Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

24/4 kl. 15:04, av John

Återförening i hembyn

Del 10 av 10 i serien Småstadsidyll

30 år efter det där märkliga sommarlovet återvänder Max till sin hemby för att närvara vid sin styvfars begravning. Det blir återblickar och en familjehemlighet avslöjas som får hans värld att vackla.

En berättelse om förbjuden kärlek.

Denna novell är skriven exklusivt för Bubblan, för att kunna läsa den måste du vara inloggad. Logga in eller bli medlem nu!

16 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#7

John

@Marcem Tack! Du har helt rätt, sådana skönhetsfläckar vill jag INTE ha och särskilt inte rent slarv i researchen. :)

Däremot vågar jag inte lova att det inte blir en fortsättning med Mathilda, vi får se. Annars skulle nog historien ta slut ungefär här men nej, jag tänker mig nog inte att Max och Micaela går skilda vägar. Deras jul var alldeles för fin för det och glad att den uppskattas.

Och stort tack alla andra för det fina berömmet. Det är det som får mig att fortsätta skriva och dela med mig.

29/4 kl. 16:02

#6

marcem

Du vet att jag tycker att du skriver bra. Mycket bra, troligen bättre än någon annan här. Dina personer engagerar så mycket att man blir kvar i berättelsen efteråt, funderar på hur det ska gå. Till exempel tyckte jag så mycket om "julcharadern" att jag skulle bli ledsen om Max och Micaela skulle gå isär. Och jag hoppas att han aldrig gör om det med Matilda.
En liten felfinnardetalj: Du skriver att de åkte Balder när de var på Liseberg för typ 30 år sen, men den kom 2003. : ) Inte viktigt, men jag kan tänka mig att du inte gillar såna skönhetsfläckar.

29/4 kl. 12:00

#5

MartinL

Ren njutning hela vägen från bonnhålan till Reprisen i Götet, hoppas verkligen på att det kommer mer!

26/4 kl. 02:10

#4

Permic

Mycket bra och verkligen läsvärd
Tack

25/4 kl. 19:20

#3

MalmöLars

Otroligt bra, fantastiskt och härligt. Riktigt läsvärt och mycket bra

25/4 kl. 11:22

#2

mx55

Helt fantastiskt. Både sorgligt och upphetsande. Som hela den här serien har varit.

24/4 kl. 22:02

#1

SirVäs

John, du har gjort något jag inte trodde var möjligt - du har överträffat dig själv!
En fantastisk berättelse! 12 points from the Stockholm jury!
/t

24/4 kl. 21:36