Huvudnavigation

Logga in

Uppgifter

24/9, 2023 kl. 16:17, av mx55

Mirandas Dagbok 6: Trekant i stallet (Maj -20

Del 6 av 7 i serien Mirandas Dagbok

Nyhetsrubrikerna blir allt dystrare och helt plötsligt så stänger gymnasieskolorna. För Miranda och hennes syskon så ändrar det deras vardag helt. Men ändå lyckas det hända mer konstiga grejer.

Historien om Miranda bygger på samma karaktärer som vi möter i mina två serier om sextonåriga Emma och utspelar sig före, samtidigt som dessa serier. Du behöver inte ha läst någon av dem men jag blir såklart glad om du kommer vilja göra det. Men du kan läsa denna först.

Spoilervarning! Detta avsnitt handlar om saker som nämns avsnitt fyra till sex i ”EMMA – En frustrerad tonåring”. Du måste dock inte läsa dessa avsnitt först.

Även om platserna existerar på riktigt så har inget av detta hänt. Eventuella likheter med riktiga personer är bara slump. Observera att kreativa friheter har tagits för att få dena historia att fungera. 

Du får gärna lämna en tumme om du gillar det du läser och jag uppskattar alla kommentarer jag får.

 

När Miranda återkom till skolan så var hon än mer tystlåten och tillbakadragen än vanligt. Det hade varit en konstig upplevelse som hon kände att hon inte alls varit förberedd på. ”Var det så här folk gjorde?”. Nu mer än någonsin önskade hon att hon kunde fråga någon annan än sin storasyster som verkade ta allt med ro.
– Men visst var det kul Mirre? Och skönt?

Jo. Hon var ändå tvungen att hålla med om att det var skönt. Om det här var att ha sex så var det riktigt roligt. Galet såklart och knappast normalt att göra det med sina syskon. Men hon hade gillat det. Och det hade ju känts så självklart alltihop.

Dagen efter att Miranda gjort sin sexuella debut så hade Emy gått iväg och köpt ett dagen-efter-piller till henne och hon hade själv, extremt nervös, gjort en bokning hos ungdomsmottagningen för att skaffa p-piller. Även innan hon fått receptet och tabletterna börjat verka så fortsatte hennes bröder att spruta hennes fitta full med säd. Eftersom att Emy redan köpt piller blev det killarnas jobb att åka runt till olika apotek och inhandla akutskyddet. De kollade på nätet om det var ok att ta ofta och fram tills att hon var skyddat tog hon ett varje dag efter att de haft sex. Det brukade bli ett par, eller tre, gånger i veckan.

Samtidigt så fortsatte hon ändå att vara tystlåten i skolan. Till och med lärarna tyckte att hon verkade orolig över något. Men vad skulle hon säga? Att hon var orolig över att hennes bröder sprutade sin sperma i hennes oskyddade fitta? Även om hon tog dagen efter-pillren så kände hon sig inte helt säker. Hon blev något lugnare så fort hon fått p-pillren men inte helt. 

Samtidigt så ville hon ha någon att prata med. Hon hade försökt på nätet men antingen så trodde folk att hon var ett troll eller så fick hon meddelanden av gubbar som undrade om hon ville ses och ha sex. Och det ville hon inte. Hon ville veta om andra tonåringar också tog kuk både fram och bak samtidigt och om andra tjejer också ville ha sex med sina syskon. Hon antog att svaret var Nej, men hon visste inte.

I vilket fall så fortsatte de fyra syskonen att ligga med varandra fram tills i mitten av mars. Efter en tid där nyhetsrubrikerna blev alltmer dystra och domedagsaktiga så började folk jobba hemifrån och plötsligt stängde gymnasieskolorna.

Hemma hos Miranda så märktes det också. Lottas dagliga verksamhet ställdes in för att minska smittrisken bland de många som var extra utsatta. Resultatet blev att hon stängde in sig hemma och att hon började noja sig över att världen snart skulle gå under. Hon var övertygad om att det här var en del av den stora världskonspirationen. Att viruset var Kinas sätt att förslava västvärlden under kommunistisk diktatur.

För Mirandas del innebar det också att hon inte längre fick gå ut. Det var inte så att hon var ute och rände på byn allt för mycket ändå, mest hängde hon ju hos sin grönhåriga kompis. Men nu fick de inte ses. Men egentligen var det väl mest synd om Emy som fick sitta inne på deras rum hela dagarna och plugga hemifrån. 

Det hade faktiskt blivit ett problem det också. Trotts att deras mamma fick pengar från socialen så gick allt för mycket av dem åt till annat. Det hade därför blivit en slags rutin att någon av deras bröder helt enkelt tog deras mammas bankkort så fort socpengarna kom in och tog ut så mycket kontanter som de kunde. Dessa gömdes sedan hemma så att de kunde köpa mat. Samtidigt kunde de ju inte tömma kontot helt eftersom att deras mamma säkert hade exploderat över det. Men nu hade folk börjat kolla snett mot dem när de ville handla med kontanter.

Emy hade suckat och sagt att det i alla fall var tur att de hade internet. Hon hade läst om alldeles för många i deras situation som bara hade mobildata. Men eftersom att de båda systrarna hade datorer ifrån skolan så hade Tim, som tillskillnad från sin mamma inte var hos kronofogden, helt enkelt tecknat det enda bredbandspaket som gick att få på adressen. Det var dessutom tillräckligt snabbt för att fungera för videolektioner. Tim och Oliver hade dessutom lärt sig Lottas alla koder och kunde helt enkelt bara ta hennes telefon och betala alla räkningar. Hyra och el betalades redan direkt av socialen.

De bävade dock för sommaren. Hur skulle de kunna klara av mat då? Som det var nu så fick ju Miranda lunch i skolan och Emy kunde gå och hämta matlådor. Men det var än så länge framtidens problem. 

Så under hela mars och april gick Miranda till skolan. Hon pratade det hon behövde på lektionerna och åt lunch med de andra emokidsen. Sedan gick hon direkt hem. Hon hann aldrig prata med någon annan och det började, trotts att hon nog var ganska introvert, kännas lite ensamt. 

Men så hade Filip helt plötsligt skickat ett sms. Hon hade blivit förvånad. De hade ju i stort sett inte sagt ett ord till varandra sedan grupparbetet i januari.

> Hej! Har ju inte kunnat snacka så mycket. Hur mår du?

Hur mådde hon egentligen? Hon tänkte att det var en väldigt bra fråga utan något bra svar. Hon kände sig ensam och hon var otroligt trött på att höra på hennes mammas yrande. Trotts att hon och Emy antagligen inte behövde bry sig om att deras bröder kanske hörde hur de hade sex genom de tunna väggarna, så tycktes instängningen ha dödat Emys lust. Ibland så hade Miranda smekt sig själv på nätterna men det hade känts obekvämt att göra det när hon visste att Emy inte kände för att göra något.

Så hon var ensam, trött och faktiskt lite sexuellt frustrerad. Knappast något hon kunde skriva till Filip. Eller ensam kunde hon ju skriva att hon var. Hon kunde ju inte direkt nämna hennes mamma.

> Samma här, kom hans svar. 
> Inte för att jag brukar hänga med så många ändå. Men att inte få vara ute något efter skolan är faktiskt rätt jobbigt, fortsatte han.

> Ja. Samma. Jag och mina kompisar äter ju fortfarande lunch och så. Men brukar vara hemma hos en av dem och det funkar ju inte nu.

De skickade några fler meddelanden mellan sig. De skrev om skolarbeten, och lite om hur länge de trodde att världen skulle vara som den var. Miranda skrev nästan om sin mammas idéer men bestämde sig för att låta bli. Tillslut så kom de överens om att de skulle ses i skolan. Så dagen efter så satte sig Filip helt enkelt vid Mirandas bord.

Miranda funderade på om det bara var så att hon saknade sex, eller om hon verkligen gillade Filip. Oavsett vilket så började hon allt oftare att leka med tanken på att ligga med honom. Hon funderade på hur det skulle kännas att kyssa honom och fantiserade över hur det skulle kännas att ha hans kropp emot sin. ”Jag undrar hur hans kuk ser ut”, tänkte hon på fredagens lunch. Gillar han också att sätta på tjejer där bak? Det kändes som att alla killar skulle gilla att göra det. Inte för att hon frågat några. 

På lördagsförmiddagen så frågade Emy om Miranda ville hänga med till stallet. Deras mamma låg fortfarande däckad på soffan och deras bröder hade kvällen innan tagit bilen och åkt hemifrån. Miranda visste inte riktigt vart de tagit vägen men de hade snackat om att de skulle pröva att isolera sig helt i den stuga de ibland lånat. Den låg ute i skogen mellan Vedum och Herrljunga och tillhörde tydligen Tims pojkvän, eller vad han nu var. Miranda visste inte säkert. Han skulle i vilket fall som helst inte bo där utan det skulle bara bli de två.

Egentligen så gillade Miranda inte att vara i stallet. Det var kallt och hon gillade inte lukten av häst. Men tristessen av att bara sitta hemma och inte göra något fick henne ändå att säga ja. Så strax efter klockan elva så satt systrarna i en sliten epa-traktor på väg genom vara.

Bilen var en gammal Volvo som Oliver köpt för några tusenlappar när han gick i ettan på gymnasiet. Han hade valt fordonsprogrammet och tyckte att det kunde bli kul att omsätta allt han lärde sig genom att rusta upp den gamla skrothögen. Den hade redan varit ombyggd när han köpte den av en kompis storebror men den var i stort behov av en renovering. Miranda tyckte att den fortfarande var det. Men även om den såg ut som att den skulle falla i bitar vilken dag som helst så rullade den.

När Emy fyllde femton så hade hon bett om att få ta moppekörkort. Tanken var också att hon skulle få en moped men det hade inte blivit av. Mest för att deras pappa och Oliver aldrig hittade någon som inte var ett fullständigt vrak.

Men moppekortet kom väl till pass så fort Oliver och sedan Tim skaffade körkort. Det innebar att hon helt enkelt kunde ta över epa:n och numer så stod den i ett garage som bröderna lånade av en granne. 

De körde långsamt förbi Varas resecentrum och korsade järnvägsspåren innan de svängde av från Tingshusgatan och kom ut på en smalare väg som letade sig fram mellan jordbruksmarkerna. När de kom fram till E20 så såg sig Emy nervöst om innan hon korsade vägen och sedan körde vidare mot ridklubben.

Det fanns ingen busshållplats i närheten så om man inte ville gå i nästan en trekvart så var det bara bil, eller möjligen cykel som gällde. Därför var Emy glad att hon hade epa:n. Nu var det dock ett par månader sedan hon varit här. 

Klubben hade valt att ställa in alla träningar samtidigt som skolorna stängde i mars. Dock så behövde ju hästarna fortfarande tas om hand och det uppdraget cirkulerade nu runt bland klubbens medlemmar. Oftast var de där själva, även om det, om de följde alla riktlinjer ibland tilläts vara två personer. Särskilt på helgerna när det fanns en del att göra. 

Men Emy hade alltså inte varit där på ett tag. Lotta ville helt enkelt inte att hon skulle vara det men efter att klubbens ledning klagat på att det blev färre och färre medlemmar som tog sitt ansvar och skrev upp sig på listan så hade Lotta fått ge med sig. Vad var trotts allt meningen med att Emys pappa fortsatte att betala medlemsavgiften till klubben om hon aldrig fick åka dit? Dessutom skulle hon ju vara ensam.

Det sista var dock en sanning med viss modifikation. Eftersom att det var lördag skulle faktiskt en annan tjej vara där. Miranda visste inget om henne mer än att hon hette Alice.

Emy å andra sidan var riktigt glad över att det var just Alice som skulle vara där. Hon hade faktiskt valt ut den här lördagen just därför. Om det var någon av ridklubbens alla tjejer hon ville träffa så var det nämligen hon.

Inte för att de pratat så mycket med varandra egentligen. Emy tyckte dock att Alice var otroligt söt och hade inte haft något emot att lära känna henne bättre. Hon var faktiskt rätt sur på sig själv för att hon inte vågat närma sig henne.

Alice var en kort, och på alla andra sätt liten, rödhårig tjej som, hon trodde, var ett par år yngre än henne själv. Ungefär hela bygden visste att Alice bara var intresserad av tjejer och inför helgen hade Emy, säkert ganska indiskret, skrivit något om att hon varit på Pride och även träffat en tjej där. Det kom som svar på ett av alla ”det suger att vi inte kan göra något”-meddelandena. 

När de båda systrarna ankom ridskolan så stod redan Alice cykel på grusplanen som fanns framför det stora huset. Emy ryckte tag i dörren och gick in för att sedan styra stegen direkt mot omklädningsrummet. Även om hon inte tänkte rida så var det bäst att byta om till andra kläder och skor.

Miranda å andra sidan gick upp för en trappa och in i ridklubbens klubbstuga. I vanliga fall brukade det finnas en kiosk där men allt verkade låst och igenbommat. Med en suck satte hon sig i en sliten soffa och slog i gång den tv som hängde på väggen.

Det fanns bara de vanliga baskanalerna och efter lite sappande så fastnade Miranda på att slött kolla på sexan. Hon blev sittande med ena ögat på tv:n och det andra fäst i sin mobil där hon utan mål växlade mellan de olika apparna.

Efter nästan två timmar så gav hon upp och bestämde sig för att kolla vad Emy och Alice höll på med. Hon gick ner i stallet och började att gå mellan de olika boxarna utan att hitta någon. Hon hoppades att det betydde att det snart var dags att åka därifrån. Även om deras mammas maniska besatthet av Covid och hennes idéer om dess effekt på världen drev henne till vansinne så var det nästan så att hon längtade tillbaka. Det här var tråkigt. Utan att tänka på att Emy och Alice kanske var upptagna med att byta om så slog hon upp dörren till omklädningsrummet. 

Om Miranda väntat sig att få se två tjejer som nästan var redo att åka hem, eller möjligen mitt i att klä på sig sina vanliga kläder, så var det inte det hon fick se. Istället fick hon se hur hennes storasyster stod lutad mot en bänk med sina byxor nerdragna till knäna. Bakom henne satt den lilla rödhåriga tjejen Alice och körde fyra fingrar ut och in i hennes anal.

Miranda såg på synen och kände hur det bubblade till i henne. Det var inte samma känsla som när hon för första gången såg Emy och hennes bröder men av någon anledning så började det rusa i henne.

– Är det skönt? frågade hon.
Det var först när hon yttrande orden som de två tjejerna tycktes märka av att hon kommit in.
– Va? hörde Emy svara.
– Ja. Skönt? upprepade hon innan hon gick in i rummet.

Hon tog några steg över golvet och ställde sig bredvid sin storasyster innan hon helt enkelt drog ner sina byxor och trosor. Hon mötte Emys förvånade blick och svarade med ett vad Emy tyckte såg ut som ett nästan elakt leende innan hon drog åt sig sin systers hand och satte den mot sitt kön.

Emy kände värmen från Mirandas sköte och förde prövande in ett finger i henne. Det var inte jättevått men det gick i alla fall att få in fingret. Hon drog snabbt ut det och blev plötsligt medveten om Alice som dragit ur sina fingrar ur henne.

Hon såg hur Miranda tog några steg bakåt och la sig ner över den hårda träbänken. Snabbt var Emy nere med sitt ansikte mellan hennes ben och snart hade hon börjat att slicka. Några sekunder senare kände hon hur Alice återigen tryckte sig in i henne.

Emy försökte att föreställa sig scenen. Hon stod på alla fyra på en av omklädningsrummets hårda träbänkar, framför henne låg hennes lillasyster och bakom henne stod den söta tjejen Alice och pullade henne där bak.

Hon började känna hur det spände till lite runt Alice fingrar och dessutom fullkomligt skrek hennes fitta efter uppmärksamhet.
– Kan du pulla fittan? frågade hon därför Alice.

Alice drog direkt ut fingrarna hur Emys bakre öppning och drog istället dem längst med de särade och blöta blygdläpparna. Efter att hon dragit pek- och långfingret mellan dem en stund så förde hon tillslut in dem och började att röra dem in och ut i den långa och smala tjejen.
– Mmmheee, suckade Emy nöjt när Alice började behandlingen.

Samtidigt så låg Miranda kvar på rygg framför sin storasyster och fick sin fitta slickad. Emy hade kört in tre fingrar i hennes våta öppning och nu stötte hon dem i snabb takt inuti den. 

– Mer, gnydde Emy till samtidigt som hon fortsatte att fingra sin syster.
– Va? svarade Alice först förvirrat men redan innan Emy hann svara förstod hon och körde in ett tredje finger.
– Åhheee. Jaaaa! stönade Emy så fort hon började att röra fingrarna i henne.

De tre tjejerna fortsatte så ett tag. Alice stod på golvet bakom Emy som stod på alla fyra på den hårda träbänken. Framför Emy låg Miranda på rygg och stönade i flämtande andetag samtidigt som hon fick Emys fingrar i sig.

Prövande så förde Alice in ett fjärde finger i Emy som genast gav respons.
– Åhhheee! Ahhha!! Jaaaa! nästan skrek hon.
– Mer, gnydde hon sedan till.

Alice drog ut sina fingrar och satte sedan sin tumme under dem innan hon återigen pressade in sin hand mellan Emys blygdläppar. Hon förde långsamt handen in och ut i Emy samtidigt som hon försiktigt började att vrida ihop handen till en knytnäve. Slutligen stod hon där och fistade Emy.
– Aaaaahhhaaaeee! Hördes Emys vrålande skrik. 

Hon hade slutat att slicka Miranda som nu reste sig upp från sin plats. Först så sträckte hon på sig och böjde ryggen åt vardera sida för att försöka bli av med värken från den hårda bänken. Hon stod sedan kvar och såg på hur Alice fortsatte att köra sin knytnäve in och ut i Emy. Efter några hårda boxningsslag så hörde hon hur Emy vrålade till och såg sedan hur det sprutade ut lite vätska runt Alice hand.

Miranda såg hur Alice drog ur sin hand ur Emys fitta och hur hon sedan spretade ut med fingrarna. Miranda gick bort till henne och drog genast till sig handen och tog pek- och långfingret i munnen och började att suga i sig av sin systers utlösning. Hon fortsatte att sedan suga av de andra fingrarna för att sedan slicka av resten från Alice hand.

Så fort hon var klar med att slicka i sig sin systers safter så lät hon sin högerhand söka sig mot Alice venusberg och när hon särade lätt på benen förde hon upp två fingrar i hennes fitta.

Miranda kände hur Alice våta och varma tunnel omslöt hennes fingrar och började genast att röra dem in och ut i henne. Hon tänkte snabbt på hur det här var den andra tjejen hon haft sex med. Två tjejer och två killar. Det måste ändå vara ett rätt stort antal för någon som fyllde femton för bara några månader sedan.

Hon fortsatte att fingra Alice i någon minut innan hon såg bort mot sin syster som fortfarande stod på alla fyra.

Miranda drog långsamt ut sina fingrar ur Alice och gick bort mot omklädningsrummets ena vägg. Någon hade hängt upp ett ridspö över en krok och hon tog genast ner det och kände på det. Det verkade lite längre än det hon använt hemma. 

Med ridspöt i handen gick hon fram till sin syster och gav henne ett snabbt slag över den vänstra skinkan. Emy hade stått kvar på alla fyra och andats ut efter hennes orgasm. Hon hade precis tänkt att resa sig upp när hon kände slaget.
– Åhhee, kunde hon inte låta bli att stöna.

– Ska en storasyster verkligen slicka sin lillasyster när hon kommer på henne med att ha sex? frågade Miranda skarpt.
– Neeej, stönade Emy till svar.
– Så varför gör du det då?
– För att jag var kåt, svarade Emy med ett gnyende efter att nästa piskrapp träffat henne.
– Men det är förbjudet, fräste Miranda.
– Jag vet.
– Så du behöver straffas? sa Miranda frågande.
– Ja.

Miranda la ytterligare två piskrapp över sin systers rumpa och vände sig sedan mot Alice. 
– Kan du ta henne där bak. Med handen?

Alice bara nickade till svar och körde sedan upp tre fingrar i Emys bakre öppning. Långsamt började hon att föra in det fjärde fingret och sedan tummen innan hon, på samma sätt som förut, vred ihop handen till en knytnäve.
– Ahhaaa! Jaaaaaheeee! skrek Emy till så fort hon kände hur handen började röra sig i hennes anal. 
Även om Alice hand var ganska liten så stramade det ändå åt ordentligt i hennes ringmuskel.

Miranda stod kvar och såg på medan Alice fistade Emys röv. När hon hörde hur hennes storasyster återigen var på väg att komma så la hon ytterligare ett par piskrapp över hennes redan rödflammiga skinkor.
– Ahhhaeeea! Jaaa-hhheaaa! Åhhee! vrålade Emy när hon kom igen. Även denna gång kom det ut vätska ur hennes fitta.

Så fort Emy återhämtat sig något så satte hon sig ner på bänken. Hon såg upp på Alice och mötte hennes nervösa blick. Sedan såg hon mot Miranda.
– Alltså …, började hon.
– Det här var kanske …, fortsatte hon sedan men tystnade.

Ingen av de andra sa något och rummet fylldes av tystnad igen. Miranda stod och såg på Alice som, hon tyckte, mest såg chockad ut. De hade alla fortfarande kläder på sina överkroppar och medan Emy och Alice fortfarande bara hade sina byxor nerdragna till knäna så hade Miranda sparkat av sig skor och byxor.

– Du säger inget va? frågade tillslut Emy tyst.
– Nej, nej. Det är klart …, svarade Alice och svalde.
– Det är klart jag inte gör.
Sedan tystnade de alla igen.

– Har ni …? hördes Alice fråga någon minut senare. 
Hennes röst var så tyst att det nästan hördes mer av ljudet som kom när hon efteråt återigen svalde.
– Jo. Alltså …, började Emy.
– Ok, svarade Alice och nickade tyst.
– Tänkte att det kanske var lite konstigt att bara …

Miranda skrattade till men avbröt sig direkt. Hon tänkte att det kanske var helt fel tillfälle att skratta.
– Jo. Vi började i vintras, sa Emy och log lite mot Miranda.
– Ok, sa Alice och drog sedan in ett andetag och tog satts.
– Ni kanske ska vara lite mer försiktiga i framtiden bara. Så att ingen kommer på …

Alice tystnade igen och Emy mötte hennes fortsatt nervösa blick.
– Jo, svarade hon.
– Var inte så smart det här, sa hon sedan och såg mot Miranda.
– Nä, svarade hennes lillasyster och tittade ner i golvet.

– Fast andra har kommit på oss, sa Miranda sedan snabbt.
– Det var så jag började att knulla med våra bröder, sa hon sedan.

Emy såg bort mot Miranda och sedan på Alice som hon tyckte såg ännu mer chockad ut nu.
– Shit, hörde de sedan den rödhåriga tjejen säga.

Miranda visste inte riktigt varför hon sa det där om Tim och Oliver men plötsligt kändes det som om hela hennes kropp drogs samman och som att en massa luft sprutade ur henne. Hon trodde att det kanske var så här en ballong skulle känna sig när någon släppte ut luften, om nu ballonger hade kunnat känna något.

Det var som att hela hennes kropp varit spänd och att den nu kunde sjunka ihop och bli liten och mjukt sladdrig igen.
– De började för flera år sedan. De är bi så de låg liksom som killar. Och så såg Emy dem och började knulla och så började jag och Emy att slicka varandra i vintras och så såg jag alla tre ha sex och då knullade de mig i alla hål samtidigt. Jag förlorade oskulden med mina bägge bröders kukar i både rumpa och fitta samtidigt. 

– Wow, sa Alice i en viskning.

Emy stod och bara glodde på sin lillasyster. ”Varför fan berättar hon allt det här?”, tänkte hon. Det var ju knappast som att Alice behövde veta hela deras familjehistoria.
– Jo. Alltså …, sa hon därför men avbröt sig.
Vad kunde hon säga för att rädda situationen? Alice visste nu allt. Allt om vad de gjorde.

Emy satt kvar på bänken och såg från Alice till Miranda som båda stod ett par meter ifrån varandra på det kalla golvet. Hon såg plötsligt hur Alice tog några steg fram mot Miranda och sedan gav henne en stor kram. Det såg ut som att Alice viskade något i hennes öra, men hon var inte säker.

– Jag fattar att det är mycket, hörde Miranda Alice viska.
– Men du är jättecool, fortsatte hon efter någon sekund. 
Miranda slöt sina armar hårdare runt Alice rygg och besvarade kramen.
– Du fixar det här, hörde hon sedan Alice säga.

Sedan så släppte Alice greppet om henne och vände sig mot Emy. Emy förväntade sig direkt en utskällning men istället så gick Alice fram emot henne och böjde upp ansiktet samtidigt som hon försökte att häva sig upp på tå. Hon var mycket kortare och Emy fick därför böja sig ner mot henne innan deras läppar kunde mötas.

De två tjejerna såg snabbt på varandra innan de återigen kysstes och snart hånglade de vilt. När de sedan gav varandra en hård kram så sa Emy tyst.
– Jag vill träffa dig igen.
Med det så avslutade de kramen innan de kysstes igen.

– Jag lovar att inte säga något till någon, sa Alice sedan.
– Alltså ingen! sa Emy och la en hård betoning på ”ingen”.
– Ingen. Död eller levande, svarade Alice med ett leende.
– Inte ens min Katt, sa hon sedan vilket möttes med ett kort skratt från Emy och Miranda.

Under tystnad drog de sedan på sig sina kläder igen och medan Alice såg till att allt blev låst och släckt så gick Emy och Miranda ut till den slitna epa-traktorn. 

– Varför sa du allt det där? frågade Emy sedan när de återigen korsade de öppna fälten.
– Jag vet inte, svarade Miranda tyst.
– För att jag var tvungen typ. Jag har velat ha någon att berätta för i evigheter men det går liksom inte.

Sedan kom tårarna. Hon snörvlade till och hulkade allt medan tårarna rann ner för hennes kinder.
– Hur är det? Vill du inte? frågade Emy oroligt.
– Jo. Men det är bara så mycket. Så mycket som händer.

Emy nickade. Hon visste inte vad det var som gjorde att hon själv tog allt så lätt men hon fattade att det måste vara mycket att bära på för Miranda. Det var ju trots allt ganska galet det de höll på med.

– Men hon var söt, sa Miranda sedan och skrattade till.
– Alice? svarade Emy.
– Skojar du? Hon är typ den enda tjej jag någonsin velat ha som flickvän. 

 

Det är fantastiskt kul att det fortfarande verkar finnas intresse för att läsa om dessa karaktärer och om något som utspelar sig det där jobbiga året 2020. Kom ihåg att du gärna får lämna en tumme om du gillar det du läser och jag uppskattar alla kommentarer jag får. 

10 läsare gillar denna novell.

.

Kommentarer

Recensera

Här kan du kommentera eller recensera novellen.

#1

Loiz

Följer och undrar hur fortsättningen kommer bli :)

24/9, 2023 kl. 21:13