick bråttom iväg… konstaterade Andreas med en obehaglig känsla.

- Shit, det här blev säkert enda gången jag fick sova hos dig… Hur ska vi göra i fortsättningen? Sa Moa oroligt.
 


Deras oro gnagde och sabbade det som annars borde vara en perfekt dag, dagen före midsommarafton och en hel lång och mysig helg att se fram emot.
Deras oro minskade ändå en del efter lunch, när Andreas pappa ringde, och frågade helt kort:

- Jag har bjudit in Moas föräldrar till middag, men jag ska handla en del på hemvägen. Kan ni se till att middagen är klar vid kvart över fem? Visst vet du vad vi ska äta?

- Jooo… Visst, det är okay… sa Andreas lite dröjande, för han var inte helt säker på det där med middagen.

- Bra! Jag hinner inte prata mera nu, vi ses sen! Kom det korta svaret och sedan var samtalet slut, och Andreas stod förvånad och tittade på telefonen, precis som att hans frågor skulle få ett svar i klartext om han tittade tillräckligt intensivt.

- Vem var det? Sa Moa förvånat.

- Farsan… Han ville att vi skulle göra middag till kvart över fem, och han hade bjudit in dina föräldrar också. Sa han, och verkade fortfarande inte ha fattat att pappa inte började med att skälla.

- Så han lät inte arg då? Sa Moa med ett försiktigt leende.

- Nä inte det minsta… bara lite stressad, och jag funderar… det här med middag… Jag minns att morsan sa något igår kväll, men jag lyssnade nog inte så noga. Vi kollar i kylen och ser om vi kan gissa vad det var tänkt.
 


Kylskåpet var proppfullt inför midsommarhelgen, så det var inte så lätt att gissa, så deras tanke var att om dom ansträngde sig och lade ner rätt mycket jobb på middagen, så skulle det kanske mildra eventuellt skäll för morgonens övning, så de bestämde sig för att göra köttbullar av köttfärsen som fanns där, hacka ihop en innehållsrik sallad och även värma på en del frysta grönsaker. Till sist fick de problem att bestämma sig om de skulle koka pasta eller potatis till, men beslutet blev att det skulle satsa ännu mera på matlagning, så det skulle bli hemlagat potatismos.
 

-Skönt, då har vi i alla fall bestämt oss, så nu glömmer vi det en stund. Är du bra på att ro? Sa Andreas glatt.

- Vadå ro? Du menar att ro en båt?

- Precis! Vi har ju en eka. Ska vi ta en sväng på sjön?

- Okay, om du ror då… Jag har aldrig ens provat. Sa Moa.
 


Andreas övertygade henne om att hon skulle försöka, så det blev ett hejdlöst skrattande, plaskande och Andreas fick använda båtshaken flera gånger för att putta ut båten från vassen, dit den drev medan Moa försökte få ordning på årorna.
Till sist funkade det ändå rätt bra, och de kom sig iväg ut en bit, för att sedan byta plats så att Andreas fick ro tillbaka i den lätta motvinden. De hann även med en promenad längs stranden, och kunde inte låta bli att älska när de kom till stället där strandlinjen svängde, där de tre stora stenarna låg, och det var helt avskilt från insyn.

- Ska det här bli vårt favoritställe, dit vi kan smyga iväg om vi vill vara för oss själva?
Flämtade Moa efter att hon landat från sin flygtur till sjunde himlen.

- Mmmm, varför inte? Nu blir det ju helg, så vi blir inte ensamma i stugan förrän på måndag. Skulle du kunna vänta så länge?

- Inte en chans. Jag fick ju världens ångest när min mens började, och jag trodde att det inte skulle bli något på en hel vecka… Du märkte ju, jag klarade bara en dryg timma.
 


Så småningom så var det ändå dags att börja med middagen. De dukade ute igen, och även om det inte handlade om lyxmat, så var de noga med avsmakningen, för att få till en lagom kryddning. De var nästan klara när hans föräldrar kom hem, men de var ju lite för tidiga, så egentligen hade Andreas och Moa beräknat tiden rätt bra.  Andreas fick emellertid kalla kårar längs ryggen när pappa genast vinkade honom till sig och de gick runt hörnet.

- Jo du Andreas… Jag skulle faktiskt vilja att du lovar mig en sak.

- Jaha? Vad gäller det? Sa Andreas nervöst och var nästan helt säker på att det gällde något om att Moa inte skulle få sova över fler gånger.

- Ja… Ni verkade ju rätt morgonpigga i morse… Började pappa och gjorde en konstpaus, så Andreas svalde tungt och hummade bara ett bekräftande svar.

- Jag måste säga att du imponerade, även om det blev lite pinsamt, så jag och mamma skyndade oss iväg, men det lät verkligen som ni verkligen brydde er om att se och höra vad den andra ville, s å det inte bara blev pang på och med tvång… Grattis grabben till en superfin flickvän, men det jag tänkte be dig om… Jag köpte en innerdörr innan jag åkte hem, så jag tänkte att du skulle få hjälpa mig att sätta in den i kväll, istället för det där draperiet. Det har vi ju ändå snackat om i flera år… Lyhört är det ju ändå, men lite bättre borde det väl bli om ni stänger er dörr och jag och mamma stänger vår… Det kan bli så pinsamt annars. Mamma hade visst vaknat mitt i natten också, och var på vippen att väcka mig, men så tänkte hon på hur lyhört det var.

- Oj… Shit… Förlåt, vi försökte vara tysta, och i morse… Vi trodde ni hade åkt. Jag hade ingen klocka vid sängen…

- Ta det lugnt. Vi är mest lyckliga över att se dig och Moa lyckliga, och är man nyförälskad så är det ju inte så lätt att låta bli att… Ja, du fattar va?

- Tack pappa… Jag var skiträdd att du skulle bli förbannad för det där i morse. Sa Andreas och drog en lättnadens suck, samtidigt som han gav pappa en snabb kram och en dunk i ryggen.
 


Det kändes som en drömstart på midsommarhelgen. Nu var alla orosmoln som bortblåsta, och de såg bara fram emot nästa natt. Ytterligare en natt att få älska.
Efter middagen så stannade Moas föräldrar kvar och eftersom det här var den officiella starten på midsommarhelgen så blev det både starköl och drinkar, för föräldrarna då, men Andreas, som aldrig tidigare varit intresserad av alkohol blev nu plötsligt nyfiken. Han hade ju redan tagit ett stort kliv mot vuxenvärlden den här veckan, så varför inte ett steg till?
Hans föräldrar hade emellertid misstänkt att något sådant skulle komma, så de var verkligen på sin vakt, och det blev inget tillfälle att norpa något. Istället gick de till stranden för att bada fram på kvällen, och så klart blev det nakenbad, vilket blev lite pinsamt när föräldrarna en halvtimma senare kom för att göra dem sällskap. Alla fyra föräldrarna var dessutom så lagom packade att de bara skrattade och slängde av sig kläderna, så det blev nakenbad för alla. Då passade Moa och Andreas på att smita tillbaka upp till stugan, och stängde den nymonterade dörren och fick på så sätt den mysstund som de blev snuvade på nere på stranden.
 


Nästa dag var då midsommarafton. Andreas hade varit på sin vakt hela förmiddagen, så han passade på att smussla bort några cider när Moas föräldrar just burit över sitt dryckesförråd, inför kvällen, som de givetvis tänkte fira tillsammans. Ungefär vid lunchtid ringde Andreas Mobil, och han såg direkt att det var hans kompis från skolan:

- Tjena Tommy! Läget? Svarade han.

- Tja, så där… Tänkte bara höra vad du gör i kväll. Jag skulle ju egentligen varit med mina föräldrar, för det skulle bli rätt mycket folk där, med en massa kusiner och så, men de flesta under 20 tycks ha backat ur, så det blir några småungar, jag och ett gäng vuxna.

-Tja, jag är ju i våran stuga, så vi blir här, tillsammans med en ny kompis som jag träffat, från en grannstuga, och så våra föräldrar då, så det blir nog inte så mycket drag här heller.

- Nä, okay, och en sån liten fest känns ju inte helt okay att bara bjuda in sig själv på. Hoppas ni får trevligt i alla fall.

- Men vänta lite… Jag ska kolla en grej! Sa Andreas snabbt och satte handen över telefonen, för att prata med Moa.

- Det är min kompis Tommy. Han hade ingenstans att gå ikväll. Vad tycker du? Kan han komma hit?

- Tja, det vore väl okay, men då skulle han väl ha haft en tjej då, så vi blir jämna par, eller det kanske han har redan?

- Nä, han är nog rätt lik mig. Han vill nog gärna ha en flickvän, men är för feg för att ta första steget… Just det, han kanske stöter på dig, när han inser att det är du som är min nya kompis.

- Jag tänkte, det finns ju fler som är så. En tjej i min klass, Emma, hon snackar alltid om killar, men det är bara snack. Hon skulle aldrig våga stöta på någon. Jag kanske skulle försöka lyssna med henne om hon kommer. Hon har säkert tänkt vara med sina föräldrar. Det brukar hon alltid vara, eller hon säger att hon MÅSTE det, så fort det snackas om fest, för hon törs inte gå på fest.

- Ring henne! Jag säger att Tommy kan komma hit, så får vi hoppas att det löser sig.
 


Tommy tackade ja på inbjudan, nu när han dessutom fick veta att det skulle kunna bli fler från skolan, så då skulle de bli fyra jämngamla, även om Tommy trodde att det skulle bli enbart grabbar. Emma tackade också ja, när hon fick veta att Moa skulle vara med sina föräldrar, så då antog hon att det skulle bli lugnt.
Andreas kollade med sina föräldrar för säkerhets skull, även om Tommy och Emma redan var bjudna nu, och han fick en oväntad fråga tillbaka:

- Visst borde det väl vara okay. Är det någon jag känner?

- Jo visst, det är ju Tommy, min klasskompis. Han har jobbat fram till den här helgen, och sedan sket sig den festen som han skulle gå på, så han hade ingenting att göra.

- Och den andra?

- Det är min klasskompis Emma. Sa Moa.

- Aha, så Tommy och Emma kanske rent av är tillsammans då? Sa Andreas pappa.

- Nä, inte ännu i alla fall. Det är nog som för mig och Andreas, vi kände igen varandra men hade aldrig snackat, innan vi träffades här ute. Sa Moa.

- Hmmm… Det låter som att ni tänkt försöka para ihop dom? Borde dom inte få chansen att själva välja vem de vill bli ihop med?

- Så klart dom får, det råkade bara bli så här, och vad dom sedan hittar på, det är ju upp till dom. Flinade Andreas, som att han var generad över att deras lilla plan så lätt blev avslöjad. 


 Fortsättning följer…
 

23 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#2

Fröken H

Till Hannes och alla andra..
Nu har jag pillat in lite 'formatering' i novellen, hoppas ni kan avnjuta den bättre nu.. och.. är sååå ledsen att programmet som bubblan bygger på strular.. :( / H

19/2, 2010 kl. 20:47

#1

Hannes II

Ledsen men det här går inte att läsa! Formateringen helt knas! Enda sättet att åtgärda är att klistra in texten igen och spara! Så här blir det VARJE gång jag lägger upp en ny novell.

19/2, 2010 kl. 15:55